خانهاخبار
از تبلت 2 در 1 Pixel Slate چه می‌دانیم؟

از تبلت 2 در 1 Pixel Slate چه می‌دانیم؟

شایعه شده است گوگل یک تبلت 2 در 1 مبتنی بر سیستم عامل کروم را تحت عنوان Pixel Slate در دست توسعه دارد. این محصول هوشمند در تصاویر رندری تازه‌اش فاش شده است و گفته می‌شود گوگل قصد دارد در رویداد 17 مهر از آن پرده بردارد.
۱۳۹۷/۷/۱۶

انتظار می‌رود گوگل 9 اکتبر (17 مهر) تازه‌ترین رویداد سخت افزاری خود را برگزار کند و در خلال آن از چند محصول تازه ازجمله نسل سوم پیکسل و تبلت 2 در 1 Pixel Slate با سیستم عامل کروم پرده بردارد. چند روز پیش نسخه‌های متعدد این محصول هوشمند در پایگاه بنچمارک دیده شدند و برخی مشخصات فنی آن‌ها فاش شد. حالا تنها دو روز به تاریخ رونمایی باقی مانده است و شاهد انتشار تصاویر رندری منتسب به Pixel Slate گوگل هستیم. تبلت 2 در 1 تازه گوگل حاشیه‌های تقریبا باریکی در مقایسه با سایر تبلت‌ها دارد اما این حاشیه‌ها همچنان به قدری ضخیم دیده می‌شوند که می‌توانند Pixel Slate را  در دسته بندی تبلت قرار دهند. تبلت گوگل همچنین از بلندگوهای استریو، پورت ارتباطی USB Type-C و صفحه کلید جداشونده بهره می‌برد و همچنین قرار است با قلم استایلوس اختصاصی معرفی شود. این قلم استایلوس احتمالا نسخه به روزرسانی شده‌ای از PixelBook Pen است که گوگل آن را سال گذشته معرفی کرد.

صفحه نمایش تبلت Pixel Slate از نسبت تصویر 3:2 پشتیبانی می‌کند و از این نظر شبیه به کروم بوک‌های سری پیکسل است که در خلال سال‌های اخیر روانه بازار شدند. این تبلت همچنین در نسخه آبی تیره به نمایش درآمده است و به نظر می‌رسد که متریال به کار رفته در توسعه بدنه آن به جای فلز یا شیشه این بار پلاستیک نرم منعطف باشد. در پنل پشتی هم شاهد تعبیه دوربین اصلی تکی در گوشه بالا سمت چپ هستیم و لوگوی برند گوگل هم پایین سمت چپ نقش بسته است. اگر تبلت را در حالت افقی در دست بگیرید، دوربین در گوشه بالا سمت راست دیده می‌شود و لوگوی گوگل هم در گوشه بالا سمت چپ قرار می‌گیرد.

گوگل پیش از این هم در اندیشه توسعه تبلت‌های مجهز به سیستم عامل کروم بوده است. درواقع Pixel C در ابتدا قرار بود یک تبلت هوشمند مبتنی بر سیستم عامل کروم باشد اما سازنده موفق نشد آن را در بازه زمانی تعریف شده مهیا کند و به همین خاطر تصمیم گرفت دستگاه مذکور را به جای کروم به اندروید مجهز سازد. Pixel C مجهز به سیستم عامل اندروید به همراه گوشی‌های هوشمند Nexus 5X و Nexus 6P چند سال پیش روانه بازار شد. تبلت Pixel Slate پیش رو ظاهرا قرار است امسال توسط HP تولید شود. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی HP برند نام آشنایی در زمینه تولید لپتاپ‌ها و اسلیت‌های هوشمند به شمار می‌رود.

تبلت 2 در 1 تازه گوگل قطعا مناسب همه کاربران نخواهد بود چراکه تنها بخشی از افراد تمایل دارند از تبلت مبتنی بر سیستم عامل کروم استفاده کنند. از طرفی تجربه کاربری تبلت کروم احتمالا بهتر از تجربه کاربری اندروید است چراکه محصولات مبتنی بر سیستم عامل کروم اخیرا به فروش خوبی در بازار دست یافته‌ و به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. به کمک سیستم عامل کروم تجربه مرور وب شما ارتقا می‌یابد و علاوه بر این می‌توانید به اپلیکیشن‌های اندرویدی هم دسترسی یابید. از طرفی هنوز هیچ خبری درباره تبلت Pixel Slate گوگل رسما مورد تأیید قرار نگرفته است و همچنان باید تا 9 اکتبر (17 مهر) منتظر بمانیم و ببینیم این غول تکنولوژی چه محصولاتی را در رویداد تازه خود معرفی می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)