خانهاخبار
گوشی بلاک‌چین HTC از حالا قابل پیش‌خرید است

گوشی بلاک‌چین HTC از حالا قابل پیش‌خرید است

HTC دیگر در دروان باشکوه خود قرار ندارد و در افول کامل به سر می‌برد. این شرکت مدتی پیش از گوشی بلاک‌چین خود رونمایی کرد و اکنون خبر رسیده که این گوشی را می‌توان به صورت پیش‌خرید سفارش داد.
۱۳۹۷/۸/۶

در ماه مه سال 2018، شرکت تایوانی HTC اعلام کرد که قصد عرضه یک گوشی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را دارد. از این گوشی سرانجام در تاریخ 23 اکتبر و در اجلاس Web3 رونمایی شد. این گوشی با نام HTC Exodus 1 شناخته می‌شود و از هم‌اکنون برای پیش‌خرید موجود است.

HTC تنها شرکتی نیست که می‌خواهد چنین حرکت جسورانه‌ای را انجام دهد و به تولید گوشی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین روی بیاورد؛ Sirin Labs FINNEY یکی دیگر از گوشی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است و تا قبل از پایان سال میلادی عرضه خواهد شد. همچنین گوشی دیگری به نام SIKURPhone وجود دارد که یک مدل سفارشی از گوشی‌های سونی است و بر اساس رابط کاربری SikurOS کار می‌کند. تفاوت اصلی گوشی HTC Exodus 1 با دیگر گوشی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین این است که از کیف‌پول cold storage بهره نمی‌برد، بلکه در عوض از TrustZone برای برای ثبت کلیدهای رمزنگاری شده کاربران استفاده می‌کند.

HTC Exodus طوری طراحی شده تا بهترین تجربه کاربری را هنگام به کارگیری اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز فراهم سازد و به پروتکل‌های اساسی کمک کند تا پایه گره‌های اختصاص داده شده را گسترش دهد. پروتکل‌های اساسی‌ای که HTC Exodus از آن‌ها پشتیبانی می‌کند شامل ارز دیجیتالی بیت کوین، Lightning Network، اتریوم، Dfinity و غیره می‌شود.

HTC Exodus 1 از صفحه نمایشی 6 اینچی با وضوح +Quad HD بهره می‌برد و نسبت ابعاد تصویر آن برابر با 18:9 است. این گوشی از دوربین دوگانه 16 و 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در پنل جلویی به دوربین دوگانه 8 مگاپیکسلی با قابلیت ایجاد تصاویر بوکه مجهز شده است. اندروید اریو بر روی این گوشی به صورت پیشفرض نصب است و پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 845 وظیفه پردازش داده‌ها را برعهده دارد. ظرفیت باتری آن نیز معادل 3600 میلی‌آمپر است. از دیگر مشخصه‌های این گوشی می‌توان به گواهی IP68 برای جلوگیری از نفوذ آب، 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و 6 گیگابایت رم برای اجرای نرم‌افزارها اشاره کرد. همچنین این گوشی تنها از یک جایگاه سیم‌کارت نانو برخوردار است و از اتصالات 4G LTE پشتیبانی می‌کند.

image

علاوه بر اجرای اپلیکیشن‌های بلاک چین، گوشی HTC Exodus 1 از قابلیت جالبی به نام social key recovery ( بازیابی کلید عمومی) بهره می‌برد. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق تعدادی مخاطبین قابل اعتماد به سرمایه‌های خود دسترسی پیدا کنند ( در صورت از دست رفتن کلید خصوصی). این مخاطبین قابل اعتماد باید از قبل انتخاب شده باشند تا داده‌های ریکاوری را در اختیار بگیرند.

گوشی مبتنی بر بلاک‌چین HTC را می‌توان از هم‌اکنون به صورت پیش‌خرید سفارش داد و انتظار می‌رود در ماه ژوئن در اختیار خریداران قرار گیرد. قیمت اعلام شده برای این گوشی 0.15 بیت کوین یا 4.78 اتر است ( در حال حاضر این مبالغ معادل 960 دلار هستند). این گوشی را تنها می‌توان با ارز رمزنگاری شده خریداری کرد.

انتظار می‌رود این گوشی در 34 کشور مختلف از جمله آمریکا، سنگاپور، انگستان و هنگ کنگ عرضه شود. نکته قابل توجه غیبت چین است زیرا این کشور معامله با ارز رمزنگاری شده را ممنوع کرده و با خاطیان برخورد می‌کند.

ظهور گوشی‌های مبتنی بر فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده باعث آشنایی بیشتر جامعه با این اصطلاحات می‌شوند و در نتیجه استفاده از آن‌ها را فراگیر می‌کنند. HTC با ساخت این گوشی برای کاربران بلاک‌چین، جایگاه مهمی را برای خود در این حوزه دست و پا کرده است و در آینده منافع متعددی برای این شرکت خواهد داشت.

ماموریت HTC در پروژه Exodus این است تا کاربران را مشتاق و آماده‌ی استفاده از فناوری بلاک‌ چین کند و از این طریق آن‌ بتوانند داده‌های خود را مدیریت نمایند. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این دسته از گوشی‌های هوشمند با پیشرفت‌های بیشتری مواجه شوند تا عملکردی موثر را به نمایش بگذارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)