خانهاخبار
بی‌ام‌و X3 M و X4 M معرفی شدند؛ سریع‌تر و قدرتمندتر از همیشه

بی‌ام‌و X3 M و X4 M معرفی شدند؛ سریع‌تر و قدرتمندتر از همیشه

شرکت بی‌ام‌و از دو خودروی مخصوص رونمایی کرد. بی‌ام‌و X3 M و X4 M به صورت رسمی در معرض دید عموم قرار گرفتند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۵

برای ملاقات با محصولات جدید بی‌ام‌و مدت زمان زیادی منتظر بودیم؛ با این حال در نهایت نمونه‌های قدرتمند بی‌ام‌و X3 و‌ X4 در معرض دید عموم قرار گرفتند. این دو کراس‌اوور جدید از موتورهای قدرتمندی بهره می‌برند و سیستم تعلیق آن‌ها با بهبود زیادی همراه بوده است. رانندگان با این خرید یکی از این دو محصول به کراس‌اووری بسیار سریع و قدرتمندی دسترسی پیدا می‌کند. بی‌ام‌و برای تولید یک خودروی M باید موتورهای قدرتمندی را برای آن‌ها در نظر بگیرد. در این زمینه این شرکت آلمانی ما را ناامید نکرده است.

بی‌ام‌و X3 M و X4 M به یک موتور یکسان مجهز شده‌اند. قدرت این محصولات را یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر تامین می‌کند. این موتور به همراه توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 473 اسب بخار (352 کیلووات) قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور است. در صورتی که این قدرت برای خریدار کم باشد و نیازی به یک کراس‌اوور قدرتمندتر داشته باشد، بی‌ام‌و تریم Competition را برای وی در نظر گرفته است. قدرت تولیدی موتور در این تریم به 503 اسب بخار (375 کیلووات) افزایش پیدا کرده است. سرعت این دو خودرو در مدت زمان 4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

image

حداکثر سرعت بی‌ام‌و X3 M و بی‌ام‌و X4 M روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در صورتی که راننده این خودرو را با پکیج M Driver سفارش دهد (البته باید هزینه بیشتری پرداخت کند)، این محدودیت سرعت برداشته می‌شود. در این نمونه حداکثر سرعت به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در تریم Competition این سرعت به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا خواهد کرد. این خودروها بدون توجه به تریم، به صورت استاندارد به گیربکس 8 سرعته خودکار استپ ترونیک مجهز می‌شوند که البته راننده می‌تواند توسط آن دنده‌ها را به صورت دستی نیز تعویض کند. بی‌ام‌‌و به صورت استاندارد برای این محصولات خود سیستم چهار چرخ محرک xDrive را در نظر گرفته که از چندین حالت‌ رانندگی مختلف بهره می‌برد.

image

سیستم تعلیق این محصولات در مقایسه با نسخه استاندارد سفت‌تر بوده که این سفتی در تریم Competition افزایش پیدا می‌کند. دمپرهای این خودرو به صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند و سه حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ترمزهای M مورد استفاده در این دو کراس‌اوور در مقایسه با نمونه استاندارد بهبود پیدا کرده است. ترمز جلو 15.6 اینچی و ترمز عقب آن 14.6 اینچی است. خریداران به صورت استاندارد به رینگ‌های 20 اینچی و در تریم Competition به رینگ‌های 21 اینچی دسترسی پیدا می‌کنند.

image

برند M در طراحی ظاهری این خودرو نیز تغییراتی را ایجاد کرده است. این تغییرات در بخش جلویی و پشتی این خودرو به خوبی قابل مشاهده است. این محصولات علاوه بر 7 رنگ موجود برای نمونه استاندارد، در دو رنگ جدید نیز به فروش می‌رسند. Toronto Red و Donington Grey این رنگ‌ها را تشکیل می‌دهند که مورد دوم به صورت انحصاری برای پکیج M موجود است. در کابین این محصولات نیز شاهد ایجاد تغییراتی مانند صندلی‌های اسپرت به همراه استفاده از چرم به میزان بالایی هستیم.

این خودروها از پدال‌های مخصوص M بهره می‌برند. بی‌ام‌و X3 M و X4 M در تریم Competition به تجهیزات بیشتری مجهز می‌شوند که برای مثال می‌توان به رنگ‌های متنوع‌تر برای کابین اشاره کرد. از آنجایی که این دو کراس‌اوور می‌توانند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار بگیرند، صندلی‌های عقب آن برای افزایش فضای حمل بار جمع می‌شوند.

image

در حال حاضر قیمت بی‌‌ام‌و X3 M و X4 M از سوی این برند معتبر آلمانی اعلام نشده است. بی‌ام‌و اعلام کرده تولید این محصولات را از ماه آوریل سال جاری میلادی در کارخانه خود در کارولینای شمالی آغاز می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)