خانهاخبار
هوش مصنوعی انویدیا چهره‌هایی می‌سازد کاملا واقعی که وجود خارجی ندارند

هوش مصنوعی انویدیا چهره‌هایی می‌سازد کاملا واقعی که وجود خارجی ندارند

شرکت انویدیا که از مدتی قبل مشغول کار بر روی الگوریتم‌های هوش مصنوعی بود حالا به چنان پیشرفتی رسیده که می‌توانید چهره‌های جعلی اما صددرصد مشابه نمونه‌های واقعی بسازد.
۱۳۹۷/۹/۲۸

محققان شرکت انویدیا در تلاش‌اند تا هوش مصنوعی را به سطح جدیدی ببرند. چند روز قبل، انویدیا ویدیویی منتشر کرد تا پیشرفت‌های این شرکت در زمینه‌ خلق چهره‌های انسانی با کمک هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد. حالا چهار سال است که آن‌ها مشغول کار روی این تکنولوژی هستند و میزان پیشرفتی که در این مدت نسبتاً کوتاه داشته‌اند به نوبه‌ خود شگفت‌انگیز است.

image

هیچ کدام از چهره‌هایی که در تصویر بالا می‌بینید در دنیای واقعی وجود خارجی ندارند. این دستاورد بدون شک بسیار جذاب و البته کمی ترسناک است. الگوریتم انویدیا با بررسی کتابخانه‌ای از تصاویر منبع عمل می‌کند، و بر اساس آن مؤلفه‌های مختلفی را دریافت می‌کند که برای تولید این چهره‌های غیرواقعی لازم دارد. نتیجه‌ نهایی چیزی است که عملاً از تصویر چهره‌های واقعی غیرقابل تشخیص است. حتی موی این چهره‌ها هم، که پیاده‌سازی آن گاهی اوقات دشوار است، کاملاً واقعی به نظر می‌رسد.

ویدیوی مربوط به پیشرفت‌های هوش مصنوعی انویدیا در یوتیوب نشان می‌دهد که این شرکت علاوه بر خلق چهره‌های مصنوعی می‌تواند از الگوریتم خود برای تولید خودرو، اتاق خواب و گربه‌هایی استفاده کند که آن‌ها هم وجود خارجی ندارند (اما همچنان کاملاً شبیه نمونه‌های مشابه واقعی هستند).

image

تصویر بالا نمونه‌ای است از خودروهایی که توسط الگوریتم شرکت انویدیا تولید شده. اگر می‌خواهید از جزئیات فنی این فن‌آوری عجیب مطلع شوید، می‌توانید مقاله‌ تحقیقاتی انویدیا را از این لینک مطالعه فرمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

اریان

۱۳۹۷/۹/۳۰
کفار چه کارها که نمیکنند..!

آراد

۱۳۹۷/۹/۲۸
برگام ریخت !

امید کشاورز

۱۳۹۷/۹/۲۸
پیشرفت یعنی این..... علم یعنی این...
مطمئنم اگه خوب بگردم یه ایرانی تویی این تحقیق هست... اما کجاست؟؟ آمریکای جهان خوار!!!!!!