خانهاخبار
وای‌فای، بلوتوث یا اتصال کابلی؟ کدام روش برای پخش کردن اینترنت موبایل بهتر است؟

وای‌فای، بلوتوث یا اتصال کابلی؟ کدام روش برای پخش کردن اینترنت موبایل بهتر است؟

ممکن است گاهی برای شما پیش آمده باشد که امکان اتصال به اینترنت وای فای را نداشته باشید و بخواهید از اینترنت موجود روی خط تلفن همراه خود روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید. در این مطلب به شما یاد خواهیم داد که چگونه این اتصال را امکان‌پذیر کنید.
۱۳۹۷/۵/۲۳

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید و در مکانی هستید که به وای فای دسترسی ندارید، نمی‌توانید به اینترنت وصل شوید مگر اینکه با استفاده از یک کابل چند متری اتصال را برقرار کنید. اما اگر تلفن همراه‌تان امکان دسترسی به اینترنت دیتای شبکه همراه را دارد، می‌توانید با استفاده از اتصالات  LTE گوشی هوشمند خود، کامپیوترتان را نیز به اینترنت متصل کنید. برای انجام این کار سه راه وجود دارد: با استفاده از وای فای، بلوتوث و LTE. در این مطلب به شرح این سه روش پرداخته‌ایم تا بتوانید تصمیم بگیرید از کدام راه استفاده کنید.

image

اتصال به اینترنت از طریق وای فای: بهترین گزینه

اتصال از طریق وای فای بهترین و آسان‌ترین روش اشتراک گذاری اینترنت تلفن همراه با لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی است. برای این کار کافی است از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، hotspot گوشی خود را روشن کنید. اگر در قسمت شورت‌ کات‌های گوشی خود این گزینه را نمیبینید، به آدرس زیر بروید:

Settings > Wireless & Networks > Tethering & portabale hotspot

و از این قسمت Portable Wi-Fi hotspot  را روشن کنید. در قسمت پیکربندی (Configure Wi-Fi hotspot) می‌توانید نام و رمز عبور شبکه را ببینید و تغییر دهید.

حالا با وارد شدن به قسمت وای فای کامپیوترتان، می‌توانید نام شبکه تلفن همراه خود را ببینید و همان گونه که به وای فای متصل می‌شدید به شبکه گوشی خود وصل شوید و از اینترنت استفاده کنید.

اتصال از این طریق، سریع‌ترین اتصال ممکن را ارائه می‌دهد و هم‌چنین امنیت بیشتری نسبت به اتصال با بلوتوث دارد و از این مزیت برخوردار است که به صورت همزمان می‌توانید چندین دستگاه را متصل کنید. البته گفته می‌شود وای فای بیشتر از روش‌های دیگر باتری مصرف می‌کند، خصوصا اگر بیش از یک دستگاه به وای فای متصل باشد.

اتصال به اینترنت از طریق بلوتوث:

شیوه اتصال لپ‌تاپ به اینترنت خط همراه نیز همانند اتصال با وای فای است. برای این کار باید به همان آدرس قبلی بروید و این بار گزینه Bluetooth tethering  را روشن کنید. بلوتوث لپ‌تاپ خود را نیز روشن کنید و از طریق تنظیمات آن، گوشی و لپ‌تاپ را به یکدیگر متصل کنید. تا بتوانید با استفاده از بلوتوث از اینترنت گوشی خود استفاده کنید.

این روش بیشتر در زمان‌هایی که نیاز دارید در مصرف باتری دستگاه الکترونیکی‌تان صرفه‌ جویی کنید و آن را برای مدت بیشتری نگه دارید، مفید است. چرا که به نسبت اتصال با وای فای باتری کمتری مصرف می‌کند. اما از معایب این روش این است که از اتصال با وای فای کندتر است و هم‌چنین در یک زمان تنها می‌توانید یک دستگاه را متصل کنید. اما اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مجبور بودید به اینترنت متصل شوید، می‌تواند جایگزین خوبی برای وای فای باشد.

اتصال به اینترنت از طریق یواس‌بی:

اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی‌تان امکان اتصال به وای‌ فای یا بلوتوث را ندارد و نمی‌توانید دستگاه الکترونیکی خود را از طریق روش‌های بی‌سیم به اینترنت وصل کنید، مجبورید که از یک کابل یواس‌بی کمک بگیرید.

برای ایجاد این اتصال نیز، پس از اینکه گوشی و لپ تاپ یا کامپیوتر خود را بهم متصل کردید، به همان آدرس قبلی بروید و این بار گزینه USB tethering را انتخاب کنید. تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید و به راحتی از اینترنت استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری اینترنت خط با کابل USB، باتری زیادی مصرف می‌کند و بهتر است سیم شارژ لپ‌تاپ شما به برق وصل باشد.

این روش کاربرد چندان زیادی ندارد چرا که اکثر دستگاه‌ها هنوز از USB 2.0 استفاده می‌کنند که تنها ۴۰ مگابایت بر ثانیه سرعت دارد. که این مقدار نصف سرعت انتقال داده‌ها از طریق وای فای است. با این حال این روش اتصال چون با استفاده از سیم است، تداخل امواج کمتری دارد و اگر امنیت برای شما اهمیت بیشتری از سرعت دارد، بهتر است از این روش استفاده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد

۱۳۹۷/۵/۲۴
من هر سه تا روش امتحان کردن بعضی از فایلا نباید قعطی پیش بیاد مثل فایل زیپ فشرده شده چند پارتی پس بهترین روش USB و اما سرعت که میگین 40 مگابایت من وقتی باگوسی دانلود میکنم نهایتا 7 مگه ولی وقتی با USB دانلود میکنم 12 مگابایت خب اما سرعت شاید اپراتور ها حرف های چرت زیادی زده باشن درباره سرعت نت بالاشون که من براین عقیدم که چرته نهایت سرعت ایننترنت ما همون سرعت +H که واقعا خنده داره