خانهاخبار
سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری شیائومی در حوزه هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری شیائومی در حوزه هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند

شرکت شیائومی به تازگی از طریق عرضه عمومی سهام در بازار هنگ کنگ به جذب سرمایه پرداخته تا بتواند در حوزه هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند سرمایه‌گذاری عظیمی انجام دهد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۲

شیائومی به تازگی بخشی از سهام خود را در بازار بورس هنگ کنگ عرضه کرد تا از این طریق برای توسعه شرکت جذب سرمایه داشته باشد. این شرکت در عرضه عمومی سهام خود شیائومی را علی‌رغم شهرت گسترده‌ای که به واسطه تلفن‌های هوشمندش کسب کرده، نه صرفا به عنوان تولیدکننده موبایل بلکه به عنوان شرکتی اینترنتی معرفی کرد. این غول بزرگ چینی حالا به دنبال سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌هاست تا ثابت کند که واقعا یک شرکت اینترنتی تمام عیار است. به گزارش بلومبرگ، شیائومی در پنج سال آینده حداقل ۱.۵ میلیارد دلار در بخش هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این سرمایه‌گذاری عظیم بخشی از استراتژی شیائومی برای سودآوری بیشتر از سرویس‌های گوناگون و حوزه اینترنت چیزها (IoT) است. این شرکت خلاق چینی علاوه بر تمرکز برای تسخیر بازار به دنبال ورود به بازارهای جدید اروپایی است. مدیر عامل شیائومی، لی جون، به تازگی در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ گفته بود: «اکنون زمان اقدام عملی فرا رسیده است. ما آماده ورود به حوزه AIoT هستیم.» منظور اون استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در حوزه اینترنت چیزها برای ایجاد اکوسیستمی هوشمند از دستگاه‌های متصل است. اخیرا پیاده‌سازی این سیستم را با ترکیب دستیار هوشمند XiaoAI و دستگاه‌های خانه هوشمند این شرکت دیده بودیم. اما XiaoAI فقط مختص کاربران چینی است و هنوز پشتیبانی از سایر زبان‌ها به آن اضافه نشده. شاید افزودن این زبان‌ها هم بخشی از همین طرح توسعه باشد. این اتفاق به افزایش سرعت فروش گجت‌های IoT این شرکت کمک شایانی خواهد کرد.

لی جون توضیح مبسوطی درباره برنامه‌های سرمایه‌گذاری شیائومی نداد اما این شرکت به دنبال آن است تا با وجود جنگ تجاری میان چین و آمریکا که تردیدهای اقتصادی زیادی را در این فضا به وجود آورده، بتواند سود بیشتری در کسب و کار خود به دست بیاورد. علاوه بر این، آن‌ها احتمالا به خاطر اشباعی که در بازار تلفن‌های هوشمند به وجود آمده است در پی کسب درآمد از بازارهای جدید هستند. حال باید دید آیا این شرکت می‌تواند همان چشم‌اندازی که در ابتدا در نظر داشت را حفظ کند یا نه. با توجه به ریزش حدودا ۴۰ درصدی قیمت سهام این شرکت از ماه ژوئیه ۲۰۱۸، به نظر نمی‌رسد که سرمایه‌گذاران دیگر آن قدرها نسبت به شیائومی دلگرم و مطمئن باشند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)