خانهاخبار
تیم کوک از احتمال کاهش قیمت آیفون خبر می‌دهد

تیم کوک از احتمال کاهش قیمت آیفون خبر می‌دهد

مدیر عامل شرکت اپل می‌گوید با توجه به ثبات ارزش دلار در برابر سایر ارزها، قیمت محصولات این شرکت در هنگام تبدیل دلار به ارزهای محلی زیاد می‌شود و به همین خاطر شاید آن‌ها قیمت آیفون را کاهش دهند.
۱۳۹۷/۱۱/۱۰

مدیر عامل اپل، تیم کوک، در مصاحبه جدیدی اعلام کرد که ممکن است این شرکت قیمت آیفون را کم کند تا فروش این محصول در برخی از بازارها افزایش یابد.

روز سه‌شنبه پس از اعلام درآمد ۵۱.۹ میلیارد دلاری اپل از آیفون در سه‌ماهه تعطیلات شایعاتی به گوش رسید که این شرکت با توجه به افت ۱۵ درصدی میزان فروش نسبت به سال گذشته قصد دارد قیمت تلفن‌های هوشمند خود را کاهش دهد.

کوک در مصاحبه با توئیتر گفت اپل مشغول ارزیابی کاهش قیمت موبایل‌هایش است چون ثبات ارزش دلار باعث شده تبدیل قیمت این ارز به ارزهای محلی موجب افزایش قیمت دستگاه‌های این شرکت شود.

او ضمن امتناع از اظهار اطلاعات دقیق درباره این قیمت‌گذاری گفت: «با ورود به ماه ژانویه و بررسی وضعیت اقتصاد کلان در بعضی از بازارها، تصمیم گرفتیم به قیمت متناسب‌تری که یک سال پیش داشتیم برگردیم تا میزان فروش در این کشورها بهبود یابد.»

اپل در سه‌ماهه منتهی به ۲۹ دسامبر ۲۰۱۸ حدود ۸۴.۳ میلیارد دلار درآمد داشت، هرچند این رقم حاکی از افت ۵ درصدی فروش نسبت به سال ۲۰۱۷ بود. پارسال برای اولین بار در یک دهه گذشته، این شرکت دچار افت آمار فروش و درآمد شد.

افت فروش امسال نیز قابل پیش‌بینی بود چون تیم کوک در ابتدای ماه ژانویه به سرمایه‌گذاران در این باره هشدار داده بود. مدیر عامل اپل در روز دوم ژانویه به فشار موجود در اقتصاد جهانی و ناکامی اپل در پیش‌بینی اوضاع نابسامان اقتصادی، خصوصا در بازار چین، که در کنار ثبات دلار یکی از عوامل اصلی اثرگذار در افت میزان فروش محصولات این شرکت بوده اذعان داشت. او همچنین افزود که بخشی از این اتفاق متاثر از سوء استفاده برخی از مشتریان از کاهش شدید قیمت تعویض باتری آیفون بوده که باعث شده خیلی‌ها دیگر به سراغ خرید آیفون‌های جدید نروند.

image

طبیعتا در این صحبت‌ها اشاره‌ای به افزایش رقابت با شرکت‌های چینی نشده است. اما نمی‌توان حضور قدرتمند برخی شرکت‌ها از جمله هوآوی را کتمان کرد که در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ میلیون موبایل فروخت و بالاتر از اپل و پایین‌تر از سامسونگ در رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی دنیا قرار گرفت. با توجه به افزایش تنش در بازار تلفن‌های هوشمند، اپل و رقبا چالش سختی برای حفظ جریان درآمدهای خود در پیش دارند.

از نکات مثبت آمار سه‌ماهه گذشته اپل می‌توان با حذف آیفون به افزایش ۱۹ درصدی میزان درآمد همه محصولات و خدمات این شرکت نسبت به سال گذشته اشاره کرد.

درآمد بخش خدمات که شامل اپ استور و اپل موزیک می‌شود، به رکورد تاریخی ۱۰.۹ میلیارد دلار رسید و نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت. به‌علاوه، درآمد حاصل از فروش کامپیوترهای مک و دستگاه‌های پوشیدنی ۹ درصد، و دستگاه‌ها و لوازم خانگی نیز ۳۳ درصد بیشتر شد. علاوه بر این، میزان فروش آیپد هم با معرفی نسل جدید این تبلت در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۷/۱۱/۱۲
"او همچنین افزود که بخشی از این اتفاق متاثر از سوء استفاده برخی از مشتریان از کاهش شدید قیمت تعویض باتری آیفون بوده که باعث شده خیلی‌ها دیگر به سراغ خرید آیفون‌های جدید نروند."
ببخشید، اگه ممکنه یه کم توضیح بدید. من درست متوجه نمیشم، جمله بالا چه معنی داره.
یعنی قیمت تعویض باتری کمتر شده، بعد یه سری مشتریها سوء استفاده کردند (از چی؟) و بعد آدمای دیگه فهمیدن که قیمت تعویض باطری اپل کم شده، اونوقت اونا نرفتند آیفون جدید بخرند؟؟؟!!!
یعنی باید باطری آیفونا خراب بشه و قیمت تعویضش هم بالا باشه تا دیگه نگهداشتنش به صرفه نباشه و مشتری مجبور بشه یه مدل جدیدش رو بخره؟؟؟؟
ممنون میشم اگه کمی توضیح بدید.

رحیم

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
تیم سایپا هم اعلام کرده بود با افزودن زه به پراید قیمت آن افزایش میابد بعدش تصحیح کرد که با برداشتن زه قیمت آن باز هم افزایش میابد.

Ali

۱۳۹۷/۱۱/۱۰
خدا پدرتو بیامرزه از دست بعضی های خودی که ابی گرم نمیشه هنوز شرف تیم کوک