خانهاخبار
آیفون 6.1 اینچی اپل احتمالا جانشین iPhone SE خواهد بود

آیفون 6.1 اینچی اپل احتمالا جانشین iPhone SE خواهد بود

آن‌طور که پیداست، اپل یک آیفون LCD در سال 2018 عرضه خواهد کرد اما این مدل جانشین آیفون 8 نیست؛ ظاهرا آیفون SE 2 به همراه مدل‌های اولد معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۶/۳

شرکت اپل در سال 2018 از سه گوشی آیفون رونمایی خواهد کرد؛ دو مدل با نمایشگر OLED راهی بازار می‌شوند و عنوان پرچمداران کوپرتینویی‌ها را در سال جدید میلادی یدک خواهند کشید و مدل دیگری که با نمایشگر LCD معرفی خواهد شد، یک گوشی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. در حالی‌که آیفون‌های OLED با دوربین دوگانه ارائه می‌شوند، اپل از عرضه آیفون 6.1 اینچی با دو دوربین در قاب پشتی صرف‌نظر کرده است و تصمیم دارد این مدل را به یک دوربین مجهز کند؛ مشابه آن‌را سال گذشته در آیفون 8 دیده بودیم که با وجود تجهیز آیفون 8 پلاس و آیفون 10 به دوربین دوگانه، با یک دوربین راهی بازار شد.

تمامی آیفون‌هایی که امسال توسط اپل وارد بازار می‌شوند؛ طراحی بدون حاشیه خواهند داشت. این موضوع به معنای اعمال بریدگی در بالای نمایشگر و حاشیه‌ی‌های باریک در اطراف نمایشگر است؛ البته این تغییرات به حذف دکمه‌ی فیزیکی Home و حسگر اثرانگشت منجر خواهد شد. برای اولین‌بار، کوپرتینویی‌ها در سال 2018 گوشی بدون حسگر اثرانگشت ارائه می‌دهند؛ با صرف‌نظر از آیفون 10 که سال گذشته عرضه شد، آخرین گوشی که اپل بدون سنسور اثرانگشت ارائه داده، آیفون 5 است. کوپرتینویی‌ها موفق به توسعه سیستم احراز هویت پیشرفته‌ با نام تجاری Face ID هستند که با استفاده از دوربین سه‌بعدی و تابش پرتورهای مادون قرمز می‌تواند چهره کاربران را تشخیص دهد. آیفون‌های امسال نیز به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID مجهز خواهند بود؛ هرچند، برخی مدعی هستند که سیستم تشخیص چهره در مدل‌های OLED، بهبود یافته است اما در آیفون 6.1 اینچی از همان سیستم تشخیص چهره مدل 2017 آیفون 10 استفاده خواهد شد.

image

اطلاعاتی که اخیرا به‌دست آمده، مربوط به برنامه Xcode اپل است که ظاهرا جزئیاتی را پیرامون آیفون مقرون‌به‌صرفه کوپرتینویی‌ها ارائه می‌دهد. در این برنامه به یک مدل با نمایشگر LCD اشاره می‌شود که با نام تجاری iPhone xx، آیفون 9.7 و LCP در حال توسعه است؛ ظاهر آیفون اقتصادی اپل با شماره مدل N84 توسعه می‌یابد. اما آیا این گوشی جانشین آیفون 8 خواهد بود؟

اول از همه، به‌نظر می‌رسد که هیچ‌یک از مدل‌های امسال به عنوان جانشین آیفون 8 عرضه نخواهند شد؛ با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم و تجهیز آیفون مقرون‌به‌صرفه اپل به پردازنده Apple A10 و نمایشگر DCI-P3 از نوع LCD، به‌نظر می‌رسد این گوشی جانشین iPhone SE خواهد بود و قرار نیست جانشین آیفون 8 باشد که با پردازنده Apple A11 رونمایی شده است. با این وجود، گمان می‌رود که آیفون اقتصادی اپل ابعادی مشابه با آیفون 8 داشته باشد.

تجهیز نسخه LCD آیفون 2018 به پردازنده قدیمی Apple A10 دور از ذهن بود اما غیرممکن نیست؛ چراکه کوپرتینویی‌ها با تجهیز این گوشی به مشخصات قدیمی‌، می‌توانند قیمت آیفون LCD جدید خود را کاهش دهند و از طرفی، تفاوت‌های آن‌را با نسخه‌های گران‌قیمت که عنوان پرچمدار اپل را در سال 2018 به دوش خواهند کشید، برجسته‌تر نمایند. براساس برخی شایعات تأیید نشده، آیفون اقتصادی اپل که در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد؛ از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و البته احتمال دارد که نسخه دو سیم آن عرضه بسیار محدودی داشته باشد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

boie

۱۳۹۷/۶/۳
ایفون های ۲۰۱۸ کی رونمایی میشن؟

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۳
اپل باید اون کلاس‌کاری رو حفظ کنه و فقط "یک‌مدل" بده بیرون؛
فقط یک‌مدل و فقط "پرچمدار"
چون اونایی که اپل می‌خرن پولدارن، اسکناس و خاک‌ براشون یکیه

ماهان

۱۳۹۷/۶/۳
آخه آیفون ۶.۱ اینچی چطور جانشین se میشه.ما این همه منتظریم آیفون با ابعاد کوچیک بیاد بعد این با ابعادش جانشینشه!؟