خانهاخبار
اپل دعوتنامه مراسم معرفی آیپد پرو 2018 در روز 30 اکتبر را ارسال کرد

اپل دعوتنامه مراسم معرفی آیپد پرو 2018 در روز 30 اکتبر را ارسال کرد

اپل به صورت رسمی تأیید کرده است که در تاریخ 30 اکتبر، محصولات جدیدی را معرفی خواهد کرد؛ ظاهرا آیپدهای پرو 2018 در این مراسم به نمایش گذاشته می‌شود.
۱۳۹۷/۷/۲۶

شرکت اپل در اواخر بهار و در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC آیپدهای پرو جدیدش را معرفی نکرد. این موضوع باعث شد تا گمان کنیم که آیپدهای پرو 2018 اپل در ماه سپتامبر و همراه با آیفون‌های جدید معرفی خواهند شد؛ اما کوپرتینویی‌ها در ماه سپتامبر تنها به معرفی اپل واچ 4 و آیفون‌های 2018 بسنده کردند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که انتظار برای معرفی آیپدهای پرو جدید اپل به‌زودی به پایان خواهد رسید زیرا کوپرتینونشین‌ها به صورت رسمی تأیید کرده‌اند که آیپد پرو 2018 خود را در تاریخ 30 اکتبر در بروکلین، نیویورک، معرفی خواهند کرد.

اپل به جای اینکه تنها یک دعوت‌نامه را برای مراسم خبری خود در تاریخ 30 اکتبر ارسال نماید؛ چندین دعوت‌نامه را طراحی کرده و تمامی آن‌ها را منتشر نموده است. هنوز نمی‌دانیم چرا دعوت‌نامه‌ها متفاوت طراحی شده است اما شاید اپل به قابلیت‌های طراحی قلم Apple Pencil 2 اشاره دارد که همراه با آیپدهای پرو 2018 ارائه خواهد شد.

انتظار می‌رود نسل جدید آیپدهای پرو اپل در دو نسخه 11 و 12.9 اینچی عرضه شوند. افزایش اندازه صفحه‌نمایش، روی ابعاد آیپدهای جدید اپل تأثیری نخواهد گذاشت؛ کوپرتینویی‌ها حاشیه‌های اطراف نمایشگر را تا حد امکان کاهش داده‌اند و این موضوع باعث می‌شود تا انتظار داشته باشیم که آیپدهای پرو 2018 در مقایسه با نسل قبل خود، کوچک‌تر باشند. لازم به‌ذکر است که سال گذشته، اپل دو آیپد 10.5 اینچی و 12.9 اینچی را ارائه داده بود و سال 2016 نیز از دو آیپد گران‌قیمت 9.7 اینچی و 12.9 اینچی رونمایی کرد.

همچنین در آیپدهای جدید خبری از دکمه‌ی فیزیکی Home نیست؛ در نتیجه حذف این دکمه، شاهد حذف حسگر اثرانگشت Touch ID خواهیم بود. بدین منظور، کوپرتینویی‌ها آیپدهای 11 و 12.9 اینچی خود را به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID مجهز کرده‌اند؛ مانند ویژگی که در آیفون‌های 2018 اپل یافت می‌شود. برخلاف آیفون‌های 2018 که در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارند؛ خبری از ناچ در آیپدهای جدید نیست و کوپرتینویی‌ها به اتخاذ یک طراحی مرسوم مانند دیگر تبلت‌های بدون حاشیه نظیر گلکسی تب اس 4 سامسونگ و ... بسنده کرده‌اند. 

آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی اپل به تراشه Apple A12X Bionic مجهز خواهند شد؛ پردازنده‌ای که بر مبنای فرآیند ساخت 7 نانومتری شکل گرفته است و  احتمالا در مقایسه با تراشه Apple A12 Bionic آیفون‌های 2018 عملکرد بهتری را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین اپل برای آیپدهای جدیدش از درگاه USB-C استفاده کرده است و حتی شنیده شده که آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی اپل فاقد جک هدفون خواهد بود. 

هنوز کاملا مطمئن نیستیم که آیپدهای پرو جدید اپل تنها محصولاتی باشند که در رویداد 30 اکتبر معرفی خواهند شد. همان‌طور که گفته شد، قلم Apple Pencil 2 احتمالا در این تاریخ به نمایش گذاشته می‌شود. ضمن اینکه در گزارش‌های پیشین به معرفی یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت از سوی اپل اشاره شده است؛ کوپرتینونشین‌ها تاکنون مک‌بوک ارزان‌قیمت 2018 خود را به نمایش نگذاشته‌اند اما بعید نیست که در تاریخ 30 اکتبر اشاره‌ای به آن داشته باشند. 

در صورت رونمایی از آیپدهای پرو 2018 در تاریخ 30 اکتبر، آیا تمایلی دارید تا آن‌ها را در لیست خرید خود قرار دهید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)