خانهاخبار
HMD Global در طی دو سال نزدیک به 70 میلیون گوشی نوکیا را به فروش رسانده

HMD Global در طی دو سال نزدیک به 70 میلیون گوشی نوکیا را به فروش رسانده

نوکیا پس از جدایی از مایکروسافت، توانسته قدم‌های مثبتی را بردارد که می‌توان آن را به لطف سیاست مناسب شرکت HMD Global دانست.
۱۳۹۷/۹/۱۹

شرکت HMD Global در تاریخ 1 دسامبر 2016 تاسیس شد و چندی پیش دو سالگی خود را جشن گرفت. این شرکت پس از تاسیس تنها به یک ماه زمان نیاز داشت تا اولین گوشی خود، یعنی Nokia 6 را روانه بازار کند. از آن زمان تا کنون این شرکت نوپا توانسته حدود 70 میلیون گوشی را تحت برند نوکیا به فروش برساند. در نظر داشته باشید که این رقم شامل تمامی گوشی‌های اندرویدی فروخته شده و گوشی‌های خاص این شرکت می‌شود.

محبوب‌ترین گوشی‌های این کمپانی معمولا در بازه قیمتی 300 تا 400 دلار قرار دارند. گوشی Nokia 6.1 عنوان پرفروش‌ترین گوشی را از آن‌ خود کرده است و توانست با فروش جهانی خود این لقب را از دستان گوشی Nokia 7 Plus خارج کند. گوشی Nokia 3.1 نیز توانسته فروش نسبتا خوبی را تجربه کند و این موضوع در کشور آلمان کاملا قابل مشاهده است.

اکنون که بخش‌های گوشی میان‌رده و بالارده شرکت HMD Global در وضعیت مناسبی به سر می‌برند، این شرکت نیاز دارد تا یک پرچمدار قدرتمند را روانه بازار کند. گوشی Nokia 8 Sirocco در این زمینه شکست خورد و نتوانست انتظارات طرفداران و شرکت HMD Global را برآورده کند. هر چند این شرکت در رابطه با شایعات پیرامون گوشی Nokia 9 هنوز سخنی به میان نیاورده است.

image

شرکت HMD Global اذعان کرده که اکثر موفقیت خود را مدیون طرفداران و وفاداری آن‌ها به برند نوکیا است بنابراین برای ارج نهادن به میراث این برند، قصد دارد تا گوشی‌هایی با کیفیت بالا تولید کند. اما این حال این شرکت با یک مشکل رو به رو است و آن مربوط به مشتریان خود می‌شود. 80 درصد کسانی که گوشی‌های نوکیا شرکت HMD Global را خریداری می‌کنند، متشکل از افرادی با سن بالای 35 سال هستند که هنوز دوران باشکوه نوکیا را به یاد می‌آ‌ورند.

بنابراین شرکت HMD Global قصد دارد سرمایه‌گذاری‌هایی برای تولید گوشی‌های مناسب افراد جوان و زیر 20 سال را انجام دهد. شرکت HMD Global در آینده نیز توجه خود را معطوف افراد بین 20 تا 35 سال خواهد کرد.

البته بخشی از موفقیت‌های HMD Global نیز به لطف گوگل بوده است زیرا این دو شرکت در بخش نرم‌افزار همکاری‌های گسترده‌ای را انجام داد‌ه‌اند که نتیجه آن قرارگیری اندروید وان بر روی تمامی گوشی نوکیا HMD Global شده است ( هر چند برخی از گوشی این شرکت از اندروید Go بهره می‌برند). استفاده از این نسخه اندروید تضمین می‌کند که گوشی‌های این کمپانی تا چندین سال از به‌روزرسان‌های نرم‌افزاری برخوردار خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Moula

۱۳۹۷/۹/۱۹
آمار اشتباهه تقریبا دو برابر این مقدار فروخته