خانهاخبار
تازه‌ترین خبرها درباره حذف حسگر تشخیص عنبیه و حسگر اولتراسونیک اثر انگشت در گلکسی اس 10

تازه‌ترین خبرها درباره حذف حسگر تشخیص عنبیه و حسگر اولتراسونیک اثر انگشت در گلکسی اس 10

با نزدیک شدن به آغاز سال 2019 میلادی بازار شایعه‌ها درباره خانواده پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ هم داغ شده است. تازه‌ترین خبرها درباره این گوشی‌های سطح بالا به احتمال حذف حسگر تشخیص عنبیه به دنبال کاهش حاشیه‌های پنل نمایش اشاره دارند.
۱۳۹۷/۸/۱۲

آخرین شایعه‌ها درباره محصولات آینده کمپانی سامسونگ به احتمال حذف ویژگی تشخیص عنبیه چشم در پرچمداران گلکسی اس 10 اشاره دارند. براساس گزارش خبرگزاری SamMobile سامسونگ قصد دارد استفاده از روش بیومتریک تشخیص عنبیه چشم را که اولین بار با گلکسی نوت 7 معرفی شده بود، از گلکسی اس 10 و سایر گوشی‌های آینده خود حذف کند. بیش از دو سال است قابلیت تشخیص عنبیه روی پرچمداران سطح بالای سامسونگ ازجمله سری گلکسی اس و گلکسی نوت تعبیه می‌شود و به عنوان یکی از روش‌های بیومتریک تأیید هویت کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این قابلیت‌ هم مانند سایر ویژگی‌هایی که سامسونگ تا به حال توسعه داده، به مرور زمان و در نسل‌های متوالی بهبود یافت و عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت. از طرفی استفاده از حسگر تشخیص عنبیه همچنان از نظر بسیاری کاربران آسان نیست و سرعت عملکرد و پردازش آن هم از کمتر از حسگر اثرانگشت است.

image

پرسش اصلی اینجاست که چرا سامسونگ تصمیم گرفته این راهکار بیومتریک را از روند توسع گلکسی اس 10 حذف کند. همان‌طور که پیش‌تر هم در گزارش‌های دیگر اشاره کردیم، انتظار می‌رود خانواده گلکسی اس 10 با حاشیه‌های بسیار باریک توسعه یابند و حذف حسگر تشخیص عنبیه هم ظاهرا به همین ایده باز می‌گردد. وقتی گلکسی اس 10 حاشیه‌های بسیار باریک داشته باشد، فضای در دسترس برای تعبیه چنین حسگری هم محدود خواهد بود و سامسونگ دیگر قادر نخواهد بود حسگرهای مختلف موردنیاز برای سیستم تشخیص عنبیه را در آن طراحی کند.

گفته می‌شود که سامسونگ در تلاش است مرزهای طراحی بودن حاشیه را در توسعه گلکسی اس 10 جابه جا کند و در نتیحه کاهش حاشیه‌های اطراف پنل نمایش احتمالا وادار خواهد شد دوربین سلفی را هم زیر صفحه نمایش کار بگذارد. بدین ترتیب اغلب حسگرهای غیرضروری از پنل جلو حذف می‌شوند و حتی چراغ LED نوتیفیکیشن هم دیگر در طراحی گلکسی اس 10 سامسونگ جایی نخواهد داشت.

image

علاوه بر این باید به احتمال تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش اشاره کنیم که در کنار سیستم تشخیص چهره می‌تواند یکی از بهترین روش‌های بیومتریک برای تشخیص و تأیید هویت کاربران باشد. حتی اگر حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش تعبیه نشود هم، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ آن را در دکمه خانه و در کناره بدنه درست مانند گوشی Galaxy A7 طراحی کند.

علاوه بر این اغلب گزارش‌ها قاطعانه معتقد هستند که سامسونگ سرانجام از تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش با معرفی گلکسی اس 10 پرده برمی‌دارد و البته این تکنولوژی پیشرفته از نوع اولتراسونیک خواهد بود. در حال حاضر برخی گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش به بازار راه یافته‌اند اما همه آن‌ها از تکنولوژی اپتیکال بهره می‌برند و هیچکدام به حسگر اولتراسونیک مجهز نشده‌اند.

در همین راستا یکی از معروف‌ترین افشاگران دنیای مجازی با نام کاربری @IceUniverse اطلاعات تازه‌ای را با کاربران به اشتراک گذاشته است. این افشاگر علاوه بر تأیید وجود حسگر اولتراسونیک روی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس همچنین مدعی شده است که تکنولوژی مذکور 30% پرسرعت‌تر از تکنولوژی اپتیکال عمل می‌کند و محیط تشخیص بیشتر و وسیع‌تری هم در اختیار دارد. این دو مورد درواقع مهم‌ترین عوامل کلیدی برای توسعه راهکار بیومتریک حسی شناخته می‌شوند و به نظر می‌رسد با وجود آن‌ها کاملا ارزشش را دارد که منتظر ورود حسگرهای اولتراسونیک بمانیم.

علاوه بر این‌ها، افشاگر مذکور تأکید کرده است که تکنولوژی حسگر اولتراسونیک زیر صفحه نمایش برای تشخیص اثرانگشت کاربر و همچنین تکنولوژی نوین پنل نمایش منحصرا به کمپانی سامسونگ تعلق دارد. هنوز نمی‌دانیم منظور از عبارت تکنولوژی نوین صفحه نمایش در گلکسی اس 10 چیست اما به نظر می‌رسد همان طراحی بدون حاشیه با لنز سلفی زیر پنل نمایش باشد که پیش از این هم در گزارش‌هایی به آن پرداخته بودیم.

باتوجه به احتمال حذف حسگر تشخیص عنبیه، احتمال تعبیه حسگر اولتراسونیک در خانواده گلکسی اس 10 بیش از پیش قوت پیدا می‌کند؛ چراکه هیچ لزومی برای طراحی سه مدل راهکار بیومتریک در یک دستگاه وجود ندارد و حداقل یکی از آن‌ها باید در این میان حذف شود.

انتظار می‌رود خانواده گلکسی اس 10 از سه مدل متفاوت تشکیل شود و این گوشی‌ها گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 لایت یا ایکس نامگذاری شوند. این گوشی‌های سطح بالا احتمالا در اوایل سال 2019 رسما معرفی می‌شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فرید

۱۳۹۷/۸/۱۵
میت بیست پرو سنسورش از همان نوع سنتی اپتیکال هست نه التراسونیک! این رو سایت معروف تعمیر گوشی iFixIt هم تایید کرد

salim

۱۳۹۷/۸/۱۲
چطور هنوز هیچ گوشیی سنسور اولتراسونیک نداره میت بیست پرو سنسور اولتراسونیک گوالکام رو داره که چندماه پیش اقدام به عقد قرار داد و خرید از گوالکام کرد قراره توی اس ده نسل دومشو بزارن