خانهاخبار
گوشی‌های آینده سامسونگ در 4 سری خلاصه می‌شوند

گوشی‌های آینده سامسونگ در 4 سری خلاصه می‌شوند

گزارش شده است که سامسونگ قصد دارد از سال آینده گوشی‌های هوشمند خود را از خانواده‌های مختلف با هم ادغام کند و در نتیجه تنها 4 سری را باقی بگذارد. این 4 خانواده میان رده‌های Galaxy A و Galaxy M و پرچمداران Galaxy S و Galaxy Note هستند که احتمالا گوشی منحصر به فرد Galaxy F هم بعدا به آن‌ها افزوده می‌شود.
۱۳۹۷/۸/۲۱

خبرگزاری کره‌ای ETNews چند روز پیش گزارش کرد که سامسونگ قصد دارد از سال آینده برخی سری‌های گوشی‌های هوشمند خود را با هم ادغام و در نهایت آن‌ها را تحت 4 خانواده گرد آورد. علاوه بر این گفته می‌شود که سازنده مذکور قصد دارد در جهت کاهش هزینه ساخت برخی از این دستگاه‌ها به جای پنل نمایش OLED از LCD استفاده کند. این منبع به نقل از حداقل یک اپراتور تلفن همراه و چند منبع آگاه دیگر گزارش کرده است که تغییرات و تصمیمات آینده سامسونگ بیش از هر چیز میان رده‌ها و پایین‌ رده‌های سری‌های Galaxy J، C،  On، M و A را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه روند برندسازی دوباره سامسونگ در سال 2019 انتظار می‌رود که تنها دو سری میان رده Galaxy M و Galaxy A در میان محصولات این غول تکنولوژی باقی بمانند و روند تولید سایر مدل‌های ارزان قیمت لغو شود. گفته می‌شود که M50 یکی از میان رده‌های سطح بالای سری تازه Galaxy M است و سازنده در توسعه آن از پنل نمایش OLED استفاده می‌کند. از طرفی مدل‌های M40 و M30 احتمالا با پنل نمایش LCD طراحی می‌شوند تا هزینه‌های ساخت و متعاقبا عرضه‌شان به بازار کمتر شود.

سامسونگ امیدوار است که بتواند به کمک همین استراتژی قیمت میان رده‌های سطح بالای سری Galaxy A خود را هم کاهش دهد و گوشی هوشمندی از این خانواده را با حداقل قیمت 266 دلار روانه بازار کند. مدل‌های Galaxy A30، A70، A40 و A80 از این سری به پنل نمایش OLEd یا LCD مجهز می‌شوند و به بازارهای کره، آمریکا و اروپا راه می‌یابند. Galaxy A50 و A60 هم به LCD مجهز می‌شوند و تنها دستگاه‌هایی خواهند بود که روانه بازارهای هند و آسیایی جنوبی می‌شوند. علاوه بر این خبرگزاری‌ مذکور و منابع آن معتقد هستند که سامسونگ همچنان به تعبیه دوربین سه گانه و چهارگانه که چندی پیش روی Galaxy A9 معرفی شد، در میان رده‌های سطح بالای این خانواده محبوب ادامه می‌دهد. درواقع گزارش شده است که این غول تکنولوژی قصد دارد این دست ویژگی‌های جالب توجه را در توسعه اغلب مدل‌های سری Galaxy A خود از سال آینده به کار گیرد.

image

البته این اولین باری نیست که خبری درباره تغییر روند برندینگ گوشی‌های هوشمند سامسونگ منتشر می‌شود. دی جی کو، مدیر عامل سامسونگ، پیش از رونمایی رسمی از Galaxy A9 اشاره کرد که سامسونگ به طور جدی در تلاش است تا میان رده‌های خود را به سطح قابل خرید و ارزان قیمت بازار موبایل سوق دهد. او علاوه بر این موضوع تأکید کرد که میان رده‌های آینده باید از قابلیت‌های پیشرفته پشتیبانی کنند تا بتوانند فروش بالایی را برای خانواده میان رده‌ها به همراه بیاورند. گزارش تازه ETNews همچنین ادعا می‌کند که علت دیگر سامسونگ برای ساده سازی هر چه بیشتر گوشی‌های میان رده و متعددش به مشکلاتی مربوط می‌شود که این سازنده کره‌ای در توسعه گوشی‌های قبلی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرده است. سامسونگ حالا رقابت سنگین‌تر و جدی‌تری با کمپانی‌های سازنده چینی دارد. این سازندگان قادر هستند گوشی‌های سطح بالا و توانمند را با قیمت مناسب در چین که بازار بسیار مهمی شمرده می‌شود، عرضه کنند. از طرف دیگر قیمت میان رده‌ها و پایین رده‌های سامسونگ در مقابل رقیبان مشابهشان بسیار زیاد است و سامسونگ دیگر قادر نیست عرضه گوشی‌های سطح پایین خود را مانند گذشته با فروش چشمگیر ادامه دهد. این موضوع هنوز توسط سامسونگ به طور رسما مورد تأیید قرار نگرفته است اما براساس گزارش تحلیل گران با روند پیشرفت بازار در یک راستا قرار دارد.

در همین حال معرفی گوشی یا گوشی‌های تازه و جالب توجه سری Galaxy F دلیل دیگری برای اخذ این تصمیم دیده می‌شود. هنوز هیچ گوشی از این سری معرفی نشده اما سامسونگ در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش از پنل نمایش مخصوص آن به نام Infinity Flex رونمایی کرد و همچنین اولین گوشی منعطف خود را هم به طور مختصر به نمایش درآورد. گفته می‌شود که گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy F سامسونگ از دو سری پرچمداران Galaxy S و Galaxy Note سطح بالاتر و همچنین گران‌تر خواهند بود. البته این خانواده با سایر گوشی‌های سامسونگ متفاوت خواهند بود و محصولات هیبریدی گوشی – تبلت این سازنده در آن دسته بندی خواهند شد. با استراتژی قبلی سامسونگ و ادامه آن در آینده احتمالا در سال 2019 با 7 یا 8 سری مختلف روبرو می‌شدیم اما اگر گزارش پیش رو صحت داشته باشد، گوشی‌های هوشمند این غول تکنولوژی از سال 2019 در 4 یا 5 خانواده با اعضای کمتر گردآوری خواهند شد.

همان‌طور که اشاره کردیم، اجرای این استراتژی محصول تازه به سامسونگ کمک می‌کند تا از بی نظمی در آینده جلوگیری کند. علاوه بر این حد و مرز میان گوشی‌ها و خانواده‌ها بهتر از گذشته مشخص خواهد شد. این طراحی‌های تازه و روند نام گذاری یا به عبارت بهتر رقم گذاری آن‌ها باعث می‌شود سلسله مراتب در خانواده میان رده‌های Galaxy M رعایت شود. انتظار می‌رود که این روند طراحی و نام گذاری در خانواده Galaxy A هم رعایت شود اما سطح کلی دستگاه‌ها در این سری کمی بالاتر و پیشرفته‌تر باشد. از طرف دیگر پرچمداران Galaxy S و Galaxy Note همچنان گوشی‌های سطح بالا و متفاوت سامسونگ باقی می‌مانند تا آنسوی توانایی‎‌‌های این غول تکنولوژی را در مقابل میان رده‌های مذکور به نمایش بگذارند. در آخر سری مرموز Galaxy F سطح بالاترین مفهوم توسعه یافته توسط سامسونگ را به دنیا نشان می‌دهد. این گوشی یک سر و گردن از سایر محصولات بازار موبایل بالاتر دیده می‌شود و محصولی هیبریدی با قابلیت گوشی – تبلت است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mazileo

۱۳۹۷/۸/۲۱
موافقم

ali

۱۳۹۷/۸/۲۱
منتظر نظر شما بودن فقط

قاسم

۱۳۹۷/۸/۲۱
سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده موبایل و رده اول فروش در بازارهای زیادی فعالیت میکنه که چینی ها تنوع بسیاری دارن پس سامسونگ مجبوره شلوغش بکنه تا بازار خودشو حفظ کنه با دو مدل در هر سری که اصلا نمیشه با این چینی ها که در راستای کاهش قیمت گاهی خودزنی میکنند رقابت کرد!

amir

۱۳۹۷/۸/۲۱
سامسونگ خيلى داره شلوغش ميكنه
پرچمدارت و كلا سرى نوت كن
ميان رده رو ب بالا رو سرى A ميان رده متوسط J و گوشى هاى سطح پايين M
و از هركدوم دو مدل گوشى بده با نام گذارى درست