خانهاخبار
تماشا کنید؛ تصاویر مفهومی از آیفون 10 آی و وضعیت Dark Mode

تماشا کنید؛ تصاویر مفهومی از آیفون 10 آی و وضعیت Dark Mode

برخی تصاویر رندر مفهومی منتسب به پرچمدار آیفون 10 آی اپل منتشر شده است که علاوه بر نمایش نمای کلی احتمالی این گوشی تازه همچنین می‌توان وضعیت نمایش Dark Mode را هم روی رابط کاربری آن مشاهده کرد.
۱۳۹۷/۱۱/۱۹

سالهاست که بسیاری از کاربران به توسعه دهندگان نرم افزاری اصرار می‌کنند قابلیت تازه‌ای را به نام Dark Mode یا Night Mode به سیستم عامل iOS اضافه کنند. البته بسیاری از این توسعه دهندگان هم این پیشنهاد را پذیرفته و امکان کاهش نور صفحه را در هرکدام از اپلیکیشن‌های خود فراهم آورده‌اند. از طرفی هنوز این قابلیت محبوب به طور اساسی به سیستم عامل اصلی اپل یا گوگل اضافه نشده است.

گفته می‌شود که این قابلیت حالا با ورود iOS 13 و همچنین اندروید Q به این سیستم عامل‌ها اضافه خواهد شد. آنچه باعث به تخیر افتادن ورود این ویژگی شده ، استفاده کم از پنل‌های OLED بوده است. این پنل‌های باکیفیت تنها چند سال است که در توسعه پرچمداران به کار گرفته می‌شوند و البته به نظر می‌رسد که در آینده شاهد بهره گرفتن از آن‌ها در طراحی میان رده‌ها هم باشیم. گفته می‌شود که وضعیت Dark Mode تنها روی پنل نمایش از نوع OLED می‌تواند فواید بالقوه خود را به خوبی ظاهر سازد و برخی پیکسل‌های خود را غیرفعال نگه دارد. از طرف دیگر پنل نمایش LCD حتی در شرایطی که صفحه به رنگ مشکی را هم به نمایش می‌گذارد، همه پیکسل‌هایش فعال خواهند بود.

 

حالا که سامسونگ و اپل گوشی‌هایی با پنل OLED عرضه کرده‌اند، می‌خواهند به طور اختصاصی وضعیتی را توسعه دهند که مخصوصا برای مطالعه کاربران در نور شب یا اتاق خواب مناسب است.

برخی تصاویر رندر مفهومی از گوشی هوشمند اینده اپل به نام آیفون 10 آی (iPhone XI) منتشر شده است که وضعیت Dark Mode اختصاصی سازنده را هم در سیستم عامل تازه iOS 13 آن به نمایش می‌گذارد.

کاربران در طول شب بارها گوشی خود را چک می‌کنند و همین موضوع بر اهمیت وجود وضعیت Dark Mode می‌افزاید. علاوه بر این در نظرسنجی مرتبطی که اخیرا به اجرا درآمد، حدودا 91% از کاربران به وجود این قابلیت در گوشی‌های آینده اپل تمایل نشان دادند.

درباره توسعه Dark Mode هم باید بگوییم از آنجا که رابط‌های کاربری این روزها رنگی طراحی می‌شوند، نمی‌توان آن‌ها را در وضعیت تازه مخصوص شب تنها به سیاه و سفید تغییر داد؛ بلکه بهتر است با محدود کردن تعداد رنگ‌ها و برجسته‌سازی برخی از آن‌ها نمای بهتری را برای چشمان کاربر ایجاد کرد.

 

اپل پیش از این Dark Mode را روی نسخه Mojave Edition از سیستم عامل macOS خود معرفی کرده است و انتظار می‌رود که چیزی شبیه به آن را برای iOS توسعه دهد. iOS 13 هم تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل است که احتمالا در ماه سپتامبر در کنار آیفون 10 آی به طور رسمی معرفی خواهد شد اما احتمالا پیش از آن شاهد انتشار نسخه‌های بتا خواهیم بود.

درباره تصاویر رندری منتسب به آیفون 10 آی هم باید تأکید کنیم که براساس اطلاعات و مشخصاتی طراحی شده‌اند که در حال حاضر در گزارش‌ها و شایعه‌های مختلف هم وجود دارند و البته به طور رسمی از قطعیتشان مطمئن نیستیم. تا زمان رونمایی رسمی از گوشی‌های تازه اپل مدت طولانی باقی مانده است و احتمالا تا آن زمان شاهد انتشار تصاویر بیشتر به همراه مشخصات و اطلاعات دیگر خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sandjing

۱۳۹۷/۱۱/۲۰
عرض سلام و خسته نباشید خدمت تیم gsm
Iphone XI رو باید آیفون 11 بخونین نه آیفون 10 آی، این شیوه شماره گذاری یونانیه...

نیما

۱۳۹۷/۱۱/۲۰
من قبلا هم یک بار زیر یکی از پست‌های نویسنده این مقاله کامنت گذاشته بودم.
آیفون ۱۰ آی صحیح نیست. یا بفرمایید آیفون ۱۱ یا این که آیفون ایکس آی (عدد یونانی).
اگه یک ویدیو انگلیسی این گوشی رو توی اینترنت تماشا کرده باشید به این قضیه می‌رسید. :)
این با شماره گذاری سالیانه آیفون شرکت اپل هم هماهنگه. لطفا نویسنده این مقاله رو توجیح کنید. خیلی بده برای یک سایت تخصصی که هم ضعف زبان نویسنده رو نشون می‌ده هم عدم شناخت شرکت اپل رو.
ممنونم.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۱/۱۹
حالا کو تا شهریور سالِ دیگه
فعلاً باید این موارد رو به دیده‌ی شک و تردید نگریست