خانهاخبار
راز بدنه‌ شفاف شیائومی Mi 8 Explorer چیست؟

راز بدنه‌ شفاف شیائومی Mi 8 Explorer چیست؟

در ماه مه شرکت شیائومی از خانواده‌ی پرچم‌دار امسالش، Mi 8، رونمایی کرد. نسخه‌ی رده بالای این خانواده که Mi 8 Explorer نام دارد، قاب پشتی شفافی دارد که ظاهرا سخت افزار داخلی دستگاه را نمایش می‌دهد، اما از همان زمان شایعات درباره‌ی ساختگی بودن این طرح و استفاده از برچسب مطرح شد.
۱۳۹۷/۵/۱۲

شیائومی Mi 8 Explorer بر خلاف سایر دستگاه‌هایی که بدنه‌ی شفاف یا نیمه شفاف داشتند، ظاهر و چینش بسیار زیبا و مرتبی از سخت افزار دستگاه را به نمایش می‌گذارد. این گوشی در نگاه اول زیبا و جذاب به نظر می‌رسد و از نظر مشخصات سخت افزاری نیز با بسیاری از پرچم‌داران حال حاضر رقابت می‌کند. اما از همان ابتدا با یک مشکل دست به گریبان شد: گزارش‌ها مدعی شده‌اند که مدار نمایش داده شده در پشت دستگاه واقعی نیست.

به نظر می‌رسد سریال این گزارش‌ها همچنان ادامه دارد؛ چنگ مینگ آلپرت، کاربر توییتر که برای اولین بار ادعا کرد شیائومی همه را فریب داده است، تصاویری را منتشر کرده است که اجزای داخلی گوشی را نشان می‌دهند که در نهایت مشخص می‌شود ماجرا کمی فراتر از استفاده از برچسب و طرح ساختگی بوده است.

image

طبق تصاویر منتشر شده، ظاهرا کمپانی چینی سخت تلاش کرده است تا با استفاده از اجزا سه بعدی و حقه‌های دیداری، به مدار ساختگی عمق و حس واقعی ببخشد. اما مداری که در تصاویر فاش شده از این کاربر به نمایش گذاشته‌ شده‌اند، به هیچ ماژولی متصل نیست و عملا فقط یک بورد ساختگی برای افزایش زیبایی قاب پشتی است. زمانی که اولین شایعات درباره‌ی این گوشی، بدنه‌ی شفاف و مدار ساختگی آن مطرح شده بود؛ شیائومی اعلام کرد: «که قاب پشتی Mi 8 Explorer واقعا از شیشه‌ی شفاف ساخته شده و مدار نمایش داده شده استیکر نیست. برای مثال، بخش‌هایی که در قسمت بالایی قاب پشتی می‌بینید، بخشی از بورد اصلی دستگاه است.»

image

image

شیائومی تا حدی درست می‌گوید و واقعا قاب پشتی از شیشه‌ی شفاف ساخته شده است و می‌توان اجزای داخل آن را دید که ممکن است این اجزا ساختگی بوده و بخشی از سخت افزار اصلی نباشند. اما با توجه به تصاویر فاش شده، مداری در قسمت بالایی قاب پشتی دیده می‌شود بیشتر از این که به سخت افزار واقعی شباهت داشته باشد، ساختگی به نظر می‌رسد. با توجه به تصاویری که شیائومی در کنفرانس خبری خود از اجزا سخت افزاری این دستگاه منتشر کرده بود، اگر مدار اصلی گوشی را از آن خارج کنیم، متوجه می‌شویم که آنچه شیائومی روی آن مانور می‌داد بسیار فریبنده‌تر از مداری است که قطعات سخت افزاری روی آن قرار گرفته‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)