خانهاخبار
هر آنچه باید درباره‌ی ARKit 2.0 در iOS 12 بدانید

هر آنچه باید درباره‌ی ARKit 2.0 در iOS 12 بدانید

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود از ARKit 2.0 رونمایی کرد. این نسخه به سیستم ردیابی چهره، تشخیص اشیا، فرمت فایل USDZ، اپ اندازه گیری و ... مجهز است.
۱۳۹۷/۳/۱۴

در خلال کنفرانس توسعه دهندگان امسال شرکت اپل، WWDC 2018، تیم کوک و مدیران رده بالای این شرکت از تجربه‌ی واقعیت افزوده در سیستم عامل iOS 12، فرمت فایل جدید آن و سایر بهبودهای این پلتفرم سخن گفتند.

اپل در همکاری با پیکسار، استدیویی که جابز مدتی ریاست آن را بر عهده داشت، از فرمت فایل سه بعدی با نام USDZ رونمایی کرد. USDZ یک فرمت فایل فشرده است که برای به اشتراک گذاری و حفظ  صحت محتوای گرافیکی سه بعدی و انیمیشن‌ها استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای به اشتراک گذاری تجربه‌ی واقعیت مجازی از اپ Files  به سافاری یا Message و ایمیل نیز استفاده کرد.

image

برای مثال، یک متن خبری می‌تواند شامل فایل USDZ باشد و کاربر می‌تواند با انتخاب آن واقعیت افزوده را در دنیای واقعی پیرامون خود تجربه کند. اپل در حال توسعه‌ی یک اپ نوشته شده با زبان سوئیفت است تا نشان دهد مدیریت تجربیات واقعیت افزوده به اشتراک گذاری شده چقدر ساده است.

کاربران می‌توانند فایل‌های سه بعدی با چنین فرمتی را در دنیای واقعی قرار دهند، همچنین پشتیبانی از USDZ قرار است به سرویس اپلیکیشن‌های Creative Cloud شرکت ادوبی نیز اضافه شود. ادوبی از اپلیکیشن جدیدی برای آیفون و آیپد رونمایی خواهد کرد که به هر فردی امکان می‌دهد محتوای واقعیت افزوده را با افزودن عکس، ویدیو، نوشته و یا هر شیء دیگری مستقیما از Creative Cloud به محیط واقعیت افزوده، طراحی کنند.

این اپلیکیشن امکان اعمال تغییر WYSIWYG در واقعیت افزوده را هم فراهم می‌کند که ویژگی جالبی است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

s

۱۳۹۷/۳/۱۷
AR-Kit برای تمام گوشی هایی که به IOS 12 و 11 آپدیت میشوند قابل دسترس خواهد بود.

eliya.

۱۳۹۷/۳/۱۵
با عرض سلام و خسته نباشید
می خواستم بدونم آیا قابلیت ARKIT فقط برای آیفون های 6s به بالا عرضه میشه یا برای تمام گوشی های آپدیت شده به ios 12