خانهاخبار
عرضه گوشی تاشوی سامسونگ پیش از موعد؛ خط و نشان برای هوآوی!

عرضه گوشی تاشوی سامسونگ پیش از موعد؛ خط و نشان برای هوآوی!

آن‌طور که پیداست، گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ در اوایل سال 2019 معرفی خواهد شد و شرکت سازنده امیدوار است که این مدل بتواند گوشی تاشو هوآوی را شکست دهد.
۱۳۹۷/۵/۲۰

طراحی گوشی‌های هوشمند در سال 2017 با رایج‌شدن «حذف حاشیه از اطراف نمایشگر» شکل متفاوتی به خود گرفت؛ سازندگان برای کاهش هرچه بیشتر حاشیه‌های اطراف نمایشگر محصولات خود تلاش می‌کنند و تاکنون به شکل‌های مختلف از جمله تعبیه «ناچ» (یا بریدگی در بالای نمایشگر) و حذف دوربین سلفی از پنل جلوی گوشی (مانند OPPO Find X) موفق شده‌اند تا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه را افزایش دهند اما تغییر گسترده‌تری در راه است!

انتظار داریم در سال 2019 طراحی گوشی‌های هوشمند با رونمایی از نمایشگرهای تاشو دگرگون شود؛ سازندگان مختلف برای توسعه محصولات خود با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر تلاش می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و OPPO اشاره نمود. موردانتظارترین محصول تاشوی آینده، گوشی انعطاف‌پذیر ساخت سامسونگ است که چندین سال شایعاتی مبنی بر عرضه آن منتشر شده؛ اطلاعات تازه به‌دست آمده نیز نشان می‌دهد که محصول مورد بحث در اوایل سال 2019 عرضه خواهد شد و کره‌ای‌ها امیدوارند که هوآوی را در این زمینه مغلوب نمایند!

image

منابع نزدیک به وال استریت ژورنال اعلام کرده‌اند که گوشی تاشوی سامسونگ به نمایشگر 7 اینچی مجهز خواهد شد؛ در حالی‌که اندازه صفحه‌نمایش تفاوت چشمگیری با گوشی‌های بزرگ امروزی ندارد، اما نسبت ابعاد گوشی 4:3 اعلام شده است که در فضای قابل استفاده از صفحه‌نمایش تفاوت چشمگیری ایجاد خواهد کرد. براساس ادعای منابع مطلع، گوشی مانند یک کیف پول از وسط تا می‌شود و اندازه آن به نصف کاهش خواهد یافت؛ ضمن اینکه یک نمایشگر کوچک ثانویه در بیرون از گوشی جای گرفته است که برای نمایش ساعت، هشدارها و دیگر اطلاعات ضروری کاربرد خواهد داشت. دوربین اصلی (یا دوربین‌ها) در نیمه دیگر گوشی جای می‌گیرد.

با وجود اینکه گوشی تاشوی سامسونگ جذاب به‌نظر می‌رسد اما احتمالا قیمت بالایی برای آن درنظر گرفته خواهد شد. برخی از گزارش‌های تأیید نشده، حاکی از آن است که گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ نزدیک به 2 میلیون وون (1800 دلار) قیمت خواهد داشت تا شاهد عرضه یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند در سال آینده میلادی باشیم. در همین حال، شیائومی و اوپو نیز در حال توسعه محصولات تاشوی خود هستند که احتمالا نزدیک به یک میلیون وون (900 دلار) قیمت خواهد داشت. به دلیل قیمت بالای و پیچیده بودن فرآیند توسعه گوشی‌های تاشو، عرضه گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ بسیار محدود خواهد بود؛ همچنین تولید آن نیز اندک خواهد بود. کره‌ای‌ها با رونمایی از گوشی انعطاف‌پذیر خود در اوایل سال 2019 تصمیم دارند تا واکنش‌ها را نسبت به محصولات تاشو ارزیابی نمایند؛ به همین جهت، احتمالا نسخه‌های دیگری از گوشی تاشو سامسونگ عرضه خواهد شد. 

سامسونگ در ابتدا تصمیم داشت به جای عرضه گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر، محصولی را با دو صفحه‌نمایش توسعه دهد که مانند لپ‌تاپ است؛ دو نمایشگر با استفاده از یک لولا به یک‌دیگر متصل شده بودند. هرچند به‌نظر می‌رسد که توسعه چنین گوشی از سوی سامسونگ متوقف شده است و کره‌ای‌ها در حال آماده‌سازی گوشی دیگری هستند که واقعا انعطاف‌پذیر خواهد بود. همچنین ال‌جی نیز در حال‌ آماده‌سازی برای توسعه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر از نوع OLED است و احتمالا جزئیات بیشتری را پیرامون گوشی تاشوی ال‌جی خواهیم شنید. بد نیست اشاره کنیم در حال‌حاضر، ZTE Axon M تنها گوشی بازار محسوب می‌شود که طراحی تاشو دارد؛ البته این مدل به دو نمایشگر مجزا مجهز شده است که با لولا به یک‌دیگر متصل شده‌اند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

salim

۱۳۹۷/۵/۲۰
خواهیم دید ک هواوی بهتر عمل کرده تو این زمینه یا سامسونگ فعلا ک هواوی با نواوری هاش پوزه سامسونگ رو ب خاک مالیده تازه همیشه یه قدم از سامسونگ جلوتره با عرضه میت 20 پرو دهن همه رو دیگه میبنده و کار رو یکسره میکنه فعلا ک دوساله توپ تو زمینه هواویه حالا حالاها هواوی قرار نیست این توپ رو از دست بده تا زمانی ک جایگاه اول رو توی فروش از سامسونگ بگیره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۲۰
خیلی حاشیه داره?
حالا چندین سال هم برنامه‌دارن جیب‌مون را خالی می‌کنن و هر بار مقداری از حاشیه‌ها بکاهن?