خانهاخبار
تجهیز تمامی مدل‌های Galaxy S10 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

تجهیز تمامی مدل‌های Galaxy S10 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ تمامی گوشی‌های سری Galaxy S10 را به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد کرد؛ مدل‌های پرچمدار سنسور پیشرفته‌تری دارند.
۱۳۹۷/۶/۷

گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس از جمله محصولات مهمی هستند که سامسونگ در آینده نزدیک رونمایی خواهد کرد و هرچه زمان می‌گذرد، جزئیات بیشتری از پرچمداران جدید این شرکت کره‌ای منتشر می‌شود. مدتی پیش مشخص شد که سامسونگ سه گوشی از سری Galaxy S10 عرضه خواهد کرد؛ یک مدل که قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه‌های دیگر خواهد داشت، به همراه جانشین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رونمایی می‌شود. در آن زمان مشخص شد که یکی از تفاوت‌های عمده میان نسخه‌های رده‌بالا و مدل ارزان‌قیمت به جای‌گیری حسگر اثرانگشت‌ها مربوط است؛ در حالی‌که Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه خواهند شد، مدل 5 اینچی که موقتا  آن‌را Galaxy S10 SE یا Galaxy S10 Lite می‌نامیم؛ از یک حسگر اثرانگشت در لبه‌ی دستگاه بهره می‌گیرد. چنین طراحی را پیش‌تر در گوشی موتو زد 3 پلی موتورولا و پرچمداران گذشته سونی از سری Xperia دیده بودیم.

حال گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد تمامی نسخه‌ها از خانواده Galaxy S10 به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز خواهند شد. خبرگزاری The Investor با استناد به منابع مطلع، مدعی شده است که در گوشی Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus از یک حسگر اثرانگشت پیشرفته‌تر اولتراسونیک استفاده خواهد شد؛ این در حالی است که در ارزان‌قیمت‌ترین مدل از خانواده Galaxy S10 از یک سنسور اپتیکال استفاده می‌شود. در حال‌حاضر، گوشی‌های هوشمندی که با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه می‌شوند؛ به حسگر اثرانگشت اپتیکال مجهز شده‌اند که تصویری دو بعدی و تخت از اثرانگشت شما ثبت می‌کند. این در حالی است که حسگرهای اولتراسونیک قادر هستند تصویری سه‌بعدی از اثرانگشت شما به ثبت برسانند.

image

با توجه به تفاوت‌هایی که میان حسگر اثرانگشت اپتیکال و اولتراسونیک وجود دارد، می‌توان گفت که حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک دقت بالاتری دارند؛ به خصوص اینکه در شرایط مختلف مانند زمانی‌که دست شما مرطوب باشد، همچنان قادر به احراز هویت کاربران هستند. جدا از این موضوع، باید توجه داشت که حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک تا سه برابر قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های اپتیکال دارند؛ به همین جهت، بعید نیست سامسونگ به ناچار قیمت پرچمداران Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus را افزایش دهد. حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک که در پرچمداران آینده سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، توسط کوالکام تأمین می‌شوند. شایعه شده است که هوآوی نیز امسال سری «میت 20» را به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر شرکت کوالکام مجهز خواهد کرد.

با توجه به گمانه‌زنی‌ها، پرچمداران Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus سامسونگ به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2018 در ماه فوریه معرفی خواهند شد. از جمله شایعاتی که فعلا پیرامون پرچمداران سامسونگ وجود دارد، می‌توان به عرضه سه گوشی 6.4 اینچی، 6.1 اینچی و 5.8 اینچی از سری Galaxy S10 اشاره کرد؛ مدل 5 اینچی فاقد نمایشگر لبه منحنی است و احتمالا فاقد دوربین سه‌گانه خواهد بود. در همین حال، Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus با دوربین سه‌تایی به بازار عرضه خواهد شد؛ مانند آنچه که در پرچمدار Huawei P20 Pro دیده بودیم. همچنین بعید نیست حسگر تشخیص عنبیه چشم از پرچمداران آینده سامسونگ کنار گذاشته شود؛ کره‌ای‌ها سنسور اثرانگشت درون نمایشگر را شیوه مناسب‌تری برای احراز هویت کاربران می‌دانند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۷
دیگه مگر میشه s10 خرید؟ با تورمِ 400٪ و ارزش‌پولیِ صفر
یاد باد... آن روزگاران یاد باد...