خانهاخبار
رویداد اینستاگرام برای معرفی قابلیت‌های هیجان‌انگیز امروز برگزار می‌شود

رویداد اینستاگرام برای معرفی قابلیت‌های هیجان‌انگیز امروز برگزار می‌شود

هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اینستاگرام قصد دارد امکان پخش ویدیو‌های بلند را در اپلیکیشن خود فعال کند و تاریخ عرضه آن ۲۰ ژوئن حدس زده می‌شد. حال به نظر می‌رسد حدس و گمان‌ها در خصوص معرفی این سرویس در تاریخ مذکور درست است.
۱۳۹۷/۳/۳۰
image

اینستاگرام قصد دارد با دعوت از خبرنگاران در تاریخ ۲۰ ژوئن، که آن را «رویداد ویژه» نامیده است، اخبار جدید مربوط به سرویس خود را منتشر کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که شما می‌توانید ویدیو‌های 4K، تمام صفحه، پخش عمودی با زمان بیشتر از ۶۰ ثانیه آپلود کنید. البته این احتمال می‌رود که این سرویس در اختیار تمام کاربران قرار نگیرد.

ویدیو‌ها از یک بخش جدا برای دسترسی به ویدیو‌های محبوب در دسترس خواهند بود. گفته می‌شود امکان ادامه تماشای کلیپ‌‌هایی که از قبل شروع شده است، وجود دارد. اینستاگرام با حضور ستارگان و افراد مشهور اهالی رسانه برای معرفی این سرویس در تاریخ ۲۰ ژوئن رویدادی را برگزار می‌کند.

image

قابلیتی در اینستاگرام وجود خواهد داشت که به تولیدکنندگان سطح متوسط، که توانایی همکاری با شبکه‌هایی مثل Netflix یا HBO را ندارند، این امکان را می‌دهد تا در این سرویس به پخش ساخته‌های تصویری خود بپردازند.

ویژگی جذاب دیگری که اینستاگرام قصد رونمایی از آن را دارد، امکان درج لینک روی ویدیوی تبلیغاتی است. به این صورت که سازنده ویدیو می‌تواند لینکی را روی ویدیو درج کند تا کاربر با بالا کشیدن ویدیو روی صفحه به وب‌سایت، فروشگاه یا هر آدرس دیگری هدایت شود.

اینستاگرام همچنین قصد دارد از این سرویس برای کسب درآمد سازندگان از طریق پیام‌های بازرگانی و تبلیعات استفاده کند، هرچند هنوز این کار نهایی نشده است.

حتی این امکان وجود دارد که اینستاگرام اعلام کند که این سرویس تعداد یک میلیارد کاربر را رد کرده است. این اپلیکیشن در ماه دسامبر ۲۰۱۶ ششصد میلیون، ماه آپریل ۲۰۱۷ هفتصد میلیون و سپتامبر ۲۰۱۷ هشتصد میلیون کاربر داشته است. اگر هر چهار ماه ۱۰۰ میلیون کاربر اضافه شده باشد، این یعنی باید تا تاریخ ۲۰ ژوئن به یک میلیارد رسیده باشد.

image

اینستاگرام این پتانسیل را دارد تا مکانی بین یوتیوب و بخش دیسکاوری اسنپ‌چت را به دست آورد. یوتیوب به بانک بسیار بزرگی از ویدیوهای گوناگون بدل شده اما اکثرا چندان حرفه‌ای نیستند. در این شرایط یافتن یک ویدیوی جذاب که مورد علاقه شما باشد کار سختی است. با الگوریتم ویژه اینستاگرام (که به پخش تصاویر مورد علاقه شما می‌پردازد) این امکان وجود دارد تا ویدیوهایی را بیابید که دنبالش هستید. به این صورت کاربرانی که در حین سفر با اوبر (نمونه خارجی اسنپ) هستند، به جای گشت و گذار در اینترنت به مشاهده ویدیوهای اینستاگرام بپردازند.

در مقابل اسنپ چت، روی ویدیو‌های حرفه‌ای‌تری برای تولید محتوا متمرکز کرده است. هرچند به سختی می‌توان ویدیو‌های حیرت‌انگیزی را برای تماشا پیدا کرد. اسنپ‌چت روزانه ۱۹۱ میلیون کاربر دارد و اینستاگرام بالای ۵۰۰ میلیون که این مورد می‌تواند روی تصمیم سازندگان ویدیو برای ایجاد برند و آثار و همچنین کسب درآمد خود تاثیر بگذارد.

فیسبوک امیدوار به ایجاد «فیسبوک واچ» بود اما با این سرویس اینستاگرام دیگر نیازی به آن احساس نمی‌شود. واقعیت این است که فیسبوک ابزاری جامع است اما مطمئنا دیگر جذاب نیست.

به نظر شما اینستاگرام چقدر بخت و اقبال در موفقیت در حوزه جدید خود خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۳/۳۰
پس ب گمونم اینستاگرام ب زودی فیلتر بشه!

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۳۰
چقدر مهیج?
یعنی صغیر و کبیر مان را سرگرم خواهد نمود?