خانهاخبار
App Mirroring راه‌کار جدید مایکروسافت برای اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز ۱۰

App Mirroring راه‌کار جدید مایکروسافت برای اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز ۱۰

مایکروسافت در رویداد ویژه‌ی خود که با معرفی چند دستگاه از خانواده‌ی سرفیس و همچنین به روز رسانی اکتبر ویندوز ۱۰ همراه بود؛ از قابلیت جدیدی به نام App Mirroring نیز رونمایی کرد که امکان اتصال گوشی‌های اندرویدی به رایانه‌های ویندوزی و اجرای اپلیکیشن‌ها را ارایه می‌کند.
۱۳۹۷/۷/۱۳

با وجود این که چند سالی است مایکروسافت ویندوزفون را رها کرده و پلتفرم جامع موبایلی ندارد، اما حضور اپلیکیشن‌های این شرکت در دو پلتفرم اندروید و iOS و تلاش ردموندی‌ها برای ارتباط هر چه بیشتر دستگاه‌های مبتنی بر این دو پلتفرم با سیستم عامل ویندوز ۱۰ را می‌توان اقدامی مناسب برای پر کردن جای خالی ویندوز فون دانست که حضور مایکروسافت را در دنیای گوشی‌های هوشمند تضمین می‌کند.

مدتی قبل شاهد امکان اتصال گوشی‌های اندرویدی به رایانه‌های ویندوزی با استفاده از لانچر مایکروسافت و گزینه‌ی موجود در تنظیمات ویندوز ۱۰ بودیم، اما همزمان با ارایه‌ی به روز رسانی عمده‌ی ویندوز ۱۰ یا همان آپدیت اکتبر، مایکروسافت امکان مشاهده‌ی تصویر صفحه‌ی گوشی روی رایانه را نیز برای کاربران اندروید فراهم کرده است. این ویژگی با استفاده از اتصال گوشی به اپلیکیشن Your Phone ویندوز ممکن می‌شود.

image

مایکروسافت در زمان معرفی این قابلیت در رویداد ویژه‌ی خود به جزئیات اشاره نکرد، اما مشاهده شد که کاربری با استفاده از این قابلیت و اتصال گوشی به یک دستگاه سرفیس، در اپ اسنپ‌چت به دوست خود پیام می‌دهد. طبق اعلام این شرکت، این قابلیت نیز به همراه به روز رسانی اکتبر ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد. در حال حاضر این روش از اپلیکیشن‌های اصلی پیام‌رسان و فوتوز در اندروید و Webpage Transfer در آیفون پشتیبانی می‌کند و در آینده اپلیکیشن‌های دیگر نیز به این لیست اضافه خواهند شد. هنوز مشخص نیست که آیا کاربران آیفون نیز می‌توانند به قابلیت‌هایی مشابه آنچه برای کاربران اندروید در نظر گرفته شده است، دسترسی داشته باشند یا خیر؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Yasin

۱۳۹۷/۷/۱۳
امکانات محدودی داره امید وارم اپدیتای بعدی اپشنای بیشتری بهش اضافه بشه