خانهاخبار
آیا گوگل می‌خواهد سرویس Waze را متوقف کند؟

آیا گوگل می‌خواهد سرویس Waze را متوقف کند؟

Waze یکی از سرویس‌های متعلق به گوگل است، اما در چند وقت اخیر اکثر قابلیت‌های اصلی این برنامه به Google Maps منتقل شده، با این حساب آیا این احتمال وجود دارد که Waze به زودی متوقف شود؟
۱۳۹۷/۱۱/۷

گوگل در چند هفته گذشته قابلیت‌هایی را به Google Maps اضافه کرده که مدت‌ها منتظر آن‌ها بودیم. در جدیدترین تغییر سرویس نقشه این شرکت حالا می‌توانیم از نوتیفیکیشن محدودیت سرعت و هشدار دوربین‌های کنترل سرعتی بهره‌مند شویم که هر دو قبلا بخشی از سرویس Waze بود. همان طور که احتمالا می‌دانید، ویز اپلیکیشنی متعلق به گوگل است که از اطلاعات گردآوری‌شده از سایر کاربران برای هشدار دادن درباره تصادفات، جاده‌های در دست تعمیر، گشت‌ها یا دوربین‌های کنترل سرعت و سایر سوانحی استفاده می‌کند که دوست ندارید در رفت و آمدهای روزانه خود با آن‌ها مواجه شوید.

image

حالا از تصویری که امروز (از طریق BGR) در وبسایت ردیت منتشر شد می‌توان حدس زد که گوگل مپس به زودی به کاربران اجازه می‌دهد تصادف یا نقاط کنترل سرعتی را که با آن روبرو می‌شوند در نقشه گزارش کنند. با فشار دادن دکمه + در بالای صفحه منویی باز می‌شود که به راننده یا سرنشینان خودرو اجازه می‌دهد با انتخاب گزینه Crash یا Speed trap این اتفاقات را گزارش دهند. البته گوگل تذکر می‌کند که خود راننده نباید تا زمانی که در نقطه امنی توقف نکرده، از این دکمه‌ها استفاده کند.

در ماه نوامبر ۲۰۱۸ نیز تعدادی از کاربران Google Maps اعلام کردند که همین منو را بر روی اپلیکیشن نقشه خود مشاهده کردند. حالا با تکرار این اتفاق می‌توانیم حدس بزنیم که گوگل به زودی می‌خواهد این امکان را به طور رسمی و عمومی منتشر کند. اما سوال اصلی این است که آیا این شرکت می‌خواهد فعالیت Waze را متوقف کند یا نه. این سرویس در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل خریداری شد، ولی حالا به نظر می‌رسد که اکثر امکانات آن به گوگل مپس منتقل شده است.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۷/۱۱/۸
اپلیکیشن "نشان" هم عملکرد خوب و شبیه به waze داره. من استفاده کردم، خیلی خوب بود.