خانهاخبار
مراسم خبری هوآوی در 31 اوت؛ پردازنده Kirin 980 معرفی خواهد شد

مراسم خبری هوآوی در 31 اوت؛ پردازنده Kirin 980 معرفی خواهد شد

با اعلام رسمی هوآوی، این شرکت چینی احتمالا از تراشه Kirin 980 در تاریخ 31 اوت رونمایی خواهد کرد؛ این پردازنده در Huawei Mate 20 استفاده خواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۹

در حالی‌که اکنون تمامی چشم‌ها به مراسم خبری Galaxy Unpacked سامسونگ در تاریخ 9 اوت دوخته شده است، سازندگان دیگر نیز برای رونمایی از پرچمداران خود در نیمه دوم سال 2018 آماده می‌شوند. یکی از این شرکت‌ها که احتمالا تا اواخر سال پرچمداران جدیدی را معرفی خواهد کرد، هوآوی است؛ شرکت چینی احتمالا آماده می‌شود تا جانشین Mate 10 و Mate 10 Pro را که محصولاتی جذاب و دوست‌داشتنی هستند، ارائه دهد.

مطابق با روندی که شرکت چینی برای رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید از سری Mate در پیش می‌گیرد، بعید است Huawei Mate 20 تا ماه اکتبر یا حتی نوامبر معرفی شود. با این‌حال، قلب تپنده‌ آن‌ها یعنی Kirin 980 احتمالا تا اواخر تابستان توسط شرکت چینی رونمایی خواهد شد. هوآوی با ارسال دعوت‌نامه تأیید کرده است که در تاریخ 31 اوت، مراسم خبری 45 دقیقه‌ای را برگزار می‌کند و با اینکه احتمالا پرچمداران Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro در این مراسم معرفی نخواهند شد اما انتظار داریم که شرکت چینی از تراشه Kirin 980 در مراسم خبری خود در تاریخ 31 اوت رونمایی کند. هوآوی فرصت کافی برای رونمایی از تراشه Kirin 980 و پرچمداران جدید خود یعنی Huawei Mate 20 و Mate 20 Pro ندارد و تنها می‌تواند یکی از آن‌ها را ارائه دهد؛ به همین جهت، بعید نیست تراشه Kirin 980 در 31 اوت معرفی شود. 

image

البته شرکت چینی ممکن است گوشی جدیدی را در نمایشگاه IFA معرفی کند اما این مدل احتمالا یک گوشی ارزان‌قیمت یا حتی میان‌رده خواهد بود. لازم به‌ذکر است که چیپ‌ست Kirin 980 احتمالا به یکی از قدرت‌مندترین پردازنده‌های موبایل تبدیل خواهد شد؛ این تراشه که جانشین Kirin 970 است، بر مبنای فرآیند ساخت 7 نانومتری توسعه یافته و با کاهش لیتوگرافی، شرکت سازنده توانسه است ابعاد چیپ‌ست Kirin 980 را کاهش دهد. ضمن اینکه به‌کارگیری فرآیند ساخت 7 نانومتری در توسعه تراشه جدید هوآوی باعث شده است تا این پردازنده مصرف انرژی کم‌تری داشته باشد.

در رابطه با پرچمداران Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro که از این تراشه استفاده می‌کنند، باید گفت که احتمالا نسخه «پرو» به دوربین سه‌تایی و نمایشگر OLED مجهز خواهد شد؛ پیش‌تر اعلام شده بود نسخه Pro از یک نمایشگر لبه منحنی بهره می‌گیرد. با این‌حال، مطمئن نیستیم Huawei Mate 20 که قیمت کم‌تری دارد، به صفحه‌نمایش OLED مجهز خواهد شد یا مانند نسخه «پرو» خود با سه دوربین همراه شده است. سال گذشته، هوآوی میت 10 با صفحه‌نمایش IPS LCD معرفی شده بود اما Huawei Mate 10 Pro از یک نمایشگر OLED با نسبت ابعاد 18:9 بهره می‌گرفت؛ هرچند دوربین آن‌ها مشابه بود. از دیگر مشخصات احتمالی پرچمدار جدید Huawei Mate 20 Pro می‌توان به تجهیز این گوشی به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر اشاره کرد؛ ضمن اینکه مدل مذکور احتمالا از شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاری از پرچمدار جدید Huawei Mate 20 دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سامان

۱۳۹۷/۵/۹
امیدوتریم به صفحه نمایش oled با کیفیت QHD یا QHD+ باشه.. میت 10 با صفحه IPS ولی با تراکم پیکسلی بالا باعث شد که رنگ سفیدی بهتر و تجربه نزدیک تر به واقعیت داشته باشیم... نسخته بلوتوث مانند بقیه پرچمدارها به 5 بروز شده باشه... و بنظرم اگه جک هدفونم بزارن براش بهتره بلاخره یه چاله بیشتر هیچی از ارزش این گوشی کم نمیکنه.. اگه میت 20 با این مشخصات فاش بشه شکی توش نیست که بهترین گوشی سال و حتی قدرتمند ترین گوشی بین تمامی کمپانی ها بشه.... بنظرم اگه جی اس ام نظرای مارو برای سایت هواوی کامنت کنه تا اونا بفهمن که مردم چی ازشون میخوان خیلی خوب میشه

امیررضا

۱۳۹۷/۵/۹
عالی هستش حتی از ایفون های جدید بهتر هستش

عرفان

۱۳۹۷/۵/۹
سلام گوشی میت 10 و میت 10 پرو خیلی خوبن ولی اگه رزولوشن صفحه نمایش جفت مدلاشون QHD باشه و AMOLED باشه خیلی بهتر میشه
و اگرم بلوتوث 5 داشته باشند بهتره.
انشاالله که میت 20 هم مثل میت 10 عالی باشه و بهترین گوشی اندرویدی سال بشه.