خانهاخبار
فروش گوشی‌های غیرهوشمند اوج گرفت

فروش گوشی‌های غیرهوشمند اوج گرفت

آمار ارائه شده از رشد فروش گوشی‌های غیر هوشمند خبر می‌دهند که می‌تواند نشان از تهدید برای فروش گوشی‌های هوشمند باشد.
۱۳۹۷/۱۰/۱

موسسه تحقیقاتی کانترپارت در آخرین آماری که در مورد گوشی‌های هوشمند ارائه کرده می‌گوید فروش گوشی‌های فیچرفون (غیرهوشمند) در سه‌ماهه چهارم سال سیر صعودی داشته است. این در حالی است که فروش گوشی‌های هوشمند در همان بازه زمانی سیر نزولی را تجربه کرده است و البته کارشناسان توجهی به این موضوع نداشته‌اند.

بر اساس داده‌های آماری دو کمپانی iTel و HMD به‌عنوان سردمداران فروش این دسته از گوشی‌ها هستند و 14 درصد بازار را در اختیار خودشان دارند. Jio با 11 درصد از سهم بازار پشت سر این دو کمپانی در حال حرکت است و سامسونگ کمپانی بعدی است که با در اختیار داشتن 8 درصد از سهم بازار فیچرفون ها در این بخش هم جزو کمپانی‌های پرفروش به‌حساب می‌آید.

image

 

اما دلیل این امر چیست؟ جواب این سوال بسیار ساده است؛ کمپانی‌ها گوشی‌های فیچرفون را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G در بازارهای در حال توسعه مانند آفریقا و هند عرضه می‌کنند و همین امر فروش این دسته از گوشی‌ها را بهبود داده است.

اگر نگاهی به چارت ارائه‌شده توسط کانترپارت بیندازید به‌خوبی متوجه می‌شوید که مناطقی که کشورهای در حال توسعه در آن‌ها هستند فروش خوبی را در بخش گوشی‌های غیرهوشمند نسبت به مناطقی مانند کشورهای اروپایی تجربه کرده‌اند.

موسسه کانترپارت بر این عقیده است که دو دلیل اصلی برای فروش خوب گوشی‌های غیرهوشمند وجود دارد: اول اینکه عمر باتری این نوع گوشی‌ها بالا است و دوم اینکه کاربری آن‌ها بسیار ساده است.

image

 

برق در آفریقا یکی از دغدغه‌های بزرگ به‌حساب می‌آید و کاربران به همین دلیل دستگاه‌هایی را ترجیح می‌دهند که در مصرف برق صرفه‌جوتر باشند. علاوه بر این گوشی‌های فیچرفون به‌عنوان گوشی‌های دوم راه‌حل بسیار خوبی هستند زیرا اگر شما گوشی هوشمندی داشته باشید که در مواقع ضروری باتری‌اش تمام شود این فیچرفون ها می‌توانند کار شما را به‌خوبی راه بیندازند.

در بازارها کشورهای در حال توسعه قدرت خرید کاربران پایین است و اتصال به شبکه 4G و حضور برنامه‌های از پیش نصب شده مانند واتس اپ، فیس بوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی روی این گوشی‌ها سبب می‌شود کاربران نیازی به استفاده از گوشی‌های هوشمند حس نکنند.

بازگشت کمپانی‌هایی مانند HMD به بازار رقابت هم در این امر بی تاثیر نبوده است. ترکیب نوستالژی و کیفیت خوب در گوشی‌ای مانند 3310 سبب شد تا این کمپانی فروش خوبی را با این گوشی به دست بیاورد و به رتبه دوم صعود کند.

image

 

پیش‌بینی کانترپارت این است که حداقل تا 5 سال آینده فیچرفون ها همچنان فروش خوب و صعودی‌ای را تجربه می‌کنند. نظر شما در مورد این گوشی‌ها چیست؟ شما حاضرید گوشی هوشمند خودتان را کنار بگذارید و به سراغ گوشی‌های غیرهوشمند یا بهتر است بگوییم نیمه هوشمند بروید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

mohsen

۱۳۹۷/۱۰/۱
البته مسئله سایز و استقامت هم جزو دلایل محبوبیت اون گوشیها میشه در نظر گرفت من خودم موبایل فروشی کار کردم اکثر مشتریان گوشی غیر هوشمند افراد صنعتی و با مشاغل سخت یا کسبه هایی که وقت سر خاروندن ندارن هستند...و خدای شارژ نوکیا این مسئله رو حل کرده.

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۱
این خبر فقط مربوط به داخل ایرانه!
وقتی یه گوشی ۱۲۰ دلاری تو ایران ۴ میلیون میشه طرف مجبوره به دهه شصت یا هفتاد برگرده!

علی اصغر قاسم پور

۱۳۹۷/۱۰/۱
خب همه دوست دارن یه گوشی هوشمند و خوب بخرن ولی با این قیمتها مگه اکثریت مردم می تونن یه گوشی خوب بخرن؟ قیمتا رو پایین بیارن تا مردم همان گوشی هوشمند رده پایینشو لااقل بخرن

امیر

۱۳۹۷/۱۰/۱
این چارتی که گذاشتین جمع درصداش میشه 101% :))

NOKIA

۱۳۹۷/۱۰/۱
HMD