خانهاخبار
اندروید 9 پای برای نوکیا 5.1 پلاس منتشر شد

اندروید 9 پای برای نوکیا 5.1 پلاس منتشر شد

نوکیا 5.1 پلاس جدیدترین دستگاه شرکت HMD Global است که بعد از نوکیا 8 آپدیت اندروید 9 پای را دریافت می‌کند. این به‌روزرسانی تا چند روز آینده در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱۰/۸

آپدیت اندروید ۹ پای هفته گذشته برای نوکیا ۸ منتشر شد، ولی کار HDM Global به همین جا ختم شود. این شرکت به تازگی اعلام کرده که این آپدیت خیلی زود برای نوکیا ۵.۱ پلاس هم منتشر خواهد شد.

جوهو سارویکاس، مدیر ارشد بخش محصولات HMD Global، در توئیتر خود این خبر را تایید کرده است. البته هنوز جزئیات آن اعلام نشده، اما انتظار می‌رود عرضه مرحله‌ای این آپدیت از چند روز آینده شروع شود. پس اگر در حال حاضر این به‌روزرسانی را روی دستگاه خود نمی‌بینید، جای نگرانی وجود ندارد.

اسکرین شات مربوط به لاگ تغییرات آپدیت نوکیا ۵.۱ پلاس نشان می‌دهد که حجم این به‌روزرسانی ۱.۲ گیگابایت است و قابلیت‌های جدید آن شامل سیستم جدید مسیریابی، Adaptive Battery ،Adaptive Brightness و Predictive Application Actions می‌باشد. به نظر می‌رسد قابلیت آخر نام دیگری برای همان ویژگی App Actions است. علاوه بر این‌ها، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وصله‌های امنیتی جدید هم به این آپدیت اضافه شده باشد.

image

علی‌رغم آن که قابلیت Adaptive Battery در آپدیت اندروید پای برای نوکیا ۸ قرار داده نشده بود، ولی حالا می‌بینیم که این ویژگی برای نوکیا ۵.۱ پلاس در نظر گرفته شده است. البته گفته می‌شود که HDM قصد دارد ویژگی مذکور را در آپدیت‌های بعدی برای نوکیا ۸ هم عرضه کند.

انتشار آپدیت‌های جدید برای تلفن‌های ارزان‌تر اتفاق خوبی است، ولی کاربران توئیتر از عدم عرضه اندروید ۹ برای نوکیا ۸ سیروکو ناراضی هستند. سارویکاس قبلا گفته بود آپدیت سیروکو بعد از آپدیت نوکیا ۸ منتشر می‌شود، بنابراین طبیعی است که این خلف وعده صدای کاربران را درآورده باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Omid

۱۳۹۷/۱۰/۹
سلام برای نوکیا 5اندروید 9نمیاد؟