خانهاخبار
تماشا کنید: آیفون 10 اس و 10 اس مکس ضدضربه نیستند!

تماشا کنید: آیفون 10 اس و 10 اس مکس ضدضربه نیستند!

با توجه به تبلیغات دو آیفون جدید اپل وهمچنین قیمت بالایشان، انتظار می‌رود که از سخت‌افزار مقاومی برخوردار باشند. برخی کارشناسان این حوزه برای بررسی صحت این موضوع مجموعه آزمایش‌هایی را روی آنها انجام دادند که در این مطلب به شرح نتایجشان می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۷/۳
image

اپل  به مبالغه در مورد ویژگی‌ محصولات جدیدش شهرت دارد و شاید این اقدام جزئی از استرتژیهای بازاریابیش باشد؛ در نتیجه گاهی محصولی که می‌خرید با آنچه که انتظار داشتید بسیار متفاوت است و این قاعده‌ایست که آیفون‌های جدید و گران‌قیمت 10 اس و 10 اس مکس نیز از آن مستثنی نیستند.

همانطور که احتمالا در یوتیوب مشاهده کرده‌اید، چندی پیش زک نلسون مقاومت این دو آیفون را در برابر خراش، حرارت و انعطاف‌پذیری سنجید، از طرفی شرکت SquareTrade نیز با سقوط آنها از زوایای مختلف مقاوتشان را محک زد و در پایان هر دو بر این عقیده بودند که پنل‌های شیشه‌ای بکار رفته در این گوشی‌ها ضدضربه نیستند و ممکن است به سادگی آسیب ببینند.

پس ادعای استفاده از مقاوم‌ترین شیشه دنیا در ساخت این گوشی‌ها را فراموش کنید و در صورت خرید آنها، برای محافظت بیشتر و پیشگیری از تحمیل هزینه گزاف تعویض صفحه‌ نمایش یا پنل پشتی، حتما قاب محافظ برایشان تهیه کنید!

شاید یکبار سقوط و فرود آمدن روی پنل جلویی کافی باشد تا OLED زیبای این آیفون‌ها تخریب شود و همین اتفاق برای پنل‌های پشتی هم خواهد افتاد اگر از ارتفاع ۶ فوتی روی سطحی سخت سقوط کنند. طبق نتیجه تست‌های SquareTrade  با سقوط روی پنل پشتی، آیفون 10 اس کاملا تخریب شد اما پنل پشتی و جلویی 10 اس مکس در سقوط‌ها کمی بهتر عمل کردند، البته فقط کمی!

البته برخلاف عملکرد نسبتا ضعیف پنل جلویی و پشتی باید اعتراف کرد که به لطف قاب بدنه بسیار ظریف و زیبای این آیفون‌ها، که از جنس فولاد ضد زنگ است، علاوه بر اینکه این گوشی‌ها در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات مقاومند، با سقوط روی کناره‌های گوشی نیز آسیبی به آنها وارد نشد.

image

در پایان باید گفت طبق نتیجه تست‌ها، آیفون 10 اس قوی‌تر از آیفون10  سال گذشته است و 10 اس مکس از آن هم قوی‌تر است اما، حتی با وجود اینکه دو گوشی جدید توانایی جان به در بردن از چالش‌های رطوبتی! در زندگی رومزه و فراتر از آن را دارند، نباید فراموش کرد که به دلیل ضعف پنل‌های شیشه‌ای در تحمل ضربه، می‌توانند هزینه‌های تعمیر سرسام‌آوری را تحمیل کنند.

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مصی

۱۳۹۷/۷/۴
حدود 100 میلیون تومن رو نابود کرد :|

علی

۱۳۹۷/۷/۳
بنجل تر از همیشه

hossein farahani

۱۳۹۷/۷/۳
har cheghad mikhaid bekobidesh zamin ma ke nmitonim bkharim

افسر

۱۳۹۷/۷/۳
این تستا معقول و خوب بودن ( به جز برای ایرانیا که پول خرید اینا رو نداریم ) ولی هنوز اینایی که آیفون رو میزارن و با اسلحه بهش شلیک می کنن رو درک نمی کنم مثلا میخوان چی رو ثابت کنن یکی برا منم بگه تا بفهمم