خانهاخبار
​مک‌لارن 720S اسپایدر معرفی شد؛ رقیب فراری 488 اسپایدر

​مک‌لارن 720S اسپایدر معرفی شد؛ رقیب فراری 488 اسپایدر

شرکت مک‌لارن از یک خودروی جدید رونمایی کرد. مک‌لارن 720S اسپایدر باید در بازار با خودروی فراری 488 اسپایدر رقابت کند.
۱۳۹۷/۹/۱۸

شرکت مک‌لارن در سال جاری میلادی از دو محصول بی‌نظیر رونمایی کرد. این کمپانی انگلیسی نمونه مسابقه‌ای Senna را در معرض دید عموم قرار داد و همچنین هایپرکار تولید محدود و پرقدرت اسپیدتیل را معرفی کرد. این شرکت پس از معرفی این خودروها تصمیم گرفته‌ نسخه جدیدی از یکی از محصولات ارزان‌قیمت خود رونمایی کند. در همین راستا شاهد پرده‌برداری از مک‌لارن 720S اسپایدر هستیم. این خودرو مانند نمونه کوپه خود قدرت بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و عملکرد بی‌نظیری نیز از خود به نمایش می‌گذارد. شتاب این خودرو مانند نسخه کوپه برابر با 2.9 ثانیه است که برای یک محصول کانورتیبل بسیار مناسب محسوب می‌شود.

یکی از دلایل شتاب یکسان نسخه اسپایدر و کوپه، مربوط به سخت‌گیری شرکت مک‌لارن در زمینه وزن محصولات خود است. سقف مورد استفاده در مک‌لارن 720S اسپایدر تنها 49 کیلوگرم وزن دارد. در حالت کلی وزن این خودروی کروک به صورت خشک (بدون مایعاتی مانند روغن ترمز) برابر با 1332 کیلوگرم است که این وزن، خودروی جدید مک‌لارن را در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خود، فراری 488 اسپایدر 88 کیلوگرم سبک‌تر به نمایش می‌گذارد. در صورتی که زمان موردنیاز برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برای شما اهمیت داشته باشد، باید بگوییم مک‌لارن 720S در مقایسه با نمونه کوپه خود کندتر است. این خودرو برای دستیابی به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به 7.9 ثانیه زمان نیاز دارد.

حداکثر سرعت مک‌لارن 720S اسپایدر در زمانی که سقف آن بسته باشد با نسخه کوپه خود یکسان و برابر با 341 کیلومتر بر ساعت است. زمانی که سقف این خودروی سوپراسپرت انگلیسی باز باشد، حداکثر سرعت آن روی 325 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو با فراری 488 اسپایدر تفاوتی ندارد. سقف یک تکه فیبر کربنی این خودرو در مدت زمان 11 ثانیه کاملا باز و یا بسته می‌شود. این زمان در مقایسه با مک‌لارن 650S اسپایدر، 6 ثانیه کمتر است. یکی دیگر از بهبودهایی که مک‌لارن 720S اسپایدر در مقایسه با نسل گذشته خود تجربه کرده، حداکثر سرعت خودرو برای باز و بسته شدن سقف است. در حالی که راننده مک‌لارن 650S اسپایدر تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت قادر به باز و بستن سقف بود، در محصول جدید این شرکت حداکثر سرعت به 50 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

مک‌لارن اعلام کرده فرآیند باز و بسته شدن سقف در مقایسه با گذشته بسیار کم صداتر بوده و آن را با صدای مزاحم در کتابخانه مقایسه کرده است. زمانی که سقف مک‌لارن 720S اسپایدر بسته باشد، کابین بسیار آرام است. مک‌لارن برای دستیابی به این هدف از پتنت RHT استفاده کرده است. شیشه‌های درنظر گرفته شده برای این خودروی کروک به صورت الکتروکرومیک بوده و راننده می‌توانند رنگ آن را تغییر دهد. راننده با فشردن یک دکمه می‌تواند شیشه‌ها را شفاف و یا تیره کند.

قدرت این خودروی سوپراسپرت را موتور آشنای 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر تامین می‌کند. این موتور به همراه توربوشارژر قدرتی برابر با 710 اسب بخار و گشتاوری برابر با 770 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قدرت توسط یک گیربکس خودکار 7 سرعته SSG به چرخ‌های مک‌لارن 720S اسپایدر منتقل می‌شود. مک‌لارن برای این خودروی تولیدی خود رینگ‌های 20 اینچی در نظر گرفته است. راننده در این محصول به حالت‌های رانندگی کامفورت، اسپرت و مسابقه‌ای دسترسی پیدا می‌کند. این خودرو مانند نمونه کوپه خود در 3 تریم استاندارد، پرفورمنس و لوکس به فروش می‌رسد. برای این خودرو 22 رنگ شامل آبی، طلایی و نقره‌ای در نظر گرفته شده است.

در صورتی که خواهان خریداری مک‌لارن 720S اسپایدر باشید، می‌توانید هم‌اکنون سفارش خود را برای سازنده آن ارسال کنید. مک‌لارن این خودرو را با قیمت 315 هزار دلار در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رساند. تحویل مک‌لارن 720S اسپایدر از ماه مارس سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)