خانهاخبار
هزینه رجیستر کردن گوشی مسافری چقدر است؟

هزینه رجیستر کردن گوشی مسافری چقدر است؟

از زمان راه‌اندازی طرح رجیستری برای خیلی‌ها سوال شده که هزینه رجیستری گوشی مسافری چقدر است؟ برای گرفتن پاسخ با ادامه مطلب همراه شوید.
۱۳۹۷/۵/۲۱

مدت زیادی از شروع طرح رجیستری می‌گذرد اما هنوز برای بسیاری از افراد این سوال بدون پاسخ مانده که هزینه رجیستر کردن گوشی مسافری چقدر است؟

image

براساس قوانینی که در این زمینه تنظیم شده هر مسافر می‌تواند یک گوشی همراه در طول سال وارد کشور کند که البته برای رجیستر کردن آن باید شماره پاسپورت خود را در سامانه مربوط وارد کند تا از این طریق وارد شدن گوشی توسط مسافر به اثبات برسد. ضمن اینکه عملیات رجیستر کردن باید حداکثر یک ماه بعد از بازگشت به کشور انجام شود در غیر این صورت عواقب آن به عهده مسافر خواهد بود. 

بر اساس اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران مشمول ۴ درصد حقوق گمرکی و ۱ درصد سود بازرگانی است که بر اساس بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران سود بازرگانی دو برابر محاسبه می شود. همچنین علاوه بر این ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱ درصد عوارض هلال احمر نیز توسط گمرک ایران اخذ می گردد که مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی تلفن همراه مسافری به ۱۶ درصد می‌رسد.

عملیات رجیستر کردن به‌صورت آنلاین از طریق سامانه «ثبت شناسه بین‌المللی گوشی تلفن همراه» به آدرس epl.irica.gov.ir/ImeiRegister انجام می‌شود که برای شروع آن به شماره IMEI گوشی و شماره پاسپورت مسافر نیاز است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (58 نظر)

احمد فریدفر

۱۴۰۲/۱/۲۶
من در ۱۲اسفند در فرودگاه ریجستری کردم به میز خدمات دولت مراجعه کردم میگویند گوشی در فرودگاه قبول نشده بایدبرای شما کد میامد که نیامده باید مجدد به گمرک فرودگاه مراجعه کنید حال مانده ام که چه کنم

Ftm

۱۳۹۹/۸/۱۱
تو روح اول و آخرشون انقد عوضين

نراقی

۱۳۹۸/۱۰/۲۶
سلام هزینه رجیستر گوشی ایفون 8 چقدره؟ ایا ریفربیشد بودن گوشی تاثیری در هزینه داره؟

نراقی

۱۳۹۸/۱۰/۲۶
سلام خسته نباشید.قیمت ریجستری ایفون 8 چقدر میشه؟ ایا ریفربیش بودن گوشی تاثیری رو قیمت ریجستری داره؟

مهدی

۱۳۹۸/۸/۱۹
من گوشی فروشی ریجستری کردم x8 رو ۱۲۸ گیگ شد با کل هزینه ۴۰۰ هزار تومان کل اجرت قیمت ریجستری همش