خانهاخبار
کوالکام تأمین‌کننده حسگر اثرانگشت زیر صفحه برای میان‌رده‌های سامسونگ

کوالکام تأمین‌کننده حسگر اثرانگشت زیر صفحه برای میان‌رده‌های سامسونگ

سامسونگ قصد دارد از سال آینده میان رده‌ها و پرچمداران خود را به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز کند و گفته می‌شود که این نوع حسگر اولتراسونیک توسط کوالکام تأمین خواهد شد.
۱۳۹۷/۸/۱۸

گزارش‌های تازه‌ای درباره حسگرهای اثرانگشت زیر صفحه نمایش توسط خبرگزاری‌های کره جنوبی منتشر شده است که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تأمین کننده و مصرف کننده آن را درسال آینده فاش می‌کند. کوالکام و Goodix که توسط مدیاتک اداره می‌شود قرار است دو تأمین کننده اصلی حسگرهای مذکور در سال 2019 باشند.

براساس ادعای منابع آگاه صنعت موبایل کوالکام در حال حاضر سفارش تأمین قطعات حسگر اثرانگشت اولتراسونیک FP را برای تعبیه در میان رده‌ها و گوشی‌های سطح بالای گلکسی سامسونگ دریافت کرده و قرار است آن‌ها را در اواخر سال 2018 و همچنین اوایل سال 2019 تحویل مشتری خود دهد. پیش از این هم گفته بودیم که سامسونگ قرار است تعبیه حسگر تشخیص عنبیه را از گوشی‌های آینده خود حذف کند و بدین ترتیب منطقی به نظر می‌رسد که حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش جایگزین آن روش تأیید هویت بیومتریک شود.

image

تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش حالا به ترندی داغ در دنیای موبایل تبدیل شده است و سازندگان گوشی‌های هوشمند بیش از پیش از خود تمایل نشان می‌دهند تا از این تکنولوژی تازه در تولید و توسعه محصولات آینده خود بهره ببرند. کمپانی چینی Vivo اولین سازنده‌ای به شمار می‌رود که از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در یک گوشی هوشمند خود استفاده کرد. این گوشی Vivo X20 Plus UD نام دارد که در ژانویه امسال رسما معرفی شد و حسگر اثرانگشت آن هم توسط Synaptics تأمین شده بود. امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند از قابلیت تأیید هویت بیومتریک زیر صفحه نمایش برخوردار هستند و در میان تازه‌ترین پرچمداران با پشتیبانی از این ویژگی می‌توان به میت 20 پرو هوآوی، وان پلاس 6 تی، می 8 پرو شیائومی و اوپو آر ایکس17 پرو اشاره کرد.

کمپانی کوالکام قصد دارد مرکز هوش مصنوعی موبایل در تایوان، آزمایشگاه منابع حسگر اثرانگشت در کالیفرنیا و مرکز همکاری با سازندگان تایوانی پنل‌های نمایش TFT را با هم یکجا ادغام کند تا هزینه‌های روند تولید حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش خود را کاهش دهد.

image

کوالکام قصد دارد در تأمین حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش از نوع اولتراسونیک عمدتا با سامسونگ همکاری کند و از طرف دیگر انتظار می‌رود که محصولات کمپانی Goodix در گوشی‌های هوشمند برندهای چینی ازجمله لنوو، هوآوی، شیائومی و Vivo تعبیه شوند. کمپانی Goodix در حال حاضر سفارش‌های برای تأمین حسگرهای زیر صفحه نمایش از نوع اپتیکال از طرف سازندگان مذکور دریافت کرده و قرار است که آن‌ها را در نیمه اول سال 2019 به سفارش دهندگان خود تحویل دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیما

۱۳۹۷/۸/۱۸
والا اسمش میان ردس وقتی بیاد بازار قیمتش با پرچمدار برابری میکنه