خانهاخبار
آیپد پرو 2018 اپل فاقد جک هدفون است

آیپد پرو 2018 اپل فاقد جک هدفون است

نشریه ژاپنی Mac Otakara مدعی شده است که اپل جک هدفون را از آیپدهای پرو 2018 خود کنار خواهد گذاشت و ابعاد مدل 10.5 اینچی و 12.9 اینچی را کاهش می‌دهد.
۱۳۹۷/۵/۸

در حالی‌که بیشتر شایعات اخیر روی آیفون‌های 2018 اپل متمرکز شده‌اند که شامل یک مدل 6.1 اینچی با نمایشگر LCD و دو مدل 5.8 و 6.5 اینچی با صفحه‌نمایش OLED خواهد بود، برخی مدعی هستند که نسخه‌های جدید آیپد پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. در حالی‌که گمان می‌رود آیپدهای جدید اپل به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز خواهند شد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مدل‌های مذکور فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری بوده و ابعاد آن‌ها کاهش خواهد یافت.

نشریه ژاپنی Mac Otakara به نقل از زنجیره تأمین قطعه برای محصولات اپل اعلام کرده است که ابعاد هر دو مدل جدید از آیپدهای پرو اپل کاهش خواهد یافت. آیپد پرو جدید 10.5 اینچی با طول 247.5 میلی‌متری، عرض 178.7 میلی‌متری و ضخامت 6 میلی‌متری عرضه خواهد شد؛ ابعاد مدل 2017 این تبلت به ترتیب 250.6 میلی‌متر در 174.1 میلی‌متر در 6.1 میلی‌متر بوده است. همچنین مدل 12.9 اینچی نیز با طول 280 میلی‌متری، عرض 215 میلی‌متری و ضخامت 6.5 میلی‌متری عرضه خواهد شد که در نسخه قبل، این ابعاد به ترتیب 305.7 میلی‌متر، 220.6 میلی‌متر و 6.9 میلی‌متر بوده است. تغییراتی که اپل در ابعاد تبلت‌های جدید خود اعمال کرده است، باعث نشده تا اندازه صفحه‌نمایش کاهش پیدا نماید؛ در نتیجه امسال مجددا شاهد عرضه دو تبلت 10.5 اینچی و 12.9 اینچی از سوی اعمال خواهیم بود.

image

یکی از دلایلی را که می‌توان برای کاهش ابعاد آیپدهای جدید اپل اعلام کرد، مربوط به کاهش‌ حاشیه‌های اطراف نمایشگر است؛ در نتیجه کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند اندازه نمایشگر را ثابت نگه داشته و ابعاد کلی تبلت‌های جدید خود را کاهش دهند. همان‌طور که در ابتدا نیز اعلام شد، آیپدهای پرو جدید اپل فاقد جک هدفون خواهند بود؛ مانند تغییری که شرکت آمریکایی در سال 2016 روی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اعمال نمود و پرچمداران خود را بدون جک 3.5 میلی‌متری صدا روانه بازار کرد. نشریه ژاپنی Mac Otakara مدعی شده است که این تغییرات همراه با قابلیت‌های جدیدی از جمله دوربین پیشرفته TrueDepth برای سیستم تشخیص Face ID خواهد بود؛ اپل به منظور کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر آیپد پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی جدید، دکمه‌ی Home را از این دو مدل حذف کرده و سیستم تشخیص چهره Face ID را با آن جایگزین نموده است. باید اشاره کرد که سیستم تشخیص چهره آیپدهای جدید اپل تنها در حالتی کار می‌کند که تبلت را به صورت عمودی در دست گرفته باشید و در حالت افقی کار نخواهد کرد!

کاربران تنها زمانی از تبلت آیپد پرو در حالت افقی استفاده می‌کنند که بخواهند از این محصول برای تایپ یا ... بهره بگیرند که مشکل جدیدی را به وجود خواهد آورد. البته کوپرتینویی‌ها به منظور رفع این مشکل، پورت Smart Connector را از لبه‌ی تبلت به پایین آن و نزدیک به درگاه Lightning منتقل کرده‌اند. با اعمال این تغییر، حال می‌توانید از Smart Keyboard تبلت‌های جدید اپل در حالت عمودی نیز استفاده کنید.

گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون زمان معرفی تبلت‌های جدید اپل وجود دارد اما بعید نیست که مدل‌های جدید آیپد پرو به همراه آیفون‌های 2018 در ماه سپتامبر معرفی شوند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)