خانهاخبار
حذف 3D Touch از آیفون‌های 2019 اپل؛ سال آینده منتظر نسخه ارزان‌قیمت هوم پاد باشید

حذف 3D Touch از آیفون‌های 2019 اپل؛ سال آینده منتظر نسخه ارزان‌قیمت هوم پاد باشید

براساس یک گزارش جدید از سوی تحلیل‌گر ارشد موسسه Barclays، آیفون‌های 2019 اپل از قابلیت 3D Touch پشتیبانی نخواهند کرد؛ همچنین اپل سال آینده نسخه ارزان‌قیمت بلندگوی هوشمند HomePod را عرضه می‌کند.
۱۳۹۷/۶/۷

تحلیل‌گر ارشد موسسه Barclays هفته گذشته با برخی از تأمین‌کنندگان قطعه برای محصولات اپل دیدار داشته است و توانسته اطلاعاتی پیرامون محصولات جدید شرکت آمریکایی به‌دست آورد. اطلاعاتی که این تحلیل‌گر به‌دست آورده، به مشخصات احتمالی آیفون‌های 2019 اپل اشاره دارد و همچنین جزئیاتی را پیرامون ایرپاد بی‌سیم اپل ارائه می‌دهد. 

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی تحلیل‌گر ارشد موسسه Barclays، اپل قابلیت «3D Touch» را از آیفون‌های اولد خود در سال 2019 حذف خواهد کرد؛ انتظار می‌رود سال آینده سومین نسل از آیفون 10 و دومین نسل از آیفون 10 پلاس رونمایی شود. البته کوپرتینویی‌ها هنوز تصمیم خود را برای حذف کامل قابلیت 3D Touch نهایی نکرده‌اند؛ به همین جهت، برنامه اپل ممکن است تغییر پیدا کند و حتی محصولاتی با قابلیت «لمس سه‌بعدی» از سوی شرکت آمریکایی ارائه شود. در سال 2018 اپل سه گوشی آیفون رونمایی خواهد کرد و به گفته‌ی مینگ‌چی کو، مدل LCD از قابلیت 3D Touch پشتیبانی نخواهد کرد. در همین حال، گفته می‌شود مدل‌های OLED همراه با قابلیت 3D Touch معرفی خواهند شد. حذف قابلیت 3D Touch از آیفون 6.1 اینچی اپل به دلیل اینکه قیمت این مدل پایین باشد، منطقی است اما هنوز نمی‌دانیم چرا مدل‌های OLED فاقد قابلیت «لمس‌ سه‌بعدی» خواهند بود؛ شاید کوپرتینویی‌ها گمان می‌کنند دیگر به این قابلیت نیازی ندارند! 

image

همچنین پیش‌بینی شده است که در سه ماهه پایانی سال 2019 از ایرپاد 2 رونمایی خواهد شد؛ در همین حال، کوپرتینویی‌ها یک کیس شارژ بی‌سیم برای ایرپادها در ماه سپتامبر امسال ارائه خواهند داد و حتی پد شارژ بی‌سیم AirPower را به فروش خواهند رساند. پد شارژ بی‌سیم AirPower شارژ چندین محصول را به صورت بی‌سیم امکان‌پذیر می‌کند که شامل ساعت‌هوشمند اپل واچ، آیفون‌های اپل و هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد است (البته اگر هدفون‌های بی‌سیم اپل درون کیس قرار گرفته باشند).

پیش‌بینی که برای ایرپاد 2 ارائه شده است، گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ بلومبرگ مدتی پیش اعلام کرده بود که ایرپادهای جدید اپل با چیپ‌ وایرلس و پشتیبانی از قابلیت Hey Siri در سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. همچنین در آن زمان مشخص شد که کوپرتینویی‌ها نسخه ضدآب ایرپادها را نیز توسعه می‌دهند که آن‌را در سال آینده (2019) عرضه خواهند کرد. با جمع‌بندی از شایعاتی که پیرامون ایرپاد 2 ارائه شده است، می‌توان انتظار داشت که پشتیبانی از قابلیت Hey Siri به مدل‌های فعلی از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری اضافه شود و سال آینده ایرپاد جدید اپل با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته نظیر بدنه ضدآب معرفی شود. البته مطمئن نیستیم تراشه W1 که در ایرپادهای فعلی از آن استفاده شده است، از قابلیت Hey Siri پشتیبانی نماید.

image

در رابطه با بلندگوی هوشمند HomePod اپل نیز پیش‌بینی‌هایی از سوی تحلیل‌گر موسسه Barclays ارائه شده است؛ به گفته‌ی وی، سال آینده نسخه ارزان‌قیمت‌تر بلندگوی هوشمند HomePod با طراحی بهبودیافته معرفی خواهد شد. ضمن اینکه گمان می‌رود عملکرد ضعیف بلندگوی هوشمند اپل همچنان ادامه یابد؛ از زمانی‌که این محصول در ماه ژانویه عرضه شده، تنها 5 میلیون واحد فروش داشته است. بد نیست اشاره کنیم که مینگ‌چی کو نیز پیش‌تر به عرضه نسخه‌ ارزان‌قیمت بلندگوی هوشمند HomePod اشاره کرده بود؛ شاید این مدل در واقع بلندگویی با برند Beats باشد که از دستیار صوتی Siri پشتیبانی می‌کند و با قیمتی بین 149 تا 199 دلار عرضه خواهد شد. 

تحلیل‌گر ارشد موسسه Barclays ادعا می‌کند که آیفون‌های جدید توانمندی کافی را برای پشتیبانی از قلم لمسی دارند؛ البته به صورت مشخص به Apple Pencil (قلم لمسی اپل برای تبلت‌های آیپد) اشاره نشده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)