خانهاخبار
تور شب يلدا

تور شب يلدا

شب یلدا یا همان شب چله ، طولانی ترین شب در سال میباشد.شبی که از آخرین لحظات روزهای زیبای پاییزی شروع شده و تا بامداد زمستان ادامه دارد.در ایران زیبای ما این شب را بسیار گرام میدارند و برگزاری مراسم شب یلدا یکی از اصلی ترین رسوم در نزد ایرانیان شده است.
۱۳۹۷/۹/۱۸

تور شب یلدا ، شب یلدا یکی از زیباترین شب ها ومحبوبترین شبهای سال نزد ایرانیان میباشد.محبوبیت شب یلدا باعث شده است برخی با تور شب یلدا به دور هم جمع میشوند و یا برخی به صورت خانوادگی یا دوستانه این شب را باهم سپری میکنند.در شب یلدا مهم کناره هم بودن و لذت از این شب طولانی میباشد که بتوانیم یکی از زیباترین و خاص ترین شب های زندگی خود را رقم بزنیم.

شب یلدا یا همان شب چله ، طولانی ترین شب در سال میباشد.شبی که از آخرین لحظات روزهای زیبای پاییزی شروع شده و تا بامداد زمستان ادامه دارد.در ایران زیبای ما این شب را بسیار گرام میدارند و برگزاری مراسم شب یلدا یکی از اصلی ترین رسوم در نزد ایرانیان شده است.

image

تاریخچه شب یلدا

شب یلدا 502 سال قبل از میلاد و توسط داریوش در تقویم ایران باستان ثبت شد.دلیلی پیدایش شب یلدا میتواند جالب باشد که بدانید،در سالیان قبل ایران باستان که کشاورزی حرف اول را میزد و زندگی مردم از این راه سپری میشد باعث شد شب یلدا به وجود آید.در آن زمان که فصول سال را از روی تغییرات آب و هوایی متوجه میشدد بر این باور بودند که روزهایی از سال است که زمان مانندگاری آفتاب در زمین بیشتر مییشود و برخی روزها شبها طولانی تر بوده و کمتر میتوانند کار کنند.

بعد از برسی این امر که کدام روز کوتاه میباشد و کمتر کار میکنند متوجه شدند که یک روز از سال که میشود آخرین روز پاییز کمترین زمان کار برای آنها بوده و کمتر کار میکنند و شبها طولانی بوده.و بعد از این روز کم کم روزها بلند تر شده و هوا سردتر و شب ها کوتاه تر شده و این امر باعث شادی مردم آن زمان و پایانی بر تاریکی بود.که این شب بعدها به عنوان شب یلدا نامگذاری شد.

نماد شب یلدا چیست؟

شب یلدا که برای ما یکی از زیباترین شبهای سال میباشد نماد های گوناگونی دارد.یکی از اصلی ترین نماد های این شب هندوانه میباشد که به نوعی گفته میشود یک شب یلدا و یک هندوانه اش! نماد بعدی این شب انار بوده و دیوان حافظ.دیوان حافظ با فال گرفتن از آن به صورت نمادین طالعی از سال آینده شما را به شما بازگو خواهد کرد.

رسم و رسومات شب یلدا

شب یلدا یا شب چله رسم های زیبایی دارد رسومی ماننده دوره هم بودن آشتی کنان و بازدید از دوستان و غیره میباشد.زیبایی های شب یلدا بیشتر به دور هم بودن است که افراد یک خانواده در کنار یک دیگر جمع شده و به خوش گذرانی در این شب مشغول میشوند.در این شب صله رحم را هم به پا داشته و باعث محکم تر شدن روابط میشود.

در ایران ما بیشتر این رسم به این صورت برگزار میشود که فرزندان به به همراخ خانواده خود به منزل بزرگتر رفته و دوره هم هستند.و یا همه افراد یک فامیل در خانه یکی از اشخاص جمع شده و این شب را زیباتر در خاطرات ماندگار میکنند.در جمع های دوستانه هم بیشتر به بیرون و یا مکان های تفریحی رفته و تا پاسی از شب با یک دیگر میباشند.

یکی دیگر از دوره همی های شب یلدا برگزاری تور شب یلدا میباشد.تورهای ویژه این شب که توسط آژانس آرامش سفر هم برگزار میگردد.خوبی تور شب یلدا به این بوده که میتوانید با دوستان خود در یک جمع جدید که همگی حال هوایی شادی دارند یک شب رویایی را سپری کنید.

تور شب یلدا یکی از تورهای یک شبه محبوب در ایران بوده که از روزهای قبل رزرو شده تا ترسی از بابت تکمیل شدن آن وجود نداشته باشد.شما نیز میتوانید برای رزرو تور شب یلدا با آرامش سفر 02154034000 تماس بگیرید و یکی از زیباترین شب های سال را برای خود رقم بزنید.

اصل شب یلدا به شاد بودن و دوری از کدورت ها میباشد،و دوره همی بهانه ای برای ایجاد این جمع بوده که برگزار میگردد.فکر کنید در یک شب رویایی به دور آتیش همراه با موسیقی های لذت بخش و آجیل و چایی گرم نشسته اید و بهترین دوست خود را هم در کنار خود دارید و به خوش و بش مشغول میشوید.

شاید برای برخی از مردم نام و رسم شب یلدا بد جا افتاده باشد که یک شبی را باهم باشیم و میوه و تنقلات بخوریم.بله درست است بودن مهم است اما همیشگی نه اینکه از فردای آن روز مجدد همان آدم سابق باشیم.باید کدورت ها را دور کرد و صمیمیت را بیشتر و پیمان همراهی و همدلی را بین یکدیگر قویتر نماییم.

یکی از بخش هیا جذاب این شب بازی میباشد.هرچه تعداد افراد در دورهمی های شب یلدا بیشتر باشد بازی کردن هم جذابتر میشود.برای مثال بازی هایی همانند پانتومیم و یا اسم و فامیلی که سابقه دیرینه در ایران دارد میتواند بسیار جذاب باشد.اما این نکته را به یاد داشته باشید یک شب را از گوشی های خود دوری نمایید و بیشتر به گفت و گوی بپردازید.شاید دلیلی که شمارا از جمع های شب یلدا دور میکند وجود گوشی در دست باشد.

برای مثال خانواده هایی هستند که برای این شب هنگام ورود مهمانان به منزل گوشی آنها را از آنان گرفته و حق دست زدن به آنرا نمیدهند به نوعی با این کار میخواهند یک شب زیباتر را رقم بزنند که کاملا درست هم میباشد،(چند ساعت دوری از گوشی موردی ندارد)

خوراکی های شب یلدا

یکی از محبوبترین بخش های شب یلدا و شب چله بخش هیجان انگیز خوردنی ها میباشد.شاید هیچ شبی در طی سال شما این همه خودنی را یکجا دوره هم مشاهده نکنید و برای خوردن آنها وسوسه نشوید.سخی کار بیشتر برای افرادی میباشد که دارای رژیم غذایی هستند ونباید از این خوراکی های خوشمزه استفاده کنند.

هندوانه مهمترین خوراکی و میوه شب یلدا و نماد این شب زیبا میباشد و نبود آن در راس تمامی خوراکی های این شب به نوعی باعث میشود که این شب کامل نباشد.انار و آجیل و سایر خوراکی های دیگر از دیگر خوردنی های این شب خوشمزه میباشد که میتوانید استفاده کنید.

دیوان حافظ در شب یلدا

اما دیوان حافظ و حافظ خوانی در این شب یکی از رسم های دیرینه میباشد.شما میتوانید در شب یلدا خود نیز دیوان و اشعاری از حافظ را بخوانید یا اینکه فردی را آورده تا برای شما این دیوان را بخواند و حس خاصی را به شما منتقل کند.و یکی از زیباترین بخش های آن هم فال حافظ میباشد که شما میتوانید فال خود را بگیرید و مشاهده کنید حافظ در طالع شما چه میبیند.اصولا بخش فال را در دوره همی ها بلند میخوانند تا همه مطلع شوند و یک شور و حال خاصی به جمع وارد شود.شما هم این بخش زیبا را انجام دهید و لذت ببرید.

تولد در شب یلدا

قطعا توجه کرده اید که افراد خانواده یا یکی از دوستان تولدش در این شب زیبا میباشد.همین امر بهانه ای میبشود که دوستی ها محکم تر شود و دوره همی ها قوی تر.پس اگر در این شب متولد شده این بسیار خوشحال باشید که یکی از زیباترین شب های سال برای شماست و میتوانید نهایت استفاده را ببرید.

کرسی در شب یلدا

گرمای شب یلدا به نزدیک هم بودن میباشد.کرسی یکی از قدیمی ترین رسوم درایران میباشد که سابقه ای دیرینه دارد.دلیل کرسی گذاشتن این میباشد که همگی به دور یک میز و در جمعی نزدیک به هم باشیم.اگر شما نیز در منزل میخواهید شب یلدا بگیرید حتما از کرسی استفاده کنید و خود و افراد خانواده را به ایران باستان ببرید.

تاریکی در شب یلدا

شاید جالب باشد بدانید این شب را به نوعی باید برگزار کنید باستانی باشد و تاریخی.به همین دلیل از میتوانید کرسی بگذارید به جای نور چراغ ها از شمع استفاده کنید و یا در بیرون از منزل هستید آتیش کنید و دوره آن بنشینید.سیب زمینی دودی میل بفرمایید.یا برای اینکه یک حس فوق العاده ای داشته باشید داستان هایی را از بزرگترها بخواهید برای شما بازگو کنند و یا خود از اینترنت داستان های گویا دانلود کنید و بشنوید.

زیبایی شب یلدا به همین کارها میباشد و در آخر هم یک مسابقه بسیار زیبا باهم برگزار کنید و لذت ببرید.تا یک شب بسیار خاطره انگیز و رویایی را با هم داشته باشید.

برای رزرو تور شب یلدا با شماره 02154034000 تماس حاصل فرمایید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۹/۲۹
واقعا ته خنده هستی ذولفقار چاخان ???

بهراد

۱۳۹۷/۹/۱۸
واقعا امسال چه شب یلدایی بشه با آجیل کیلویی خداد تومن خدا به داد این مردم برسه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۹/۱۸
شب یلدا، شبِ انار خوردنه?
با همون دست‌ِ اناری فال گرفتنه..
نارنگی پوست می‌گیری و هِی بو میکِشی? به‌به?
شکلاتِ ترکمنستان، پِسته کله‌قوچی، چلغوز سیاه،.. شلغم..وای شلغم?