خانهاخبار
سامسونگ از تبلت Galaxy Tab S4 رونمایی کرد

سامسونگ از تبلت Galaxy Tab S4 رونمایی کرد

کره‌ای ها بالاخره از جدیدترین تبلت خود یعنی Galaxy Tab S4 پرده برداشتند؛ محصولی که با ویژگی‌های جدید خود، آیپد پرو اپل را نشانه گرفته است.
۱۳۹۷/۵/۱۱

پس از مدت‌ها انتظار، سامسونگ به طور رسمی از تبلت جدید خود به نام Galaxy Tab S4 پرده برداشت؛ محصولی که قصد دارد رقیبی جدی برای همتای خود یعنی آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ باشد. به طور خلاصه، Galaxy Tab S4 نسخه جدید تبلت سال گذشته کره‌ای ها یعنی Galaxy Tab S3 است که حالا به نمایشگری بزرگ‌تر، باتری با ظرفیت بیشتر و اسپیکر چهارگانه مجهز شده است، اما احتمالا مهمترین ویژگی‌ اصلی Galaxy Tab S4، به رابط کاربری و ویژگی‌های نرم افزاری این محصول مربوط می‌شود. 

image

کمتر کسی پیدا می‌شود که با ویژگی سامسونگ Dex آشنا نباشد؛ این ویژگی که برای اولین بار در تلفن هوشمند Galaxy S8 ظاهر شد، به کاربر اجازه می‌دهد که با اتصال تلفن هوشمند خود به پایه‌ای مخصوص و یک مانیتور، گوشی را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل کند. حال سامسونگ، رابط کاربری DeX را به عنوان آپشنی اضافه برای Galaxy Tab S4 انتخاب کرده است. آپشنی که با اتصال کیبورد مخصوص به تبلت، می‌توان آن را فعال کرد. این موضوع به کاربر کمک می‌کند که با وجود داشتن سیستم عامل اندروید، تجربه ای بسیار نزدیک به یک کامپیوتر شخصی را داشته باشید. البته حالت پیش فرض سیستم عامل اندروید همچنان در Galaxy Tab S4 وجود دار و کاربران برای استفاده ساده می‌توانند از آن استفاده کنند. سامسونگ همچنین قابلیت‌هایی مانند نوشتن روی صفحه خاموش و ویژگی بسیار کاربردی Drag And Drop را به این محصول آورده است  

image

حال کمی درباره ویژگی‌های سخت‌افزاری و سایر مشخصات جدیدترین محصول کره‌ای ها صحبت کنیم. Galaxy Tab S4 دارای یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ برخوردار بوده و مانند بسیاری از محصولات، از حاشیه کمی در اطراف نمایشگر بهره می‌برد. همچنین دیگر خبری از دکمه هوم یا سنسور اثر انگشت نیست، چرا که کره‌ای‌ها در Galaxy Tab S4 از قابلیت تشخیص چهره و تشخیص عنبیه چشم یا همان Iris Scanner استفاده کرده اند. Galaxy Tab S4 به طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید ۸.۱ بهره مند است و به زودی شاهد برزورسانی اندروید پی برای آن خواهیم بود. باتری ۷۳۰۰ میلی آمپری با طول عمر ۱۶ ساعته، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و ۴ گیگابایت حافظه رم از ویژگی‌های اصلی این محصول است. کره‌ای ها همچنین ویژگی‌های نرم افزاری بسیار متنوعی را برای کاربردی کردن Galaxy Tab S4 نیز اضافه کرده اند که بخش اعظمی از آن به کمک قلم S Pen پیاده‌سازی می‌شوند. ویژگی‌هایی مانند Live Messages  و یا Air Commands که پیش از این در گلکسی نوت ۸ هم دیده بودیم. همانطور که گفتیم، این تبلت از اسپیکری چهارگانه بهره مند شده که به ادعای سامسونگ توسط شرکت AKG ساخته شده و کیفیت بالایی را به کاربر ارائه می‌دهد. سامسونگ ادعا می‌کند که هنوز هیچ شرکتی، موفق نشده که مفهوم اصلی دستگاه‌های هیبریدی با دو مقصود در یک محصول را پیاده کند و Galaxy Tab S4 در این زمینه کاملا موفق بوده است؛ هرچند برای اثبات این موضوع، باید صبر کرد تا با نگاه نزدیک تر به Galaxy Tab S4، صلاحیت ادعای سامسونگ را تایید یا رد کرد.

image

Galaxy Tab S4 در دو مدل با حافظه ۶۴ گیگابایت (۶۵۰ دلار) و ۲۵۶ گیگابایت (۷۵۰ دلار) عرضه می‌شود و برخلاف اپل، قلم S Pen به همراه تبلت در جعبه محصول خواهد بود. همچنین در آینده شاهد عرضه نسخه سلولار این محصول خواهیم بود. Galaxy Tab S4 در دو رنگ مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد. نظر شما چیست؟ حال که بازار تبلت‌های اندرویدی چندان رونقی ندارد، Galaxy Tab S4 می‌تواند رقیب سرسختی برای آیپد پرو ۱۰.۵ باشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۷/۵/۱۴
سلام شما خریدی

Ashkan

۱۳۹۷/۵/۱۲
بهترین تبلیت اندرویدی جهان با فاصله