خانهاخبار
5 انتظار مهمی که از آیپد پرو 2018 داریم

5 انتظار مهمی که از آیپد پرو 2018 داریم

امروز، 30 اکتبر، اپل رویداد خود را برگزار خواهد کرد و به احتمال زیاد از آیپدهای جدید خود رونمایی می‌کند. بهتر است شایعات مهم درباره این رویداد را قبل از آغاز آن، با هم مرور کنیم.
۱۳۹۷/۸/۸

دیگر چیزی به رویداد پاییزی اپل نمانده است و با اینکه نسبت به رویداد سپتامبر و معرفی آیفون‌ها، اطلاعات کمتری در دسترس ما قرار دارد؛ انتظار می‌رود ستاره بزرگ رویداد ماه اکتبر، آیپد پرو باشد. طراحی جدید، صفحه نمایش بی‌حاشیه و فیس آیدی از ویژگی‌هایی هستند که مطمئنیم در آیپد پروی جدید شاهد خواهیم بود.

نمی‌توانید تا شروع مراسم صبر کنید؟ پس، اجازه دهید تا درباره 5 شایعه جالب و مهم درباره آیپدهای جدید شرکت اپل صحبت کنیم:

صفحه‌نمایش جدید و کم‌حاشیه

بزرگترین تغییری که انتظار می‌رود در آیپدهای جدید در سال جاری به وجود بیاید، صفحه‌نمایش‌های تازه‌ای است که کادر مشکی آن کاهش یافته است. برطبق روندهای تکنولوژی در لپتاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند، انتظار داریم صفحه‌نمایش‌های جدید آیپد نیز به طرز چشمگیری ضخامت دور صفحه خود را کاهش دهند. شایعات می‌گویند در آیپد 10.5 اینچی، اندازه صفحه‌نمایش به 11 افزایش می‌یابد و در آیپد پروی 12.9 اینچی، اندازه صفحه‌نمایش یکسان باقی خواهد ماند.

از اپل انتظار می‌رود اندازه صفحه‌نمایش قابل استفاده را تا جایی افزایش دهد که دکمه خانه به کلی ناپدید شود. در عوض، انتظار می‌رود در آیپدهای جدید، سیستم ناوبری کشویی مشابه آیفون‌های XS و XR که همراه iOS 12 به دنیای اپل آمد، نیز اضافه شود. 

image

گفته می‌شود که در آیپدهای جدید، نمی‌توان به کلی حاشیه صفحه‌نمایش را حذف کرد (مانند آیفون XS) زیرا صفحات ال‌سی‌دی آیپد هنوز به منبع نور خارجی نیاز دارد (مانند آیفون XR). براساس همین واقعیت، ساخت آیپدی که هیچ فضایی برای گذاشتن انگشتانتان نداشته باشد، بسیار دشوار است. علاوه بر این، دستگاه‌های جدید اپل، برش مخصوص در بالای صفحه را نخواهند داشت.

علاوه بر طراحی و صفحه‌نمایش‌های جدید، انتظار می‌رود مشخصات کلی دستگاه نیز بهبود محسوسی را تجربه کنند. از جمله، چیپست‌های بیونیک A12 که به تازگی عرضه شده‌اند.

فیس‌ آی‌دی به آیپد می‌آید

بریدگی مخصوص بالای صفحه را فراموش کنید، انتظار می‌رود سیستم فیس آی‌دی در آیپدهای جدید برای آنلاک ‌کردن تبلت به همراه تمام ویژگی‌های متنوع آن از جمله انیموجی و مموجی، پیاده‌سازی شود. همچنین، اشاره شده است که در آی‌او‌اس 12.1 نسخه بتا از فیس آیدی بصورت افقی نیز پشتیبانی می‌شود، در نتیجه، می‌توانید از آیپد خود به صورت افقی نیز در موقعیت‌های مختلف (مخصوصا هنگام استفاده از کیبرد) استفاده کنید.

USB-C

image

یکی از بعیدترین شایعات این فهرست، تصمیم اپل بر تعویض پورت لایتنینگ (که از نسل چهارم آیپد در سال 2012 به بعد در تمامی تبلت‌های اپل استفاده می‌شود) به USB-C، پورت استاندارد جهانی که اپل انحصارا در مک‌بوک و مک‌بوک پروهای خود استفاده می‌کند، است. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، اپل در آیپدهای جدید خود از خروجی ویدیو 4K HDR به روی پورت USB-C نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تعویض به پورت USB-C یک تغییر بزرگ برای اپل است، زیرا از زمان معرفی کانکتور 30 پین در آیپاد، این شرکت همیشه تمایل به استفاده از استانداردهای خود برای اتصال بین گوشی‌های همراه داشت. از آن مهم‌تر، چنین تغییری نشان‌دهنده نحوه نگاه اپل به دستگاه‌های آیپد خود است: دیوایسی در کلاس دسکتاپ که بیشتر با مک‌بوک همخوانی دارد تا آیفون.

قلم به‌روزرسانی‌شده اپل

آنالیزگر زنجیره تامین اپل، مینگ-چی کیو، پیش‌بینی کرده است که قلم اپل در این رویداد به‌روزرسانی می‌شود. این امر منطقی به نظر می‌رسد، زیرا قلم استایلوس اپل از زمان معرفی در سال 2015، هیچ تغییری نکرده بود. با توجه به لوگوهای رنگی که اپل برای تبلیغ رویداد خود استفاده می‌کند، تصور اینکه احتمالا در رویداد امروز باید شاهد قلم‌های جدید، بهبود یافته و زیبای اپل باشیم، چندان دشوار نیست. 

و با توجه به شایعه تغییر رویه اپل به استفاده از پورت USB-C در آیپدهای امسال خود، استفاده از قلم تازه نیز منطقی جلوه می‌کند.

جک هدفون از بین می‌رود؟

اپل می‌بخشد، اپل می‌ستاند. در حالی‌که شاید اپل، پورت USB-C را به تبلت‌های جدید خود اضافه کند، به احتمال زیاد جک هدفون دوست‌داشتنی را که سال‌ها پیش از روی آیفون خود برداشت، از آیپد نیز حذف کند. اگر اپل تنها یک پورت USB-C به آیپد اضافه کند، به احتمال زیاد شاهد خریداری‌شدن دانگل‌های مختلف برای پورت یو اس بی 3 و لایتنینگ خواهیم بود. آنگاه باید تصمیم بگیرید برای استفاده از هدفون‌های محبوب خود، پورت یو اس بی را فدا کنید یا لایتنینگ (شاید هم بهتر باشد از هدفون‌های بلوتوثی استفاده کنید).

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)