خانهاخبار
دکمه بیکسبی در گلکسی اس 10 قابل برنامه‌ریزی است

دکمه بیکسبی در گلکسی اس 10 قابل برنامه‌ریزی است

گلکسی اس 10 نیز مثل دو نسل قبلی خود دارای دکمه‌ای اختصاصی برای دستیار صوتی سامسونگ، یعنی بیکسبی، است اما در این دستگاه می‌توانید دکمه مذکور را مجددا برنامه‌ریزی کرده و با آن سایر اپلیکیشن‌ها را باز کنید.
۱۳۹۷/۱۲/۳

دکمه مخصوص بیکسبی اولین بار در سری گلکسی اس ۸ در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و توانست به یکی از جنجالی‌ترین ویژگی‌های پرچمداران سامسونگ تبدیل شود، چون این دکمه قابل برنامه‌ریزی مجدد نبود.

اگرچه از عمر بیکسبی چند سال می‌گذرد، ولی این دستیار شخصی هنوز نتوانسته خودش را به رقبایی مثل الکسا، گوگل اسیستنت و سیری برساند. در نتیجه این دکمه برای خیلی از کاربران دکمه‌ای بلااستفاده و آزاردهنده تلقی می‌شد که گاها آن را اشتباه فشار می‌دادند. اما حالا پس از معرفی سری گلکسی اس ۱۰، سامسونگ بالاخره این مشکل را برطرف کرده است.

این شرکت در رابط کاربری One UI گزینه‌ای قرار داده که از طریق آن می‌توانید کارکرد دکمه اختصاصی بیکسبی را در اس ۱۰ برنامه‌ریزی کنید. حالا کاربران می‌توانند این دکمه را به سایر اپلیکیشن‌ها اختصاص دهند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که همچنان اگر دکمه مذکور را به مدت طولانی فشار دهید، بیکسبی فعال می‌شود.

در حال حاضر، ویژگی برنامه‌ریزی مجدد دکمه بیکسبی برای رابط کاربری گلکسی اس ۹ یا گلکسی نوت ۹ عرضه نشده و مشخص نیست که سامسونگ برنامه‌ای به منظور عرضه این ویژگی برای دستگاه‌های قدیمی خود دارد یا نه، اما احتمالش زیادی است که در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت در محصولات قبلی این شرکت باشیم.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۲/۳
بهترین و قویترین پرچمدار دنیا رقیب نداره فعلا