خانهاخبار
فوجی‌فیلم رسما دوربین X-T30 را معرفی کرد

فوجی‌فیلم رسما دوربین X-T30 را معرفی کرد

دوربین X-T30 نسخه جدید X-T20 است که بسیاری از قابلیت‌های خود را از دوربین X-T3 به ارث برده است. این دوربین در ماه مارس به بازار می‌آید.
۱۳۹۷/۱۱/۲۶

شرکت فوجی‌فیلم بالاخره تایید کرد که دوربین X-T30 آپدیتی بر دوربین بدون آیینه X-T20 خواهد بود. این مدل به سنت ترکیب قابلیت‌های رده بالای مدل‌های X-T تک‌رقمه – در این مورد X-T3 – ادامه می‌دهد و ویژگی‌های این دستگاه را درون پکیجی کوچک‌تر، سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری روانه بازار می‌کند.

دوربین X-T30 به جای سنسور 24.3MP X-Trans CMOS III و پردازنده X-Processor Pro که در مدل X-T20 قرار داشت، از همان سنسور ۲۶.۱ مگاپیکسلی X-Trans CMOS 4 APS-C بهره گرفته، و مثل X-T3 از پردازنده X-Processor 4 استفاده می‌کند. این ترکیب به X-T30 اجازه استفاده از قابلیت‌هایی مثل حالت Sports Finder را می‌دهد که می‌تواند با توان 30fps تصویربرداری کند. به‌علاوه، در این دستگاه شاهد قابلیت تنظیم مونوکروم هستیم که اجازه می‌دهد رنگ‌های سرد و گرم در تصاویر سیاه و سفید اعمال شود. این قابلیت‌ها در مدل X-T20 موجود نیست.

بخش ویدیو هم پیشرفت‌های زیادی داشته و حالا فیلمبرداری با کیفیت 4K علاوه بر حالت 4K UHD به حالت 4K DCI مجهز شده است. این دوربین در حالت فیلمبرداری 4K امکان ضبط 60p را ندارد، ولی نمونه‌های تصویری 6K را پیش از کاهش تعداد نمونه‌ها برای خروجی با هر مود 4K مطابقت می‌دهد. این یعنی کیفیت خروجی X-T30 از X-T20 بهتر خواهد بود.

image

در این دستگاه می‌توانید ویدیوها را به صورت داخلی و ۸ بیت با نمونه‌برداری رنگی 4:2:2 روی کارت‌های حافظه SDHC یا SDXC، و به صورت خارجی و ۱۰ بیت از طریق پورت HDMI با نمونه‌برداری 4:2:2 ضبط کنید. علاوه بر این، حالا به حالت فیلمبرداری Eterna Film Simulation و الگوبرداری زبرا دسترسی دارید، و در عین حال قابلیت کاهش نویز X-T3 نیز در اختیار شماست.

فوجی‌فیلم در X-T30 به جای جک ۳.۵ میلی متری از پورت USB Type-C استفاده کرده تا هدفون‌های جدیدی که دارای رابط USB-C هستند بتوانند مستقیما به دوربین وصل شوند. این پورت همچنین امکان استفاده از شارژرهای USB را فراهم می‌کند.

تشخیص چهره و ویژگی‌های ردیابی

X-T30 از قابلیت‌های جدیدی برخوردار است که بعضی از آن‌ها از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری برای کاربران X-T3 نیز عرضه خواهد شد. یکی از این‌ها قابلیت جدید Face Select است که به کاربر اجازه می‌دهد در صورت شناسایی چهره در قاب تصویر، اولویت فوکوس را تغییر دهد.

فوجی‌فیلم همچنین مدعی است که ویژگی‌های ردیابی چهره و چشم حالا در این دستگاه بهتر از X-T20 عمل می‌کند و چنان‌چه چیزی برای چند لحظه از جلوی دوربین بگذرد، دستگاه دقیق‌تر از قبل همراه با سوژه قبلی باقی می‌ماند. پیشرفت بعدی این است که در X-T30 اگر یک چهره تنها ۷ درصد از فضای عمودی صفحه را پر کرده باشد دستگاه به راحتی می‌تواند آن را شناسایی کند، در حالی که در مدل X-T20 این عدد ۱۰ درصد بود.

image

نمایاب الکترونیکی ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ای این دوربین حالا از حالت 500cd/m2 در X-T20 روشن‌تر شده و به مقدار 800cd/m2 رسیده است. مضاف بر این، اگر از حالت Boost mode استفاده کنید، این بخش با نرخ 100fps به‌روزرسانی می‌شود تا جریان تصویر روان‌تری را مشاهده نمایید. X-T30 همچنین یک نمایشگر لمسی ۳ اینچی دارد که شبیه نمایشگر X-T20 است.

بزرگ‌ترین تغییر این مدل از لحاظ عملی استفاده از AF Focus Lever یا اهرم فوکوس AF است. این اهرم جایگزین پد کنترل X-T2 شده که در کنار نمایشگر اصلی دستگاه، اصلی‌ترین روش برای جابجا شدن میان منوها است.

از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توانیم به تصویربرداری Burst در حالت 8fps با شاتر مکانیکی و در حالت 20fps با شاتر الکترونیکی اشاره کرد.

قیمت و تاریخ عرضه

دوربین X-T30 مثل مدل‌های قبلی خود در دو رنگ سیاه و نقره‌ای در تاریخ ۲۰ مارس به بازار می‌آید. البته یک مدل نقره‌ای زغالی نیز قرار است در ماه مه به جمع دو مدل قبلی اضافه شود.

X-T30 قیمتی معادل ۸۹۹ دلار آمریکا خواهد داشت و اگر همراه آن قصد تهیه لنز XC 15-45mm f/3.5-5.6 OIS PZ را داشته باشید باید ۹۹۹ دلار هزینه کرده یا با تهیه لنز XF 18-55mm f/2.8-4 R LM OIS حدود ۱۲۹۹ دلار پول بپردازید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)