خانهاخبار
پتنت جدید ال جی برای توسعه گوشی هوشمند با دوربین 16 تایی

پتنت جدید ال جی برای توسعه گوشی هوشمند با دوربین 16 تایی

پتنتی منتسب به یک گوشی ال جی منتشر شده است که نشان می‌دهد ممکن است در آینده شاهد معرفی گوشی هوشمند مجهز به دوربین 16 گانه باشیم.
۱۳۹۷/۹/۵

در ابتدای دوران ظهور گوشی‌های همراه، دستگاه‌هایی به بازار عرضه شدند که اصلا دوربین نداشتند. حالا شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند و پیشرفته‌ای هستیم که دو، سه و حتی چهار دوربین دارند. این ترند افزودن به لنزهای دوربین با سرعت کم اما پیوسته در حال طی مسیر خود است و بعید نیست در آینده شاهد عرضه گوشی هوشمندی باشیم که لنزهای دوربین همه سطح پنل پشتی آن را در بر گرفته‌اند.

image

مدتهاست که شاهد انتشار شایعه‌ها و گزارش‌های متعددی مبنی بر توسعه یک گوشی پرچمدار سطح بالا مجهز به 5 دوربین اصلی توسط نوکیا و HMD Global هستیم. شاید این خبر همچنان برای شما جالب توجه و عجیب باشد اما با شنیدن تازه‌ترین گزارش درباره برند ال جی نظرتان به کلی تغییر خواهد کرد. اسنادی از یک پتنت تازه کمپانی ال جی منتشر شده است که از احتمال توسعه یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین اصلی با 16 لنز مجزا خبر می‌دهد.

این پتنت هفته گذشته در USPTO برای ال جی به ثبت رسید و LetsGoDigital هم اولین خبرگزاری فعال در زمینه تکنولوژی به شمار می‌رود که درباره آن گزارشی تهیه کرده است. این پتنت یک گوشی هوشمند را به نمایش می‌گذارد که ماژول دوربین اصلی آن 16 لنز دارد و در حالت‌های متفاوت با مشخصات ظاهری و فاصله کانونی متفاوت طراحی شده‌اند. ممکن است این ماژول در نگاه اول برایتان بسیار زیاد به نظر برسد اما در ادامه توضیحات پتنت به موارد جالب توجهی اشاره شده است که می‌توانند بسیار جالب باشند و تحقق این ایده را هم منطقی‌تر جلوه دهند.

image

برای مثال، تنها با کلیک می‌توانید همه لنزها را فعال کنید تا از منظره واحد تصویر ثبت کنند و پس از آن قادر هستید هرکدام را که مایل بودید برگزینید. شاید بخواهید از یک منظره زیبا با زاویه باز عکاسی کنید؛ اما اگر همچنان تمایل داشته باشید که با فاصله کانونی زیاد تصویر را ثبت کنید، چه؟ بسیار ساده است؛ به کمک این لنزها قادر هستید هر دو را ثبت کنید. سایر گوشی‌های هوشمند و توانمند موجود در بازار در اغلب موارد قادر هستند صدها تصویر را تنها ظرف مدت چند ثانیه ثبت کنند؛ به همین خاطر تحقق یافتن این ایده ال جی می‌تواند کاملا منطقی باشد.

نکته جالب توجه دیگر در این لنزها بهبود چشمگیر مفهوم عمق تصویر استو بدین ترتیب دوربین قادر خواهد بود حالت Portrait یا Bokeh Effect را با کیفیت بهتر و مطلوب‌تری اجرا کند و همچنین ممکن است کاربران بتوانند فوکوس تصویر را حتی پس از ثبت تصویر هم دستکاری کنند. در این پتنت جالب همچنین به امکان چسباندن بخش‌های گوناگون از تصاویر مختلف به یکدیگر و برخی دیگر از انواع ویرایش و دستکاری تصاویر اشاره شده است که کاربران قادر خواهند بود پس از ثبت تصویر از آن‌ها استفاده کنند.

image

اما داستان برای دوربین سلفی چگونه خواهد بود؟ ساده است؛ دوربین سلفی در این گوشی جالب همچنان تنها یک لنز خواهد داشت. اما ال جی نمی‌تواند اجازه دهد که دوربین 16 گانه پنل پشتی در این موقعیت به خصوص و البته موردعلاقه کاربران مورد استفاده قرار نگیرد. کاربران این گوشی همواره قادر خواهند بود به کمک یک آینه با 16 لنز متفاوت از خود سلفی‌های جالب بگیرند.

برخی طراحی‌ها در این پتنت وجود دارند که به خوبی به موضوع استفاده از آینه در پنل پشتی اشاره می‌کنند و نشان می‌دهند که کاربران چگونه قادر خواهند بود از این شیوه زیرکانه برای ثبت تصاویر سلفی چندگانه و حرفه‌ای بهره ببرند. این شیوه واقعا زیرکانه و هوشمندانه به نظر می‌رسد؛ هرچند که ثبت تصویر از درون آینه نمی‌تواند به پای کیفیت تصویری که مستقیما توسط لنز ثبت می‌شود برسد اما همچنان باید یادآوری کنیم که با استفاده از این راهکار می‌توانید 16 تصویر سلفی متفاوت از خودتان به ثبت برسانید. حداقل یکی از این تصاویر باب میلتان خواهد بود؛ اینطور نیست؟

وقتی پای توسعه گوشی هوشمند به میان می‌آید، ال جی را همواره به آزمودن موارد تازه به یاد می‌آوریم. برای مثال، لنز زاویه باز امروزی هم از ابتدا توسط ال جی مورد آزمایش قرار گرفته و به نوعی از دارایی‌های ثبت شده این کمپانی به شمار می‌رود. به همین خاطر اصلا عجیب و غریب نیست که این سازنده نامی قصد دارد چند دوربین دیگر هم به ماژول دوربین اصلی گوشی‌های خود اضافه کند و چگونگی عملکرد آن را بیازماید. علاوه بر این، در حال حاضر یک دوربین 16 گانه دیگر هم در بازار وجود دارد. این دوربین Light L16 نام دارد و به کمک آن می‌توانید تصاویر 52 مگا پیکسلی ثبت و به روش‌های مختلف آن‌ها را دستکاری کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

کیوان*

۱۳۹۷/۹/۱۰
اپل گفته بود با ساخت اون عینک تلویزیون های تو خانه هم بلا استفاده میشن چون این عینک ها میتوند با هم لینک بشن ولی در مورد ارتباط فرامین با مغز رو خیلی سر بسته گفت که احتمالا خود اون یه داستان جدایی داره چون گفت که این عینک ها دنیا را برای نابینایان تغییر میدهد.

شین میم ر

۱۳۹۷/۹/۶
اپل خودش اومده حرف زده گفته من سیبم یا کارمندی مدیری چیزیش بعد لطفا منبع بدید و بعد بفرمایید حالا اون فردی که اومده گفته اصلا میدنسته اپل همین قطعات محصولاتشو از اینو اون میگیره سر هم میکنه بعد اینکه مگه گوگل گلس و هولولنز نداریم الان ولی خیلی جاها بدلیل نقض حریم شخصی افراد ممنوعه چون هر چیزی قابل اشتراک نیست و خلاف قوانینه

شین میم ر

۱۳۹۷/۹/۶
تا اونجایی که من میدونستم نوکیا بدلیل پافشاری روی سیمبین و انتخاب اشتباهی ویندوز به جای اندروید ضربه فنی شد نه بخاطر دوربین 41مگاپیکسلی

سعید

۱۳۹۷/۹/۶
باشه ؛ فردا باهاش قرار دارم بهش میگم

بهرام

۱۳۹۷/۹/۶
این مسخره بازیا دیگه چیه؟ خوب یک دوربین مشابه دوربین های حرفه ای و DSLR بذارید پشت گوشی و با همون یک لنز کار تمام این 16 لنز رو انجام بدین!