خانهاخبار
اپل یک قدم دیگر به تولید چیپ مودم برای آیفون نزدیک شده است

اپل یک قدم دیگر به تولید چیپ مودم برای آیفون نزدیک شده است

پس از دعوای حقوقی اپل با کوالکام و همچنین برآورده نشدن انتظارات این شرکت از سوی اینتل، ظاهرا کمپانی مشهور قصد دارد تا خودش تولید چیپ‌های مودم آیفون را شخصا به عهده بگیرد و با انتصاب مدیر جدیدی برای این بخش، توجه جدی خود به این تصمیم را اثبات کرد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۳

پس از انتشار خبر استخدام کارمندان جدید برای کار روی پروژه بلند پروازانه‌ای جدید برای عدم وابستگی به چیپ مودم شرکت‌های دیگر مانند اینتل، احتمالا اپل یک تغییر سازمانی ایجاد کرده است که نشان‌دهنده جدیت این شرکت در تصمیم خود است.

ماه گدشته به رویترز اعلام شد که جانی سروجی به عنوان مسئول بخش درون شرکتی توسعه چیپ‌های مودم و جایگزین روبن کابالرو شده است. در حال حاضر سروجی معاون ارشد بخش فناوری‌های سخت افزاری است و تنها باید به تیم کوک (مدیر عامل اپل) پاسخگو باشد؛ در حالی که کابالرو مقامی پایین‌تر دارد و پست اصلی او در اپل، ریاست گروه مهندسی طراحی سیستم وایرلس است.

با توجه به جایگزینی و انتصاب یک مقام‌ مهم‌تر برای رهبری بخش تولید تراشه‌های مودم، قطعا اپل به طور جدی عزم خود را برای استقلال از شرکت‌های ثانویه جزم کرده است. البته زمان بهره برداری از اولین نسل مودم‌های موبایلی ساخت این شرکت هنوز مشخص نیست.

image

کوپرتینویی‌ها مدت‌ها با کوالکام در زمینه تامین مودم‌های دستگاه‌های خود همکاری داشتند، اما مدتی قبل با شکایت از این تولید کننده بزرگ چیپ‌های موبایل، تصمیم گرفتند تا با رقیبش یعنی اینتل مشارکت داشته باشند. اما ظاهرا این همکاری انتظارات اپل را برآورده نمی‌کند و طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود اینتل تا سال ۲۰۲۰ نتواند اپل را در تولید آیفون‌هایی با پشتیبانی از شبکه 5G یاری کند؛ اگرچه ممکن است اپل بخشی از تامین  نیاز خود را به سامسونگ و مدیاتک نیز بسپارد.

اما شاید اپل در سال ۲۰۲۱ دیگر نیازی به تامین کننده‌های دیگر برای تهیه مودم آیفون‌هایش نداشته باشد. البته قطعا کوپرتینویی‌ها می‌دانند که چنین حرکت بزرگی نیازمند سرمایه گذاری کلان صدها میلیون دلاری در هر سال خواهد بود، ولی اگر سرانجام تلاش این شرکت به ثمر برسد باعث ذخیره میلیاردها دلار در سال خواهد شد که پیش از این نصیب کوالکام و اینتل می‌شد.

همچنین، یک مزیت بزرگ دیگر این مورد یکپارچه سازی چیپست‌های سری A اپل با مودم‌های تولید خودش خواهد بود که می‌تواند به طراحی چیپست‌های کوچکتر با مصرف انرژی کمتر منجر شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)