خانهاخبار
CES 2019: ریزر بلید بعدی می‌تواند نمایشگر OLED و نرخ رفرش 240 هرتزی داشته باشد

CES 2019: ریزر بلید بعدی می‌تواند نمایشگر OLED و نرخ رفرش 240 هرتزی داشته باشد

شرکت Razer در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که مدل‌های آینده لپتاپ Blade می‌تواند دارای نمایشگر 4K OLED و همچنین نرخ رفرش 240 هرتزی باشد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹

نمایشگاه CES امسال توجه ویژه‌ای به لپتاپ‌های OLED دارد. شرکت Razer هم به این جریان پیوسته و اعلام کرده که علاقه دارد تا به حوزه تکنولوژی‌های نمایش وارد شود. در همین راستا، این شرکت دو طرح مفهومی جدید برای لپتاپ Razer Blade خود معرفی کرده است. طرح اول شامل نمایشگر 4K OLED و طرح دوم با نرخ رفرش 240Hz است.

موفقیت این دو تکنولوژی نمایش تا حد زیادی به موفقیت پردازنده‌های گرافیکی RTX انویدیا دارد. نرخ رفرش ۲۴۰ هرتزی شاید با توجه به وضع فعلی بازار و خصوصا برای لپتاپ گیمینگی به این اندازه ظریف و سبک کمی غیرطبیعی و عجیب به نظر برسد. اما از طرف دیگر، نمایشگر 4K OLED کاملا مناسب تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی و کسانی است که کاری فراتر از بازی کردن انجام می‌دهند. ورود لپتاپ‌های OLED به بازار از سه سال پیش شروع شد. حال، اگر چرخه عرضه و تقاضا برای یک جهش دیگر آماده باشد، به زودی می‌توانیم شاهد تکنولوژی پیشرفته نمایش باشیم.

مدل پیشرفته Razer Blade سری RTX 20 انویدیا را معرفی می‌کند

اگرچه در حال حاضر هیجان زیادی برای لپتاپ‌های آینده Razer Blade به وجود آمده، ولی این شرکت خط تولید فعلی خود را فراموش نکرده و در CES امسال مدل پیشرفته‌ای (Advanced) برای Razer Blade خود معرفی کرده است. بر اساس ویژگی‌های کارت گرافیک سری RTX 20 انویدیا، مدل جدید این لپتاپ گیمینگ به قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل رهگیری پرتو و سایه‌زنیِ قابل برنامه‌ریزی مجهز شده است. مدل پیشرفته لپتاپ Razer Blade می‌تواند از RTX 2060 ،RTX 2070 Max-Q یا RTX 2080 Max-Q استفاده کند. این گرافیک‌های جدید در کنار پردازنده شش هسته‌ای Core i7-8750H قرار می‌گیرند.

مدل عادی این لپتاپ که از گرافیک GTX 1060 استفاده می‌کند نیز همچنان به قیمت ۱۶۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار دارد. همه این مدل‌ها امکان استفاده از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی PCIe NVMe SSD را دارند.

مدل‌های 1080p 144Hz و 4K 60Hz هم همچنان در بازار ارائه می‌شوند. از میان این دو مدل، دومی دارای صفحه لمسی است و ادعا می‌کند که می‌تواند طیف رنگ‌های Adobe RGB را به طور کامل پوشش بدهد. مدل پیشرفته Razer Blade با گرافیک RTX 2060 یا RTX 2070 به رنگ سفید عطارد به بازار خواهد آمد.

لپتاپ Razer Blade Advanced Model نیز با حداقل قیمت ۲۳۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. این مدل پایه از گرافیک RTX 2060، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت SSD، رم ۱۶ گیگابایتی و نمایشگر 1080p 60Hz استفاده می‌کند. نکته جالب آن که، این مدل حدود ۴۰۰ دلار نسبت به لپتاپ سال گذشته این شرکت که از GTX 1060 استفاده می‌کرد گران‌تر است.

لپتاپ Razer Blade Advanced Model از ۲۹ ژانویه در وبسایت Razer برای خرید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)