خانهاخبار
پتنت جدید سونی به قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل در PS5 اشاره دارد

پتنت جدید سونی به قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل در PS5 اشاره دارد

سونی در سال ۲٫۱۶، پتنتی را به ثبت رسانده که شاید به پشتبانی از بازی‌های نسل قبل در پلی استیشن ۵ اساره داشته باشد.
۱۳۹۷/۷/۱۷

تابحال بار‌ها گفته‌ایم که پلی استیشن ۴ در رقابت کنسول های نسل هشتمی، برگ‌ برنده‌های بسیار زیادی داشت، اما موردی که مایکروسافت در آن عملکرد قوی تری داشت، سرویس پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل بود. اصولا این موضوع به معنای آن است که کاربر می‌تواند بر روی کنسول جدید خود، بازی‌های نسل قبلی را نیز اجرا کند. حال در همین میان، سونی موفق به ثبت پتنتی شده که در آن به قابلیت پشتیبانی از نسل قبل برای کنسول نسل قبل اشاره شده است. آیا سونی بالاخره پشتیبانی از عناوین نسل قبل را به کنسول بعدی خود یعنی PS5 خواهد آورد؟ برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

براساس ‌گزارش منتشر شده، سونی پتنتی را در زمینه نحوه اجرای بازی‌های قدیمی تر به ثبت رسانده است؛ این پتنت در سال ۲۰۱۶ ثبت شده و سونی در آن به یک ویژگی به نام “رندر شدن به کمک شبیه ساز” اشاره می‌کند.

براساس توضیحات این پتنت، به نظر می‌رسد که به کمک این ویژگی، کنسول بازی جدید سونی قادر خواهد بود که به کمک شبیه ساز، بازی‌های نسل قبلی را بهینه سازی کرده و با رزولوشنی بالا اجرا کند. در نگاه اول، این ویژگی به طور واضحی به اجرای بازی‌های نسل قبل اشاره می‌کند که خود خبری خوب است، اما در آن واحد، این پتنت می‌تواند درباره بازی‌های قدیمی باشد که سونی اخیرا به صورت بازسازی شده عرضه کرده است. 

برای مثال، بازی PaRappa The Rapper را در نظر بگیرید؛ سونی در سال ۲۰۱۶، اعلام کرد که دو بازی محبوب PSP یعنی LocoRoco و Patapon به شکل بازسازی شده برای PS4 عرضه خواهد شد. سونی در واقع برای انجام چنین کاری، نوعی شبیه ساز PSP را برای PS4 ایجاد کرده بود و گفته‌های این پتنت شباهت‌های زیادی با این موضوع دارند. درکل شاید این خبر قطعا به قابلیت پشتیبانی از نسل قبل در PS5 اشاره نداشته باشد، اما کاربران بارها درخواست چنین ویژگی را داشته اند و شاید واقعا درنهایت، PS5 از قابلیت اجرای بازی‌های نسل قبل برخوردار شود. انتظار می‌رود که PS5 در بازه زمانی ابتدای ۲۰۱۹ تا پایان ۲۰۲۰‌معرفی و روانه بازار شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)