خانهاخبار
سیستم‌عامل iOS 12 به صورت رسمی معرفی شد

سیستم‌عامل iOS 12 به صورت رسمی معرفی شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل در رویداد جهانی توسعه‌دهندگان 2018 خود از نسخه جدید سیستم‌عامل iOS یعنی iOS 12 رونمایی کرد.
۱۳۹۷/۳/۱۴

شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2018 به صورت رسمی، نسخه جدید سیستم‌عامل iOS را معرفی کرد که مدت‌هاست شایعاتی پیرامون آن منتشر می‌شود. در نسخه 12 سیستم‌عامل iOS، اپل توجه ویژه‌ای به بهبود عملکرد پلت‌فرم موبایلی داشته است؛ به‌طوری‌که کریگ فدریگی، سرپرست بخش نرم‌افزار در اپل مدعی است عملکرد این سیستم‌عامل نزدیک به دو برابر بهبود یافته. همین موضوع باعث شده است تا سیستم‌عامل iOS 12 روی دستگاه‌های مختلف با سرعت بیشتری اجرا شود و تجربه‌ی بهتری از کار با آن به‌دست آورید.

image

اول از همه، باید گفت که iOS 12 از تمامی دستگاه‌هایی که به نسخه قبل یعنی iOS 11 به‌روز شده‌اند؛ پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع بدین معنی است که حتی iPhone 5s اپل نیز نسخه جدید سیستم‌عامل iOS را دریافت خواهد کرد. در رابطه با آیپدها نیز وضعیت کاملاً مشابه است؛ می‌توانید علاوه‌بر مدل‌های جدید از جمله نسل دوم آیپد پرو 12.9 اینچی و آیپد پرو 10.5 اینچی، iOS 12 را روی تبلت‌های آیپد ایر و آیپد مینی 2 اجرا کنید. نسل ششم آیپاد تاچ نیز می‌تواند به آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS به‌روزرسانی شود.

در iOS 12، برنامه‌ها نزدیک به 40 درصد سریع‌تر اجرا می‌شوند؛ صفحه‌کلید نیز در هنگام لزوم، 50 درصد سریع‌تر نمایش داده خواهد شد. در این نسخه همچنین وضعیت عکاسی بهبود یافته است؛ به‌طوری‌که برای ثبت تصویر با کشیدن انگشت روی نمایشگر به بهبود 70 درصدی عملکرد اشاره می‌شود. اپل مدعی است که در شرایط نیز، عملکرد پردازنده به سرعت افزایش خواهد یافت و هنگامی‌که لازم نباشد و به منظور افزایش شارژدهی باتری، سرعت پردازنده کاهش می‌یابد.

کوپرتینویی‌ها علاوه‌بر بهبود عملکرد سیستم‌عامل iOS 12، توجه ویژه‌ای به واقعیت افزوده نشان داده‌اند؛ به طوری‌که شرکت آمریکایی برای عرضه برنامه‌های مبتنی بر این پلت‌فرم با Autodesk و ادوبی همکاری خواهد داشت. به عنوان مثال، اپل برنامه‌ای را با نام Measure معرفی کرده که از پلت‌فرم ARKit پشتیبانی می‌کند و قادر است فاصله‌ها را اندازه‌گیری نماید. در سیستم‌عامل iOS 12 شاهد تغییرات دیگری نیز هستیم که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به جست‌وجوی هوشمند در تصاویر اشاره کرد؛ جست‌وجو براساس چهره یا موقعیت مکانی امکان‌پذیر شده است.

image

 

شرکت اپل، اعلام کرده است که هشدارهای یک برنامه در صفحه‌کلید، به صورت انباشته روی هم نشان داده‌ خواهند شد؛ ضمن اینکه سیری می‌تواند برخی از عملکردهای یک برنامه را در صفحه‌ قفل برای شما شبیه‌سازی نماید. قابلیت Do Not Disturb نیز بهبود یافته است و براساس رفتار شما، عملکرد هوشمندانه‌ای خواهد داشت؛ به عنوان مثال در صورت خرید بلیط، سیری تشخیص می‌دهد که شما چه زمانی به سینما خواهید رفت و گوشی را به این حالت وارد می‌کند ضمن اینکه دستیار صوتی اپل، می‌تواند به شما پیشنهاد دهد که به دوستان خود در هنگام تولدشان زنگ بزنید!

image

قابلبت Animoji که به همراه iPhone X معرفی شده بود، در iOS 12 بهبود یافته است و اکنون می‌توانید با انیموجی‌های بیشتری کار کنید؛ ضمن اینکه امکان‌ شخصی‌سازی اجزای صورت انیموجی‌ها فراهم شده است.

image

برنامه‌ دیگری نیز در نسخه جدید سیستم‌عامل تحت عنوان Shortcut معرفی شده است که کارهای دلخواه شما را به صورت خودکار انجام می‌دهد؛ این برنامه کارهای رومزه شما را انجام داده و روی آیفون‌ها و آیپدهایی که با سیستم‌عامل iOS 12 سازگاری دارند، اجرا خواهد شد. قابلیت فیس‌تایم نیز دستخوش تغییر شده و اکنون به شما اجازه می‌دهد به صورت گروهی با دوستان خود مکالمه تصویری برقرار نمایید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۷/۳/۱۵
از چه کی میشه اپدیت کرد به ios 12 ؟

Mohammad Zamani

۱۳۹۷/۳/۱۴
از دوستان کسی هست که نسخه ی بتای آی او اس ۱۲رو نصب کرده باشه برا من آپدیتشو رو گوشی آورده ولی بابت باگ هایی که حتما داره نصب نکردم اگه کسی نصب کرده تجربه ی کاربریشو بگه ممنون