خانهاخبار
تصویر جدید از قاب آیپد پرو 2018 اپل؛ چه رازهایی نهفته است؟

تصویر جدید از قاب آیپد پرو 2018 اپل؛ چه رازهایی نهفته است؟

تصویر جدیدی از قاب آیپد پرو 2018 اپل به‌دست آمده است که برخی از قابلیت‌های این مدل را تأیید می‌کند. آیپدهای پرو جدید در ماه سپتامبر یا اوایل پاییز به صورت رسمی معرفی خواهند شد.
۱۳۹۷/۶/۵

شرکت اپل آیپدهای پرو جدیدش را در رویداد WWDC 2018 معرفی نکرد و این موضوع باعث شد تا کاربران برای عرضه جانشین آیپد پرو 10.5 اینچی و نسخه 2017 تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی، مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. آنچه باعث می‌شود تا آیپدهای پرو 2018 اپل جذاب باشند؛ تغییراتی است که کوپرتینونشین‌ها روی هر دو مدل اعمال خواهند کرد. انتظار داریم آیپدهای حرفه‌ای جدید اپل که با پسوند «پرو» متمایز شده‌اند؛ حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه‌نمایش خود داشته باشند و کاربران را با ارائه بخشی از قابلیت‌های آیفون 10 هیجان‌زده کنند. تاکنون مشخص شده که کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر حذف دکمه‌ی فیزیکی Home از آیپدهای جدید اپل را به دنبال خواهد داشت و به همین منظور از سیستم تشخیص چهره Face ID برای آیپد پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی جدید اپل استفاده شده است تا هویت کاربران تشخیص داده شود.

ضمن اینکه با بررسی نسخه آزمایشی شبیه‌ساز سیستم‌عامل iOS در برنامه XCode مشخص شده است که آیپدهای پرو جدید اپل از یک سیستم ناوبری مشابه با آیفون 10 استفاده خواهند کرد؛ از آنجایی‌که دکمه‌ی فیزیکی Home حذف شده، کوپرتینویی‌ها روی نوار Home Bar اتکا خواهند کرد تا جابه‌جایی در محیط کاربری را تسهیل نمایند. به‌تازگی نیز تصویری منتسب به قاب مدل 2018 آیپد پرو 10.5 اینچی منتشر شده است که از پشتیبانی این مدل در حالت افقی از صفحه‌کلید خبر می‌دهد؛ ظاهرا همچنان می‌توانید آیپدهای پرو اپل را به صورت افقی به صفحه‌کلید متصل نمایید. در تصویری که از قاب این تبلت به‌دست آمده، حفره‌ای دیده می‌شود که احتمالا مربوط به Smart Connector است. ضمن اینکه بعید می‌دانیم آیپدهای پرو جدید اپل به دوربین دوگانه مجهز شده باشند زیرا بریدگی که در قاب پشتی برای دوربین اصلی اعمال شده، چندان بزرگ نیست و نمی‌توان دوربین دوگانه تبلت را در آن جای داد. 

image

با توجه به شایعاتی که از تبلت‌های جدید اپل منتشر شده است، انتظار داریم مدل‌های «پرو» آیپد 2018 اپل به تراشه Apple A11X مجهز شده باشد؛ این تراشه در واقع نسخه بهینه‌شده پردازنده Apple A11 است که سال گذشته در آیفون‌های 2017 مورد استفاده قرار گرفته بود. لازم به‌ذکر است در مدل‌هایی که در سال 2017 عرضه شده بودند، اپل از پردازنده Apple A10X استفاده کرده بود. 

در رابطه با زمان عرضه آیپدهای پرو جدید اپل، شایعات متفاوتی وجود دارد اما بعید نیست که نسخه 2018 آیپد پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی در ماه سپتامبر به همراه آیفون‌های جدید رونمایی شود. در این صورت، شاهد معرفی هم‌زمان نسل دوم آیفون 10، آیفون 10 پلاس، آیفون 9 (آیفون 6.1 اینچی با نمایشگر LCD)، آیپد پرو 10.5 اینچی، آیپد پرو 12.9 اینچی، سری چهارم ساعت‌های هوشمند اپل واچ و پد شارژ بی‌سیم AirPower در ماه آینده میلادی خواهیم بود. همچنین برخی مدعی هستند که رویداد جداگانه‌ای در ماه اکتبر برگزار خواهد شد و ممکن است آیپدهای پرو جدید اپل به همراه مک‌بوک ایر 13 اینچی 2018 به نمایش گذاشته شود. صرف‌نظر از زمان معرفی محصولات جدید اپل، به‌نظر می‌رسد که علاقه‌مندان به سیب آمریکایی در صورت تمایل به خرید محصولات جدید اپل باید حسابی دست به جیب شوند!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hossein farahani

۱۳۹۷/۶/۵
ehtemalesh hast ke oon sorakh paeen touch id bashe yani ye safe namayesh full vision rooye ipad va touch id poshte ipad