خانهاخبار
خوب، بد، زشت: درباره پرچمدار LG V40 ThinQ

خوب، بد، زشت: درباره پرچمدار LG V40 ThinQ

پرچمدار V40 ThinQ تازه‌ترین گوشی هوشمند کمپانی ال جی است که چندی پیش رسما رونمایی شد. در مطلب پیش رو به بهترین و بدترین نکات در طراحی و مشخصات این گوشی می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۷/۱۶

کمپانی ال جی چندی پیش از تازه‌ترین پرچمدار خود تحت عنوان V40 ThinQ رونمایی کرد. این گوشی به نحوی طراحی شده است که جانشین شایسته‌ای برای V30 سال گذشته باشد. V40 ThinQ به صفحه نمایش بزرگ‌تر با بریدگی حاشیه و دو دوربین اضافه‌تر مجهز شده و جک هدفون 3.5 میلی متری را هم حفظ کرده است. اما پرسش اصلی اینجاست که این گوشی ارزش خرید دارد؟ در ادامه می‌خواهیم به بهترین‌ و بدترین‌ موارد درباره V40 ThinQ ال جی بپردازیم تا به خوبی بتوانید درباره خریدش تصمیم گیری کنید.

image

بهترین‌ها

V40 ThinQ به چند دوربین اضافه‌تر نسبت به پرچمداران قبلی ال جی مجهز شده است. بدین ترتیب که یک لنز تله فوتو به ماژول اصلی و یک لنز زاویه باز به سیستم دوربین سلفی آن افزوده شده است. V40 ThinQ حالا از سه لنز در دوربین اصلی و دو لنز در دوربین سلفی بهره می‌برد و به خاطر این سیستم‌های پیشرفته کاربر را قادر می‌سازد بتواند در هر شرایطی تصاویر باکیفیت ثبت کند. دوربین اصلی این پرچمدار حالا سه لنز اصلی، تله فوتو و زاویه باز دارد که به صورت افقی چینش شده‌اند و فلش LED هم آن‌ها را همراهی می‌کند. به کمک این سیستم می‌توانید تصاویر عریض ثبت کنید و از جا ماندن افراد از کناره‌های فریم نهراسید. همچنین امکان بزرگ‌نمایی تصویر به حدی باکیفیت است که دیگر لازم نیست نگران کاهش وضوح تصویر باشید. اضافه شدن لنز زاویه باز به دوربین جلو هم نشان می‌دهد که می‌توانید سلفی‌های عریض‌تری بگیرید و نگران عکس‌های سلفی دسته جمعی نباشید. البته این اولین باری نیست که ال جی از چنین طراحی رونمایی می‌کند. پرچمدار V10 که اولین گوشی از سری V ال جی به شمار می‌رود هم با دو لنز سلفی اصلی و زاویه باز معرفی شد.

image

ال جی تغییرات چندانی در طراحی V40 ThinQ اعمال نکرده است. البته اعمال تغییرات اندک اصلا بد نیست و پیش از معرفی رسمی هم انتظار می‌رفت که تغییرات اعمال شده در این گوشی نسبت به نسل قبلی چندان چشمگیر نباشد. V40 ThinQ همچنان از جنس شیشه با فریم فلزی طراحی شده است و از حسگر فیزیکی در پنل پشتی بهره می‌برد که البته این بار دکمه‌ای طراحی نشده است. بزرگ‌ترین تغییرات طراحی V40 ThinQ در صفحه نمایش آن اعمال شده است. V30 سال گذشته بدون توجه به ناچ و با حاشیه نواری معرفی شد اما ال جی حالا تصمیم گرفته است با ترند روز همراه شود و ناچ را در طراحی صفحه نمایش پرچمدار خود به کار گیرد. اضافه شدن ناچ به طراحی پنل جلوی V40 ThinQ باعث شده است این گوشی از صفحه نمایش 6.4 اینچی با نسبت تصویر 19.5:9 بهره ببرد. از طرفی این گوشی به پنل OLED مجهز شده است و کاربران می‌توانند در صورت تمایل به کمک تغییر در تنظیمات داخلی ناچ را به حاشیه نواری رایج تبدیل کنند.

اکثر کاربران گوشی‌های همراه اعلام کرده‌اند که تمایل دارند جک هدفون 3.5 میلی متری در طراحی گوشی‌های همراه حفظ شود. ال جی هم این قابلیت را در پرچمدار V40 ThinQ حفظ کرده است و انتظار می‌رود تا چند نسل آینده هم شاهد تعبیه جک هدفون 3.5 میلی متری در پرچمداران این سازنده باشیم. همچنین باید اشاره کنیم که کمپانی ال جی حالا روی کیفیت پخش صدا هم متمرکز شده است. این سازنده داک چهارگانه در V40 ThinQ تعبیه کرده و همچنین قابلیت Boombox را که ابتدا با پرچمدار G7 ThinQ معرفی شده بود را به آن اضافه کرده است. بدین ترتیب کاربران حتی بدون استفاده از هدفون هم تجربه صوتی بسیار باکیفیتی را دریافت می‌کنند.

بدترین‌ها

از نظر برخی کاربران و کارشناسان حفظ طراحی ظاهری و شباهت به نسل قبلی نقطه ضعف V40 ThinQ به شمار می‌رود. البته طراحی V30 سال گذشته چندان هم چشمگیر نبود و نتوانست شگفتی بیافریند اما به نظر می‌رسد V40 ThinQ با شباهت به آن از طراحی ظاهری مناسب و چشم نوازی بهره می‌برد. لازم است اشاره کنیم که ال جی روند عرضه گوشی تازه خود را در برخی کشورها به طور کامل دنبال نکرده و برای مثال برخی بازارها تنها چند نسخه معدود با رنگ‌های اندک این گوشی را دریافت کرده‌اند. ال جی این گوشی را در چند رنگ متفاوت خاکستری، قرمز، آبی و مشکی معرفی کرده است اما ظاهرا برخی کشورها نتوانسته‌اند همه نسخه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند.

image

ال جی پرچمدار V40 ThinQ خود را با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.1 اوریو عرضه کرده است که نسخه تقریبا قدیمی برای یک گوشی سطح بالای تازه به شمار می‌رود. بیش از دو ماه از انتشار نسخه نهایی اندروید 9.0 پای زمان می‌گذرد و ال جی باید برای انتشار نسخه مخصوص آن به منظور ارتقای V40 ThinQ فکری کند. لازم است اشاره کنیم که V20 اولین گوشی هوشمند بود که دو سال پیش با اندروید نوقا به بازار راه پیدا کرد. البته V40 ThinQ قطعا به اندروید 9.0 پای ارتقا می‌یابد اما پرسش اصلی این است که ال جی چه زمانی قصد دارد این برنامه را اجرا کند. ال جی طبق معمول همیشه بازه زمانی مشخصی را برای انتشار این نسخه اعلام نکرده است و اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که تمایلی ندارند از قابلیت‌های نوین اندروید پای مانند ژست‌های حرکتی استفاده کنند، احتمالا اندروید اوریو بهترین گزینه خواهد بود.

جالب است که ظرفیت باتری در V40 ThinQ علی رغم صفحه نمایش بزرگ‌تر دقیقا مشابه ظرفیت باتری V30 طراحی شده است. ال جی در این باره اظهار کرده است که باتری 3300 میلی آمپر ساعتی درون V40 ThinQ دقیقا به اندازه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی درون Galaxy Note 9 سامسونگ دوام می‌آورد؛ هرچند که حدودا 30% از آن کوچک‌تر است. از طرفی همچنان بهتر بود اگر ال جی V40 ThinQ را با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی معرفی می‌کرد؛ چراکه هیچ کاربری تا به حال از دوام بیش از حد باتری گوشی خود شکایت نکرده است. علاوه بر این ال جی همواره به خاطر تعبیه باتری‌های بزرگ با دوام بالا در گوشی‌های هوشمندش معروف بوده است و G2 و G3 تنها نمونه‌هایی از این ادعا به شمار می‌روند.

image

ال جی لنز دوم هم به دوربین سلفی V40 ThinQ اضافه کرده اما عملکرد دوربین در ثبت تصویر Portrait Mode همچنان بی نقص نیست. با این دوربین می‌توانید بوکه افکت روی سلفی‌هایتان اعمال کنید اما قسمت مات و واضح تصویر به اندازه دوربین گوشی‌های پرچمدار سایر سازندگان باکیفیت نیست. اگر Portrait Mode را در V40 ThinQ با تصویر ثبت شده توسط Pixel 2 XL که سال گذشته معرفی شد مقایسه کنیم، پرچمدار گوگل با دوربین تکی همچنان برنده میدان خواهد بود. انتظار می‌رفت حالا که دوربین دوم به V40 ThinQ اضافه شده است این گوشی بتواند عمق بیشتری به تصویر اضافه کند و بر پرچمدار گوگل غالب شود. امیدواریم ال جی بتواند در آینده نزدیک با انتشار به روزرسانی نرم افزاری اپلیکیشن دوربین V40 ThinQ را بهبود ببخشد اما در حال حاضر Portrait Mode این گوشی چندان تعریفی نیست.

نتیجه گیری

ظاهرا ال جی همه آنچه از کاستی‌های V30 و G7 ThinQ یاد گرفته است را بهبود بخشیده و به V40 ThinQ آورده است. این کمپانی گوشی تازه‌ای را در رنگ‌های تازه‌تر توسعه داده و زودتر از موعد روانه بازار کرده است. V40 ThinQ همچنین از پنل OLED بهره می‌برد و لنزهای 5 گانه دو دوربین اصلی و سلفی آن در بازار موبایل آنقدر جذاب هستند که باید دائما به آن‌ها اشاره کنیم. البته نکات منفی درباره V40 ThinQ واقعا کم است و بسیاری از آن‌ها احتمالا با به روزرسانی نرم افزاری رفع می‌شوند. به طور کلی مشکل غیر قابل رفعی در طراحی این پرچمدار سطح بالا وجود ندارد و انتخاب نهایی برای خرید آن به نحوی به سلیقه کاربر وابسته است. این گوشی در حال حاضر از رقیبان سرسخت Galaxy Note 9 در گروه پرچمداران اندرویدی به شمار می‌رود و همین موضوع می‌تواند ثابت کند که چه گوشی توانمندی است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۷
ال جی به نسبت میزان فروش بیشترین خرابی رو داره بهتره یه سر به تعمیرات موبایل بزنی خدا رو شکر داره از بازار جمع میشه و به ندرت کسی این برند داغون رو میاره واسه فروش

ali

۱۳۹۷/۷/۱۷
بهتر بود عنوانش رو میذاشتین بد زشت بدرد نخور

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۷
هنگ جی همیشه در قسمت باتزی جزو بدترین ها بوده اگه نگیم بدترین صفحه نمایش هاش هم بدرد نخور ترین و مزخرفترین هستن که سایه میندازن و پیکسل هاش میسوزه .اپل هم اینو فهمید و نداد گوشی هاش توسط پنل های مزخرف اولد پلاستیکی پر مصرفو پیکسل سوز تولید بشه مگه برند های درجه چندم مثل خود هنگ جی از این صفحه نمایش ها استفاده کنن در کل مزخرفترین و کم ارزش ترین برند دنیا همین هنگ جیه که خدا رو شکر از بازار ایران جمع شد Hang Is Good

عباس

۱۳۹۷/۷/۱۷
دوستانی که از الجی شاکی هستن باید به عنوان کسی که از هر سه برن الجی سامسونگ و هواوی استفاده نمودم باید بگم که الجی گوشی هاش خیلی با کیفیت هستن.درسته در الجی جی 4 و الجی جی 6 نقطه ضعفی داشت اما خود این دو با وجود مشکل یکی از بهترینها بودن.الجی جی 6 با وجود مشکل خشاب واقعا حرف نداشت.الان دیگه این سری های جدید که جز بهترینهاست.سامسونگ و هواوی خوبن اما اگه یه گوشی روون و بدون هنگ میخواید الجی بهترین انتخابه

رضا

۱۳۹۷/۷/۱۷
راست می گه دیگه مگه مرض داره مثل حبابی و سامهنگ باتری 4000 بذاره وبترکه بعدش هم چون پنل اولد الجی فوق العاده کم مصرفه و مثل صفحه های داغون سوپر املت ها که حتی از آی پی اس ها هم پر مصرف تر و داغون تره نیست پس با هم در یه حدن