خانهاخبار
چه انتظاراتی از مراسم ۲۱ شهریور اپل داریم؟

چه انتظاراتی از مراسم ۲۱ شهریور اپل داریم؟

در این مطلب قصد داریم جمع بندی داشته باشیم از آنچه که اپل احتمالا در مراسم ماه سپتامبر خود رونمایی خواهد کرد.
۱۳۹۷/۶/۲۰

یک سال دیگر گذشت و اپل بالاخره درحال آماده شدن برای برگزار کردن مراسم تازه خود است؛ مراسمی در تاریخ ۲۱ شهریور که انتظار می‌رود در آن از جدیدترین آیفون و آیپد و البته اپل واچ اپل رونمایی شود. قطعا در سالی که گذشت،‌ شایعات متنوعی از این محصولات دست به دست شد و حالا در فاصله دو هفته‌ای تا مراسم اپل، قصد داریم جمع بندی داشته باشیم از آنچه اپل احتمالا در این مراسم رونمایی خواهد کرد. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید.

 iPhone XS و iPhone XS Plus

image

مطلب را دو ستاره اصلی مراسم اپل شروع خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید، اپل در سال گذشته از آیفون ۱۰ پرهیاهو رونمایی کرد و حال پس از گذشت یک سال، آماده رونمایی از نسخه جدید این محصول هستیم. iPhone XS احتمالا طراحی مشابه به نسل قبلی خود دارد، با این تفاوت که حاشیه‌های اطراف نمایشگر می‌توانند کمی کوچکتر شده باشند. همچنین انتظار داریم که این محصول بالاخره در نسخه طلایی رنگ هم عرضه شود. حال اجازه دهید که بیشتر درمورد ویژگی‌های درون دستگاه صحبت کنیم. iPhone XS قطعا یک نسخه بروز شده از مدل سال قبل است و به همین دلیل احتمالا شاهد بهبود ویژگی‌های اصلی این دستگاه خواهیم بود. برای مثال،‌ پردازنده بکار رفته در این محصول یعنی A12 حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از نسل قبلی خود سریع تر خواهد بود و همچنین برای انجام کارها به صورت همزمان، اپل حافظه رم این دستگاه را به ۴ گیگابایت ارتقا خواهد داد. یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون ۱۰، قابلیت تشخیص چهره یا همان Face ID بود و انتظار داریم که این مدل از Face ID نسل دوم پشتیبانی کند؛ نسخه‌ای سریع تر از Face ID نسل اول که می‌تواند در حالت افقی، چهره کاربر را تشخیص دهد. دوربین یکی از بخش‌هایی است که به گفته منابع مختلف،‌ اپل توجه بسیار زیادی به آن خواهد داشت. انتظار نداریم که اپل رزولوشن دوربین را افزایش دهد، اما قطعا شاهد بهبودهایی فراوان برای افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوها خواهیم بود. چندی پیش شایعه شده بود که آیفون‌های جدید از قلم اپل پشتیبانی خواهند کرد، اما به گفته تحلیلگرانی همچون Ming Chi Kuo، نباید انتظار این ویژگی را در آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل داشت. جدا از تمام این صحبت‌ها، از اپل انتظار می‌رود که علاوه بر iPhone XS از iPhone XS Plus با نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی نیز رونمایی کند. دقیقا نمی‌دانیم که جدا از ابعاد نمایشگر و حجم بیشتر باتری، ویژگی‌های متمایز کننده این محصول از iPhone XS چه خواهد بود،‌ اما قطعا می‌دانیم که iPhone XS Plus پیشرفته ترین آیفون اپل خواهد بود. انتظار می‌رود که iPhone XS با قیمت حداقل ۸۹۹ دلار و iPhone XS Plus با قیمت حداقل ۹۹۹ دلار روانه بازار شود.

آیفون ۶.۱ اینچی

image

حال می‌ٰرسیم به آیفونی که شاید بهترین مشخصات را نداشته باشد، اما قطعا پر فروش ترین آیفون سال خواهد بود. یکی از مشکلات اصلی آیفون ۱۰ و حتی دو آیفون جدیدی که درباره‌شان صحبت کردیم، قیمت بالای این دستگا‌ه‌ها است و قطعا کاربران زیادی هستند که علاقه‌ای به پرداخت ۱۰۰۰ دلار برای یک تلفن هوشمند را ندارند. اپل برای حل این موضوع، قصد دارد آیفونی جدید را عرضه کند که با وجود مشخصات و ویژگی‌های جذاب پرچمداران گران‌قیمت تر خود، قیمتی کمتر داشته باشد. حال این آیفون ۶.۱ اینچی چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

  • طراحی دستگاه مشابه به آیفون ۱۰ است، با این تفاوت که حاشیه‌های اطراف صفحه کمی بیشتر بوده و فریم دستگاه از جنس آلمینیوم خواهد بود و ضخامت دستگاه نیز کمی بیشتر از حالت عادی خواهد بود.
  • نمایشگر ۶.۱ اینچی این آیفون از نوع IPS خواهد بود و خبری از نمایشگرهای اولد در آن نیست.
  • پردازنده استفاده شده در آن از نوع A11 یا A12 بوده و دارای ۳ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. 
  • دوربین این آیفون، یک دوربین تک لنز ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود.
  • سیستم تشخیص چهره در این مدل نیز وجود خواهد داشت، اما بعید می‌دانیم که اپل از نسل دوم Face ID استفاده کند.
  • بدنه شیشه‌ای با رنگ‌های مختلف، قابلیت شارژ بیسیم و پشتیبانی از دو سیم کارت در این محصول وجود خواهد داشت.

همانطور که می‌بینید، اپل تصمیم گرفته که از برخی ویژگی‌ها و مزایای آیفون‌های پیشرفته تر صرف نظر کرده تا قیمت دستگاه را به ۵۹۹ دلار برساند. همچنین انتظار می‌رود که برای مدل دو سیم کارت، اپل قیمت این دستگاه را به ۶۹۹ دلار افزایش دهد که در واقع قیمتی مشابه با آیفون ۸ اپل در سال گذشته را دارد. درکل فکر می‌کنیم که این آیفون به دلیل قیمت مناسب تر و داشتن ویژگی‌های اساسی آیفون‌های جدید به فروشی فوق العاده دست پیدا کند. این آیفون احتمالا از ماه نوامبر به دست کاربران خواهد رسید.

آیفون اس ایی جدید

image

اجازه دهید که در همین ابتدا بگویم که اپل هیچ تصمیمی برای عرضه آیفونی کوچک با ویژگی‌های iPhone XS را نخواهد داشت، چرا که این موضوع تنها قیمت دستگاه را افزایش می‌دهد. اگر یادتان باشد،‌ در گذشته مطلبی اختصاصی را منتشر کردیم و در آن به این موضوع اشاره شد که احتمالا اپل، تصمیم به عرضه نسخه‌ای ارزان تر از آیفون ۷ خواهد کرد که بتواند جایگزین آیفون اس ایی شود. حال چند روز پیش، خبری مبنی بر عرضه نسخه‌ای جدیدی از آیفون اس ایی منتشر شد که مشخصاتی بسیار شبیه به یک آیفون ۷ را دارد. دقیقا مشخص نیست که آیا اپل از این آیفون ارزان رونمایی خواهد کرد یا خیر، اما به نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو، قصد دارند آیفون ۷ را با برخی تغییرات باطنی بازسازی کرده و به قیمت ۳۹۹ دلار روانه بازار کند. در صورتی که این موضوع اتفاق بیوفتد، چرخه آیفون‌های اپل به صورت زیر تبدیل خواهد شد:

  • آیفون XS Plus با قیمت حداقل ۹۹۹ دلار
  • آیفون XS با قیمت حداقل ۸۹۹ دلار
  • آیفون ۶.۱ اینچی با قیمت ۵۹۹ دلار
  • آیفون اس ایی ۲۰۱۸ با قیمت ۳۹۹ دلار

این موضوع به آن معنی بوده که اپل قصد دارد آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و نسل اول آیفون اس ایی را به طور کامل از چرخه محصولات خود حذف کند و به کاربران، انتخاب‌های جدیدی بدهد. 

اپل واچ سری ۴

image

چند نسل قبلی اپل واچ از لحاظ مشخصات سخت افزاری بهبودهای مختلف و البته مهمی داشتند، اما هیچ کدام از آن‌ها شاهد تغییرات ظاهری نبودند؛ حال به نظر می‌رسد که اپل واچ سری ۴ اپل قرار است این موضوع را تا حدی تغییر دهد. براساس اطلاعات منتشر شده،‌ به نظر می‌رسد که اپل واچ سری ۴ درست شبیه به آیفون‌های جدید از حاشیه نمایشگر بسیار کمتری استفاده خواهد کرد که طبیعتا باعث بزرگتر شدن نمایشگر و فضای کار با ساعت می‌شود. دقیقا نمی‌دانیم که این موضوع بخاطر زاویه اپل واچ در عکس لو رفته فوق است یا خیر، اما به نظر اپل واچ سری ۴ باریک تر از نسل قبل بوده و گوشه‌های اطراف بدنه کمی گرد تر خواهند بود. همچنین شایعه شده که دکمه کناری اپل واچ دیگر یک دکمه فیزیکی نخواهد بود و احتمالا مشابه دکمه هوم آیفون ۷،‌ از سیستم فورس تاچ استفاده خواهد کرد که احتمالا باعث می‌شود فضای بیشتری برای باتری ساعت فراهم شود. افزایش سرعت و دقت در سنسورهای سنجش سلامت یکی از موارد قطعی است و نیازی به توضیحات خاصی ندارد، اما اجازه دهید درباره یک مورد دیگر صحبت کنیم. شخصا فکر می‌کنم که اپل برای رابط کاربری اپل واچ کم کاری کرده است و می‌تواند بهتر از این‌ها عمل کند،‌ و حالا در همین راستا شایعاتی منتشر شده است؛ شایعاتی که در آن به استفاده از ژست‌های لمسی شبیه به آیفون ۱۰ در اپل واچ سری ۴ اشاره شده است. اگر این موضوع رخ دهد، تجربه کاربران در استفاده از اپل واچ سری ۴ وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد.

آیپد پرو ۲۰۱۸

image

نوبتی هم باشد، نوبت به تبلت‌های جدید اپل می‌رسد. اصولا وقتی تغییراتی تازه در آیفون‌های اپل رخ می‌دهد، این تغییرات کم کم در آیپد‌های اپل نیز شکل می‌گیرند و با عرضه آیفون ۱۰ در سال گذشته،‌ اشتیاق داریم تا نسل جدید آیپدهای اپل را ببینیم. اجازه دهید که صورت دقیق،‌ تمام اطلاعات موجود از این آیپدهای جدید را بررسی کنیم:

  • آیپد پروهای جدید اپل احتمالا در دو نسخه ۱۱ و ۱۳ اینچی عرضه خواهند شد که قطعا نسبت به مدل‌های سال گذشته اندکی بزرگتر هستند.
  • ویژگی اصلی این آیپد‌ها، استفاده از نمایشگر‌های بدون حاشیه خواهد بود که قطعا تجربه‌ای فوق العاده را برای کاربر ایجاد می‌کند.
  • چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید،‌ آیپدهای جدید اپل احتمال زیاد از زبانه بالای نمایشگر برخوردار خواهند بود.
  • این زبانه بالای نمایشگر به معنی آن است که آیپد پروهای جدید از دوربین TrueDepth برای تشخیص چهره استفاده می‌کنند.
  • ارتقای مشخصات سخت افزاری مانند استفاده از پردازنده A12 یک مورد قطعی است.
  • در تصاویر منتشر شده از کیس‌های آیپد جدید، شاهد پورتی مرموز در قسمت پشتی دستگاه هستیم که کاربرد آن مشخص نیست.
  • به دلیل استفاده از نمایشگر بدون حاشیه، دوربین TrueDepth و ویژگی‌های دیگر، احتمالا قیمت این دو آیپد کمی بیشتر از قبل خواهد بود.
  • انتظار می‌رود که اپل نسخه ای جدید از اپل پنسل را برای این دو آیپد رونمایی کند.

درکل این‌ها اطلاعاتی هستند که از آیپدهای جدید اپل در اختیار داریم و برای مطلع شدن از ویژگی‌های نهایی این محصول باید چند هفته‌ای صبر کرد تا اهالی کوپرتینو به طور رسمی از این دو محصول رونمایی کنند.

آیمک،‌ مک مینی و مک بوک جدید

image

حال اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره کامپیوترها و لپتاپ‌های جدید اپل صحبت کنیم. مدت‌هاست که شایعاتی پیرامون عرضه مک بوکی ارزان قیمت از سوی اهالی کوپرتینو به گوش می‌رسد و این مراسم موقعیت خوبی برای رونمایی از آن است. براساس اطلاعات موجود، این مک ۹۹۹ دلاری از نمایشگری رتینا و مشخصات سخت افزاری مناسب بهره برده و جایگزینی برای مک بوک ایر چند ساله خواهد بود. جدا از این مک بوک،‌ انتظار می‌رود که اپل، آیمک‌های خود را به نسل هشتم پردازنده‌های اینتل مجهز کند؛ برای همین منتظر تغییرات اساسی در آیمک‌های ۲۰۱۸ را نداشته باشید. درنهایت به نظر می‌رسد که اپل بالاخره قصد دارد مک مینی را با مشخصاتی جدید بروز کند. بد نیست بدانید که این سیستم از سال ۲۰۱۴ هیچ گونه بروزرسانی سخت افزاری به خود ندیده است.

سایر محصولات جدید

image

بسیاری انتظار دارند که اپل در این مراسم از نسخه جدید هوم پاد و ایرپادهای خود رونمایی کند اما براساس گزارش‌های مختلف،‌ کاربران باید تا سال ۲۰۱۹ برای این دو صبر کنند. اگر یادتان باشد، اپل در سال گذشته، محصولی به نام Airpower را رونمایی کرد که در واقع یک پد برای شارژ کردن آیفون، اپل واچ و ایرپاد به شکل بیسیم و البته به طور همزمان بود. این محصول قرار بود در اوایل سال ۲۰۱۸ به دست کاربران برسد‌، اما به دلیل تاخیرهای متعدد،‌ به نظر می‌رسد که اپل عرضه نهایی از این محصول را برای سال جاری تدارک دیده است. بنابر این انتظار می‌رود در این مراسم بالاخره شاهد قیمت و تاریخ عرضه این محصول باشیم. همچنین انتظار داریم که اپل به طور رسمی، کیس‌های مخصوص ایرپاد برای فعالسازی شارژ بیسیم را پس از این مراسم عرضه کند.

در کل این تمام اطلاعاتی بود که از مراسم آینده اپل در اختیار داشتیم. نظر شما چیست؟ شما منتظر کدام محصول جدید اپل هستید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

amin

۱۳۹۷/۶/۲۱
یادش بخیر وقتی آیفون 4 اومد خریدمش و هردفعه که محصول جدیدی از آیفون میومد میخردیمش آیفون 4-5-6 اما حالا فقط میتونم عکساشونو ببینم و از آیفون 6 ام به خوبی مراقبت کنم

Reza

۱۳۹۷/۶/۲۱
من خیلی آرزو به دل موندم که بتونم یک آی‌فون ایکس بخرم ولی نمیشه امروز هم که قراره آی‌فون‌های جدید بیان خیلی از اون دوستان گرامی هم وطن که به محصولات اپل علاقه دارن فقط حسرتشو میخورن و آرزو به دل میمونن

مهدي

۱۳۹۷/۶/۲۰
بي صبرانه منتظرم ايفون جديد بياد كه ايفون ايكس قيمتش بياد پايين و سپس قيمت ايفون ٧ و ٦اس و ٦هم بياد پايين كه بتونم يك دست دومه ٥اس بگيرم انشالله

ali

۱۳۹۷/۶/۹
انتظار اصلی که از این مراسم داریم و اشاره شد اینه که با توجه به این وضع دلار، محصولاتی رو معرفی کنه که ما فقط حسرت خریدشون رو خواهیم کشید.
آیفون 16 میلیونی
مک بوک 33 میلیونی
و...
با درآمد ماهی 2-3 میلیون تومن، نه تنها دیگه ارزونترین ماشین بازار (پراید)رو هم نمیشه خرید و خاطره شد خریدش(یعنی ماشین تعطیل)، بلکه کم کم موبایل هم نمیتونیم بخریم. درود بر وطنم

mehiyaw

۱۳۹۷/۶/۹
والا هیچ انتظاری نداریم. فقط اینو میدونیم که قراره جدید ترین محصولش رو که نمیتونیم بخریم رو میخواد معرفی کنه