خانهاخبار
مشکل تازه iPhone XS و XS Max در شارژ باتری

مشکل تازه iPhone XS و XS Max در شارژ باتری

برخی از کاربران گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max گزارش کرده‌اند که گوشی‌های‌شان در حین خاموش بودن صفحه نمایش و اتصال به کابل لایتنینگ شارژ نمی‌شود.
۱۳۹۷/۷/۹

مشکلات اینچنینی معمولا در میان کاربران تجربه‌های متفاوتی می‌آفریند. برخی از کاربران این آیفون‌های تازه گزارش کرده‌اند گوشی آن‌ها در هنگام اتصال به کابل لایتنینگ تنها در شرایطی شارژ می‌شود که صفحه را روشن و گوشی را اصطلاحا بیدار کنند. از طرفی برخی دیگر ادعا می‌کنند که مشکل‌شان تنها با این اقدام رفع نمی‌شود بلکه مجبور هستند صفحه را روشن کنند و سپس کابل لایتنینگ را یک بار دیگر جدا و متصل سازند.

تعداد کمی از این کاربران هم گزارش کرده‌اند که گوشی آیفون‌شان در حین اتصال به کابل لایتنینگ و خاموش بودن صفحه کرش می‌کند و بی پاسخ باقی می‌ماند.

image

یکی از کاربران فعال اینترنت هم به نام لوئیس هیلسنتگر روز گذشته با انتشار ویدیویی از اتصال کابل لایتنینگ به چند گوشی iPhone XS و XS Max مشکل شارژ را در این دستگاه‌ها به تصویر کشید. در این آزمون ساده به خوبی می‌توان مشاهده کرد که صفحه نمایش همه گوشی‌ها خاموش است و iPhone X به محض اتصال به کابل شروع به شارژ شدن می‌کند. از طرف دیگر iPhone XS و XS Max در همین آزمون با مشکلی ناشناخته مواجه می‌شوند و روند شارژشان اصلا در این شرایط آغاز نمی‌شود.

کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند در خلال روزهای اخیر گزارش‌های خود را در تالارهای مختلف ازجمله اپل، مک رومرز، یوتیوب، توییتر و ردیت منتشر کرده‌اند. هنوز نمی‌دانیم میزان گستردگی این مشکل چقدر است اما مشخصا همه کاربران گوشی‌های iPhone XS و XS Max به آن دچار نشده‌اند.

image

برخی کاربران معتقدند که مشکل شارژ این گوشی‌ها با صفحه خاموش به USB Restricted Mode مربوط می‌شود. این قابلیت با iOS 11.4.1 معرفی شد و اساسا طراحی شده است تا اگر بیش از یک ساعت از زمان باز شدن قفل آیفون و آیپد گذشت، از اتصال این دستگاه‌ها با سایر اکسسورهای‌ USB توسط کابل لایتنینگ جلوگیری کند.

قابلیت USB Restricted Mode در iOS 12 به صورت پیش فرض فعال است اما برخی کاربران مدعی شده‌اند که غیرفعال کردن آن همچنان نمی‌توان اختلال ایجاد شده در روند شارژ دستگاه‌ها را مرتفع کند.

شایان ذکر است که برخی کاربران آیپدها و آیفون‌های قدیمی در واکنش به ویدیوی لوئیس هیلسنتگر مدعی شده‌اند که دستگاه آن‌ها هم به مشکل مشابهی دچار شده است. باتوجه به این گزارش‌های معدود می‌توان انتظار داشت که مشکل شارژ در iPhone XS و XS Max درواقع یک مشکل نرم افزاری باشد و اپل بتواند آن را در به روزرسانی‌های بعدی سیستم عامل iOS رفع کند.

برخی کاربران iPhone XS و XS Max اپل گزارش کرده‌اند که گوشی‌های‌شان با مشکل جدی مواجه شده است. ظاهرا این گوشی‌ها در شرایطی که صفحه نمایش آن‌ها خاموش است و به کابل لایتنینگ متصل می‌شوند، نمی‌توانند شارژ شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

بهروز

۱۳۹۸/۴/۲۸
من ایکس اس مکس گرفتم تازه
از ۸۱درصد به بالا شارژ نمیشه
وقتی گوشی رو خاموش روشن میکنم چن درصد میره بالا
کسی میتونه راهنماییم کنه ؟

pooria

۱۳۹۸/۴/۱۲
وصلش كردم ب ايتونز
بدش گوشي رو بردم تو حالت ريكاوري مود
ايتونز اونو شناخت ازش بك اپ گرفتم
باز از ريكاوري مود درش اوردم خووب شد

فرهاد

۱۳۹۸/۴/۶
سلام
گوشی منم همین وضعیت براش پیش اومده. آیا شما به نتیجه ای رسیدید؟

pooria

۱۳۹۸/۱/۷
سلام
من گوشی ایفون xs max دارم
الان شارژش 30%بود گزاشته بودم کنار بدش ک برش داشتم دیدم صفش روشن نمیشه
به شارژ هم زدم باز هم هیچ عکس العملی نشون نداد اصن
باهاس چکا کنم!
راه چاره چیست!
ممنون میشم کمکم کنین!!

مهران

۱۳۹۷/۸/۲۲
باسلام : مشکل شارژ نشدن گوشی هنگام اتصال کابل و درصفحه خاموش مربوط به ios12 میباشد و شرکت اپل باید آپدیت جدیدی غیر از ios12.1 ارایه دهد تا مشکل برطرف گردد این مشکل حتی برای کسانی که گوشی iPhone 5s و به بعد که آنراآپدیت جدیدکردن هم پیش اومده البته نه برای همه . باتشکر