خانهاخبار
حالت Dark Mode به صورت کامل در اندروید Q قرار می‌گیرد

حالت Dark Mode به صورت کامل در اندروید Q قرار می‌گیرد

مدت هاست که کاربران اندرویدی از توسعه دهندگان و گوگل درخواست کرده‌اند تا تم‌های تیره را به اندروید بیاورند. در آخرین نسخه آزمایشی اندروید Pie نشانه‌هایی از آن به چشم می‌خورد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹

همان طور که می‌دانید، تم‌ها یا حالت تیره (Dark Mode) طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و کاربران اندرویدی نیز مدت هاست که از گوگل و برنامه نویسان درخواست کرده‌اند تا ظاهر تیره رنگ را به اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل اندروید اضافه کنند. در آخرین نسخه آزمایشی Android Pie که چندی است منتشر شده، رد پایی از حالت تیره به چشم می‌خورد. اما به نظر نمی‌رسد که این ویژگی به نسخه عمومی راه یابد.

بر اساس کامنتی که یکی از کاربران گوگل در وبسایت اندروید پلیس ارسال کرده، به نظر می‌رسد که نسخه کامل حالت تیره (Dark Mode) در ورژن بعدی اندروید که در حال حاضر با نام Android Q از آن یاد می شود، خودنمایی کند.

تصمیم گوگل برای تمرکز روی دارک مود جای تعجبی ندارد. ظرف ماه‌های اخیر بسیاری از اپلیکیشن‌های گوگل با این حالت سازگار شده‌اند. از آنجا که در کامنت شخص یاد شده، ماه می برای اجرای نسخه کامل Dark Mode عنوان شده، لذا تا آن زمان باید انتظار سازگار شدن کلیه اپلیکیشن‌ها با این حالت را داشته باشیم.

image

استفاده از تم‌های تیره رنگ همچنین تأثیر متقابلی روی مصرف باتری گذاشته و عمر مفید آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا نسخه کامل Dark Mode در ورژن بعدی سیستم عامل اندروید دیده می‌شود یا پیش از معرفی آن، می‌توانیم انتظار اضافه شدن این ویژگی به اندروید پای را داشته باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
Qداره میاد، ما حالا هنوز P رو هم دریافت نکردیم?
لعنت به این زندگی نکبت‌بار