خانهاخبار
اپل سال آینده امکان پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS برای macOS را فراهم می‌کند

اپل سال آینده امکان پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS برای macOS را فراهم می‌کند

مدت‌ها بود که شایعه‌ی ادغام دو سیستم عامل iOS و macOS و ایجاد یک پلتفرم واحد توسط اپل به گوش‌ می‌رسید. بالاخره شب گذشته اپل به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد، اما در سال ۲۰۱۹ امکان پورت کردن اپ‌های iOS برای سیستم عامل مک ممکن می‌شود.
۱۳۹۷/۳/۱۵

دو سیستم عامل معروف اپل در طول زمان به لحاظ عملکرد به یکدیگر نزدیک و نزدیک‌تر شده‌اند و حالا اپل قصد دارد تا خلاءهای موجود میان این دو پلتفرم را با پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS برای macOS جبران نماید.

این شرکت در حال حاضر فریم‌ورک‌های جدید خود را مورد آزمایش قرار داده است و در مراسم شب گذشته از اپلیکیشن‌های News و Stocks و Voice Memos و Home رونمایی کرد که از نسخه‌ی iOS برای نسخه‌ی جدید مک با نام موهاوی، پورت شده‌اند. طبق اعلام اپل، پورت کردن بین دو پلتفرم از طریق یکپارچه‌ سازی مستقیم المان‌های فریم‌ورک‌های کیت رابط کاربری (UIKit) سیستم عامل iOS به macOS در کنار فزیم‌ورک AppKit موجود در دسکتاپ ممکن می‌شود.

image

این ویژگی جدید همچنان در حال توسعه است و براساس اعلام کوپرتینویی‌ها، در زمانی (که هنوز مشخص نشده است) در سال ۲۰۱۹ در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)