خانهاخبار
IFA 2018: با ربات پوشیدنی ال‌جی آشنا شوید

IFA 2018: با ربات پوشیدنی ال‌جی آشنا شوید

کمپان ال‌جی رباتی تولید کرده است که کارگران با استفاده از آن می‌توانند خستگی ناشی از کار را کاهش دهند. این ربات که SuitBot نام دارد با قرار گرفتن در اطراف پاها و کمر می‌تواند فشار وارد شده به آن‌ها که ناشی از بلند کردن اجسام یا راه رفتن و نشستن طولانی مدت است را کاهش دهد.
۱۳۹۷/۶/۹

کنفرانس خبری ال‌جی در IFA 2018 هنوز برگزار نشده است، اما ربات پوشیدنی این شرکت در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است. این ربات دیدگاه ال‌جی درباره‌ی آینده‌ی محیط‌های کاری را نمایش می‌دهد که نیروی کارگر با تجهیز به این ربات‌ها سهولت بیشتری را در اعمال خود تجربه می‌کند.

image

کمپانی کره‌ای روز گذشته این ربات را به عنوان عضو جدید محصولات خانوداه‌ی CLOi robotics خود در شهر برلین رونمایی کرد و آن را اولین «ربات پوشیدنی انسان محور» خود نامید. CLOi Suitbot که یک محافظ رباتیک استخوان بندی است به گونه‌ای طراحی شده است که از پاهای کاربر محافظت می‌کند و باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود که برای کارگران کارخانه‌ها و افرادی که در شغل خود با حمل و جابجایی اجسام سنگین سر و کار دارند بسیار مناسب است و به آن‌ها قدرت و امکان جابجایی بیشتری ارایه می‌کند. البته ربات ال‌جی اولین نمونه‌ی این نوع محصول نیست و پیش از این هیوندای و کمپانی ژاپنی سایبرداین در مشارکت با یک‌دیگر از یک ربات محافظ استخوان بندی پزشکی رونمایی کردند که به افراد کم توان کمک می‌کرد و شرکت فورد نیز در حال توسعه‌ی یک محصول مشابه است تا فشار را روی کارگرانی که وظایف سنگینی دارند کم کند.

ال‌جی درباره‌ی ربات پوشیدنی خود که با همکاری کمپانی کره‌ای اس‌جی روباتیکس تولید شده است می‌گوید که CLOi Suitbot به گونه‌ای طراحی شده است که کاملا راحت باشد و مفصل‌هایش به‌طور طبیعی حرکت کنند؛ بنابراین، راه رفتن، ایستادن یا کار کردن برای مدت طولانی را آسان‌تر می‌کند. همچنین این ربات به کفش‌های صندل مانندی مجهز است که طبق ادعای کره‌ای‌ها به صورت خودکار با اندازه‌ی پای شخص تنظیم می‌شوند تا استفاده از این ربات پوشیدنی را برای کاربران ساده‌تر و لذت بخش‌تر نماید.

خانواده‌ی ربات‌های CLOi ال‌جی اولین بار در نمایشگاه CES امسال در شهر لاس وگاس رونمایی شدند و ربات‌های خدماتی محسوب می‌شوند. ال‌جی امکان اتصال تمامی ربات‌های این خانواده به یک‌دیگر را فراهم کرده است تا یک شبکه‌ی کاری هوشمند را تشکیل دهند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohsen

۱۳۹۷/۶/۹
هر چی باشه پراید ازش بهتره