خانهاخبار
MWC 2019: هوآوی رسما Mate X را معرفی کرد

MWC 2019: هوآوی رسما Mate X را معرفی کرد

هوآوی Mate X تلفن هوشمند منعطف هوآوی و البته اولین موبایل 5G این شرکت است که طی کنفرانس رسمی این شرکت در MWC 2019 رسما معرفی شد.
۱۳۹۷/۱۲/۵

در هفته‌های منتهی به MWC 2019، هوآوی با تصاویر و ویدیوهای مختلف خبر داده بود که می‌خواهد یک تلفن هوشمند تاشو به این رویداد بیاورد. دیروز نیز پوستر تبلیغاتی این محصول لو رفت که خبر آن را به اطلاع شما رساندیم. حالا با توجه به کنفرانس رسمی این شرکت معلوم شد که آن تصویر واقعی بوده و با محصولی شیک و زیبا طرف هستیم که اتفاقا اولین موبایل 5G هوآوی است.

اگر از گلکسی فولد سامسونگ خوشتان آمده، مطمئن باشید که عاشق Mate X می‌شوید. نمایشگر منعطف این دستگاه برخلاف موبایل سامسونگ در سمت بیرونی بدنه قرار گرفته و کل محصول نسبت به گلکسی فولد بهتر به نظر می‌رسد.

image

نمایشگر اصلی این دستگاه صفحه نمایشی ۸ اینچی و بدون لبه با نسبت ۸:۷.۱ و رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ است. وقتی این دستگاه را تا می‌کنید، نمایشگر به دو بخش مجزا شامل یک صفحه ۶.۶ اینچی با نسبت ۱۹.۵:۹ و رزولوشن ۲۴۸۰ در ۱۱۴۸ پیکسل، و صفحه‌ای ثانویه با اندازه ۶.۳۸ اینچ با نسبت ۲۵:۹ و رزولوشن ۲۴۸۰ در ۸۹۲ پیکسل تقسیم می‌شود.

image

هوآوی روز دوشنبه گفته بود که نمایشگر ۶.۶ اینچی این دستگاه کاملا قابل استفاده است و از این طریق طعنه‌ای به نمایشگر بسیار کوچک گلکسی فولد زده بود. علاوه بر این برخلاف ناچ عجیب موبایل منعطف سامسونگ، میت ایکس هیچ ناچ یا حاشیه اضافه‌ای ندارد.

image

در کنار همه این‌ها، میت ایکس در حالت باز بسیار نازک است و فقط ۵.۴ میلی متر ضخامت دارد که حتی ۰.۵ میلی متر نازک‌تر از آیپد پرو است. این دستگاه در حالت تاشده حتی ضخیم‌تر از تلفن‌های هوشمند عادی می‌شود و ضخامت آن به ۱۱ میلی متر می‌رسد.

یکی از مشکلات اصلی تلفن‌های تاشدنی نمایشگری است که در خارج از دستگاه قرار می‌گیرد. حالا هوآوی تصمیم گرفته برای نمایشگر کوچک‌ترِ ۶.۳۸ اینچی این دستگاه یک محافظ مخصوص بسازد که وقتی از نمایشگر ثانویه میت ایکس استفاده می‌کنید آسیبی به نمایشگر اول نرسد.

image

از جمله دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توانیم به سنسور اثر انگشت که در دکمه پاور تعبیه شده اشاره کنیم. همچنین نوار نسبتا ضخیمی در سمت چپ بدنه دستگاه قرار گرفته که به شما کمک می‌کند این محصول را راحت‌تر در دست بگیرید، و البته لنزهای دوربین نیز در همین بخش قرار گرفته است.

نکته جالب آن که این دوربین به طور همزمان، بسته به استفاده شما، می‌تواند به عنوان دوربین جلو و عقب عمل کند. به‌علاوه، چون نمایشگر خیلی بزرگ است، در حالت سلفی می‌توانید پیش‌نمایش تصویر را به صورت آنی ببینید.

image

میت ایکس در بخش مشخصات سخت‌افزاری از Kirin 980 و تراشه Balong 5000 5G استفاده می‌کند. هوآوی در طول معرفی محصول گفت فناوری 5G آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند دو برابر تراشه‌های کوآلکام سرعت داشته باشد. البته سرعت عملی اینترنت به محل زندگی کاربران بستگی خواهد داشت.

قابلیت جذاب دیگری که در میت ایکس وجود دارد، سرعت فوق العاده سریع شارژ این تلفن هوشمند است. پرچمدار جدید هوآوی ۴۵۰۰ میلی آمپر باتری دارد که شارژ صفر تا ۸۵ درصد آن با کمک شارژر ۵۵ واتی این دستگاه ظرف ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. در این کنفرانس سخنی از شارژر بیسیم به میان نیامد، اما با توجه به قابلیت شارژ سریعِ چشمگیر میت ایکس لازم نیست نگران شارژر بیسیم باشید.

قیمت و تاریخ عرضه این محصول هنوز گفته نشد ولی احتمالا به زودی اعلام خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مشخصه کی توان نداره سامسونگ که این طرحو زد یا حبابی که این طرح رو دزدید و کپی زد!!!!!!!!!!!!!!!!!! حبابی کارش تمومه ببین کی گفتم

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۷
دقیقا طراحی گلکسی فولد یک سرو گردن از این بالاتره این اصلا تو جیب جا نمیشه دوربین سلفی نداره گوریلا گلس نداره بیشتر شبیه تبلته تا گوشی در نهایت کیفیتش خیلی پایین تر از سامسونگه

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۷
آماتور جان نوآوری میدونی یعنی چی؟ یعنی کاری که سامسونگ میکنه و تقلید میدونی یعنی چی ؟ کاری که هواوی داره میکنه سامسونگ گوشی منعطفو طراحی کرد چند سال قبل و از همون موقع هواوی به فکر تقلید افتاد که شد این گوشی بدرد نخور در ضمن با معرفی اس10 پلاس فعلا رقیبی نداره و میت 20 پرو جلوش شبیه اسباب بازیه

Genius Man

۱۳۹۷/۱۲/۷
سامسونگ توان رقابت نداره، گوشی منعطف معرفی کرده ولی نمیتونه توی مسیرش ادامه بده چون نوآوریش زیر صفر هست، هواوی کار خودش رو بلده، هرکاری میکنه کار بعدیش نوآوری هایی داره که آدم رو محو خودش میکنه، بنابراین مطمئن باشید محصول جدید هواوی عالی‌تر از محصول سام خواهد بود.

کیوان

۱۳۹۷/۱۲/۶
کاملا از بیان شما مشخص هست که داری اعتراف می‌کنی هواوی طراحی بهتری در این نسل از دیوایس ها داشته بخصوص در مورد مکان دوربین ها که به بهترین شکل طراحی شده اما در سامسونگ یک صفحه نمایش کوچک دوربین سلفی جدا و داشتن ناچ در صفحه نمایش اصلی ،جز هزینه و اصطحلاک اضافه و همچنین نقص طراحی چیز دیگر برای خریدارش ندارد و باعث شده که هواوی سریعتر از پیش‌بینی هاش به بزرگترین سازنده برسه.
شما بهتره امیدتان به همون نوت و سری اس باشه .