خانهاخبار
پرچمدار نوکیا 9 با دوربین اصلی 5 گانه در راه است

پرچمدار نوکیا 9 با دوربین اصلی 5 گانه در راه است

تصویر زنده تازه‌ای فاش شده است که یک گوشی نوکیا را با دوربین 5 گانه به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد این گوشی متعلق به پرچمدار Nokia 9 باشد اما اطلاعات دیگری درباره آن منتشر نشده است.
۱۳۹۷/۶/۱۵

از ابتدای سال 2018 گزارش‌های مختلفی مبنی بر احتمال توسعه یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین 5 گانه توسط نوکیا و HMD منتشر شدند. اغلب این گزارش‌ها از گوشی مذکور تحت عنوان Nokia 9 یاد می‌کردند اما اطلاعات مختصری درباره این پرچمدار مرموز در دسترس قرار گرفته است. از طرفی روز گذشته تصویر زنده‌ای منتسب به این گوشی منتشر شد و پنل پشتی آن را با ماژول عجیب و غریبی به نمایش گذاشت.

image

اگر این تصویر صحت داشته و به Nokia 9 متعلق باشد، پیش بینی می‌شود که پرچمدار بعدی نوکیا با طراحی ظاهری منحصر به فرد و نوینی معرفی شود. علت اصلی این ادعا درواقع طراحی بریدگی‌ها 6 گانه در نیمه بالایی پنل پشتی است که نشان می‌دهد گوشی مذکور احتمالا به 5 لنز در سیستم دوربین اصلی مجهز خواهد شد. این بریدگی‌ها به شکل کریستالی هگزاگونال چینش شده‌اند و یکی از آن‌ها درست وسط قرار گرفته است. اما این بریدگی‌ها به چه حسگرهایی تعلق دارند؟ به نظر می‌رسد دو لنز کارل زایس در بریدگی‌های پایین سمت چپ و سمت راست طراحی شوند و همچنین بریدگی میانی هم به لنز دوربین تعلق گیرد. پیش بینی می‌شود بریدگی بالا سمت راست فلش LED باشد اما هنوز نمی‌دانیم نوکیا برای بریدگی‌های رأس و انتهای این ماژول چه تصمیمی گرفته است. فرقی ندارد اگر پیش بینی ما درباره چینش این حسگرها صحت داشته باشد یا خیر. در هر صورت انتشار تصویر فاش شده پیش رو در ادامه شایعه‌های قبلی نشان می‌دهد که HMD Global ایده‌های خلاقانه‌ای در توسعه Nokia 9 به کار گرفته است.

به جز دوربین عجیب و غریب اصلی، نوکیا ظاهرا تصمیم گرفته است پنل پشتی این پرچمدار تازه را مانند اغلب گوشی‌های مدرن و امروزی از جنس شیشه بسازد. از طرفی جزئیات دیگری منتسب به این گوشی دیده می‌شود که باید به آن‌ها هم اختصارا اشاره کنیم. برای مثال، عبارت Android One در قسمت پایین پنل پشتی نقش بسته است و نشان می‌دهد که این گوشی احتمالا با سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای معرفی و روانه بازار خواهد شد. همچنین حسگر اثرانگشت در این پنل تعبیه نشده است و به همین خاطر انتظار می‌رود HMD با رویکردی آینده نگرانه گوشی سطح بالای Nokia 9 را با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش توسعه دهد.

پیش از آنکه امیدوارانه به آینده نوکیا بنگرید، لازم است این نکته را هم در نظر داشته باشید که تصویر مقابل از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و حتی امکان دارد اصلا صحت نداشته باشد. از طرفی ماژول دوربین اصلی تعبیه شده در گوشی پیش رو با شایعه‌هایی که پیش تر منتشر شده بودند در یک راستا قرار دارد و احتمال معرفی چنین پرچمداری را بیش از پیش قوت می‌بخشد. انتظار می‌رود در آینده نزدیک خبرها و گزارش‌های بیشتری منتسب به گوشی مرموز Nokia 9 منتشر شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱۶
هر چی از خدا آمد، خوش آمد

کیوان

۱۳۹۷/۶/۱۵
یه زمانی میگفتند دوربین 5 مگاپیکسل
الان میگن 5 دوربین

mehiyaw

۱۳۹۷/۶/۱۵
قبلا که رکورد گوشی 4 سیم کارته رو شاهد بودیم ، الانم دارن با دوربین اضافه کردن شورشو در میارن-- به نظرم زیاد شدن دوربین دلیلش اینه که کیفیت پنج تا لنز بی کیفیت ، برابر است با یک لنز خیلی با کیفیت و البته گرون :|| دیگه دلیل خاص دیگه ای نمیتونه داشته باشه

soroosh

۱۳۹۷/۶/۱۵
رسم بی خودی داره راه میوفته.......