خانهاخبار
هزینه تعمیر آیفون 10 اس و 10 اس مکس معادل قیمت آیفون 7 پلاس است!

هزینه تعمیر آیفون 10 اس و 10 اس مکس معادل قیمت آیفون 7 پلاس است!

دو پرچمدار جدید آیفون نه تنها در زمینه قیمت اولیه خریدشان رکوردشکن بودند بلکه هزینه تعمیرشان نیز سرسام‌آور است و در بازه‌ای بین 279 تا 599 دلار قرار می‌گیرد؛ بودجه‌ای که برای خرید یک گوشی نو مثل آیفون 7 پلاس یا وان پلاس ۶ کافیست.
۱۳۹۷/۷/۱۳
image

در گران بودن آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس جای بحثی نیست و این گوشی‌ها که  قیمتشان از 999 دلار، البته بدون احتساب مالیات، شروع می‌شود نه تنها قیمت اولیه‌شان بلکه هزینه تعمیرشان نیز می‌تواند هوش از سر ببرد.

به عنوان یک قاعده کلی هزینه تعمیر یک کالای گرانقیمت نسبت به سایر کالاها بالاتر است و بی‌شک این دو آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در برخی موارد هزینه تعمیرشان به بیش از 529 دلار می‌رسد که معادل قیمت گوشی وان‌پلاس 6 است.

در صورتی که صفحه نمایش آیفون 10 اس بشکند یا آسیبی جدی ببینند، بطوریکه چاره‌ای جز تعویض آن نباشد، هزینه‌ای در حدود 279 دلار روی دست مالکش خواهد گذاشت و این در حالیست که دارندگان آیفون 10 اس مکس به دلیل داشتن صفحه نمایشی بزرگتر متقبل هزینه 329 دلاری خواهند شد و این تمام ماجرا نیست زیرا هزینه برخی تعمیرات ممکن است از این هم فراتر برود بعنوان مثال در صورتی که پنل پشتی این آیفون‌ها صدمه ببیند باید بودجه‌ای معادل 549 دلار برای تعمیرش در 10 اس و 599 دلار برای 10 اس مکس کنار بگذارید و نکته قابل توجه این است که چنین هزینه‌ای برای خرید آیفون 7 پلاس کافیست!

هزینه تعمیرات سری 10 اس

image

لازم به ذکر است که تمام قیمت‌های ذکر شده در جدول بالا قبل از اعمال مالیات است بنابراین مبلغ واقعی با توجه به موقعیت جغرافیایی بین 10 تا 20 دلار بیشتر خواهد بود. در  این میان به نظر می‌رسد تنها چیزی که قادر است این گوشی‌ها را در برابر هزینه بالای تعمیرشان بیمه کند AppleCare + است که هزینه تعمیر صفحه نمایش را به 29 دلار کاهش می‌دهد و سقف سایر تعمیرات را نیز 99 دلار نگه می‌دارد.

AppleCare +  دارای مزایای زیادیست از جمله افزایش مدت ضمانت نامه آیفون به دو سال و پوشش آسیب‌های تصادفی، سرقت و مفقودی. طرح اولیه AppleCare +  که فاقد پوشش سرقت و مفقودیست هزینه‌ای معادل 199 دلار یا 9.99 دلار در ماه به مدت 2 سال دارد، در حالیکه با اضافه شدن پوشش‌های مذکور هزینه‌اش به 299 دلار یا 14.99 دلار در ماه افزایش می‌یابد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)