خانهاخبار
شرکت هوآوی از گوشی جدید Nova 3i با تراشه Kirin 710 پرده برداشت

شرکت هوآوی از گوشی جدید Nova 3i با تراشه Kirin 710 پرده برداشت

جدیدترین میان‌رده هوآوی با نام تجاری Nova 3i با تراشه Kirin 710، نمایشگر 6.3 اینچی مجهز به Notch، چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه معرفی شده است.
۱۳۹۷/۴/۲۸

گوشی هوآوی Nova 3، به‌تازگی با تراشه قدرت‌مند Kirin 970 و چهار دوربین معرفی شد؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت چینی درنظر دارد تا خانواده Nova 3 را با معرفی اعضای جدید گسترش دهد. هوآوی به‌تازگی از گوشی Nova 3i به صورت رسمی پرده برداشته که چهار گیگابایت رم دارد و چهار دوربین (دوربین اصلی دوتایی و دوربین سلفی دوتایی) برای آن درنظر گرفته شده است.

image

جدیدترین میان‌رده هوآوی که با نام Nova 3i شناخته می‌شودُ اولین گوشی این شرکت با تراشه Kirin 710 است؛ چیپ‌ست مذکور بر مبنای فرآیند ساخت 12 نانومتری توسط HiSilicon (یکی از شرکت‌های تابع هوآوی) توسعه یافته است. درون این تراشه چهار هسته از نوع Cortex A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز جای گرفته است و چهار هسته پردازشی کم‌مصرف از نوع Cortex A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز، قدرت پردازشی لازم را برای برنامه‌های سبک فراهم می‌کند. Huawei Nova 3i به صفحه‌نمایش 6.3 اینچی از نوع LCD مجهز شده است؛ رزولوشن نمایشگر FHD+ بوده و نسبت ابعاد نمایشگر نیز 19:9 اعلام شده است. باید اشاره کرد که گوشی Huawei Nova 3 نیز نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن FHD+ دارد. مانند محصولات اخیر هوآوی در بالای نمایشگر بریدگی اعمال شده است و البته حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف نشده و به باریکی تصاویر رندر نیست!

image

اگر به دنبال گوشی میان‌رده با فضای ذخیره‌سازی زیاد هستید، احتمالا Nova 3i انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود؛ این گوشی تنها در یک مدل (Huawei INE-LX2) عرضه می‌شود و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. ضمن اینکه می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه Micro SD تا 256 گیگابایت افزایش دهید. سیستم‌عامل گوشی جدید هوآوی اندروید اوریو 8.1 است و رام EMUI 8.1 رابط‌کاربری سیستم‌عامل را دستخوش تغییر کرده. شرکت سازنده وعده داده است که Huawei Nova 3i از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در رام EMUI 8.2 بهره‌مند خواهد بود؛ ضمن اینکه قابلیت GPU Turbo در اختیار این گوشی قرار می‌گیرد. ویژگی‌هایی که برای گوشی Huawei Nova 3i درنظر گرفته شده، شامل پشتیبانی از وای‌فای 802.11b/g/n با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث 4.2 می‌شود.

image

در جلوی گوشی جدید هوآوی از ترکیب دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی استفاده شده است؛ سنسور 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر با افکت بوکه کاربرد خواهد داشت و احتمالا از اینکه Huawei Nova 3i از قابلیت تشخیص صحنه عکاسی پشتیبانی می‌کند، هیجان‌زده خواهید شد. با توجه به این قابلیت، میان‌رده جدید هوآوی می‌تواند پارامترهای مختلف دوربین را براساس شرایطی که در آن قرار دارید (محیط تاریک، آسمان ابری و ...) تنظیم نماید. همچنین ویژگی عکاسی HDR Pro برای میان‌رده Huawei Nova 3i درنظر گرفته شده است. در قاب پشتی نیز شاهد جای‌گیری دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی هستیم.

هوآوی همچنین ویژگی QMoji را به همراه گوشی Huawei Nova 3i ارائه می‌دهد؛ به کمک این قابلیت، می‌توانید به اموجی‌ها جان ببخشید و اموجی‌ها متناسب با حرکات چهره شما، رفتار خواهند کرد. این اموجی‌ها می‌توانند در پیام‌ها مورد استفاده قرار گیرند. یکی‌دیگر از ویژگی‌های جالب در گوشی Huawei Nova 3i امکان تشخیص افراد در تصاویر است؛ همچنین تصاویر براساس مکان‌ ثبت عکس یا پارامترهای دیگر دسته‌بندی خواهند شد.

image

لازم به‌ذکر است که Huawei Nova 3i تنها 7.6 میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن به 169 گرم می‌رسد. هوآوی در این گوشی از یک باتری 3340 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است و پورت micro USB موجود در لبه‌ی پایین گوشی، شارژ باتری را امکان‌پذیر خواهد کرد. Huawei Nova 3i برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد و قیمت 300 دلار (260 یورو) برای آن درنظر گرفته شده است. تمامی افرادی که Huawei Nova 3i را در بازه 19 جولای تا 27 جولای پیش‌خرید نمایند، میان‌رده جدید هوآوی را به همراه یک بلندگوی بلوتوث با ارزش 55 دلار دریافت خواهند کرد. لازم به‌ذکر است که عضو جدید خانواده Nova 3 به رنگ مشکی، بنفش / آبی (مانند Huawei P20 Pro) و سفید عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

حسینی

۱۳۹۷/۴/۲۸
با سلام و خسته نباشید گوشی زیبایی شده ولی کاش در سایزهای کوچکتر و با این مشخصات هم تولید بکنند با سایز 4.7 اینچ- 4 اینچ به جز اپل دیگر برند ها تولید نمی کنند واقعا جای تاسف است ....... تشکر

منصور

۱۳۹۷/۴/۲۸
واقعا 300 دلاره؟؟؟
من آنر پلی با قیمت 320 دلار را ترجیح میدم.آگرچه دوربین های ضعیف تری داره اما باتری بزرگتر و کایرین 970 داره.

pouyan

۱۳۹۷/۴/۲۸
تو ایران نمیشه پیش خرید کرد ؟ ایا سایتی داره واس پیش خرید چون این برسه ب بازار سوبل میشه :|

محمد

۱۳۹۷/۴/۲۸
ایول خوبه
فقط حیف که بلوتوث 4.2 نداره ولی به جاش قابلیت Dualbluetooth رو داره
گوشی زیبایی هست درسته کپی اپله ولی نه در اون حد
پردازندش هم باید خوب باشه
شانس گند هم با این قیمتا بعیده که زیر 2 میلیون این گوشی فروخته بشه
خودمم هواوی دارم که دارم نظر میدم و یک سال و دو ماهه دارم و ازش راضی ام